فرهنگی‌هنری 13:42 - 06 خرداد 1394
همشهری آنلاین لااقل یک گلدان!
فاطمه علیزاده:شاید شما هم ایده‌های زیادی برای تغییر چیدمان خانه‌تان دارید و می‌خواهید فضای خانه را به یک محیط نشاط‌آور تبدیل کنید اما با چند ضرب و تقسیم درباره میزان هزینه آن، بی‌خیال هر تغییر چیدمانی شده‌اید.

یکی از بهترین و نوین‌ترین روش‌های چیدمان استفاده از گل و گیاه در خانه است؛ شیوه‌ای که خرج چندانی روی دست‌تان نمی‌گذارد. ما چند پیشنهاد ویژه برای آوردن بهار به خانه و نگه‌داشتن آن در فصل‌های بعدتر داریم. نگاه کردن به گیاهان انرژی و سرزندگی فراوانی برای اعضای خانواده به‌همراه می‌آورد. یک بخش از خانه‌تان را به یک باغچه کوچک تبدیل کنید و باور داشته باشید که این تغییر، ارزش‌اش را دارد. هوای اطراف ما پر است از مواد شیمیایی آلوده که باعث تحریک دستگاه تنفسی و گاهی سردرد‌های بی‌دلیل می‌شود. اما برگ‌های سبز گلدان‌ها در نقش یک پادزهر عمل می‌کند. آنها پیوند شیمیایی بین مواد شیمیایی را می‌شکنند و از آن تغذیه می‌کنند و در این حالت بسیاری از این ترکیبات از بین می‌روند. گیاهانی با برگ‌های پهن، همیشه بهترین گزینه‌ها هستند که هم اکسیژن فراوانی به خانه‌تان می‌دهند و هم نشاط و شادابی را در خانه‌تان پخش می‌کنند. اگر علاقه‌ای به ساخت مجموعه‌ای از گلدان‌ها در خانه‌تان ندارید، لااقل برای سلامتی خودتان هم که شده، یک گلدان برای خانه‌تان بخرید. گاهی بد نیست مسئولیت مراقبت از آن گلدان را هم به یکی از کودکانتان بسپارید و از او بخواهید تا مسئول آن گلدان باشد!

بهترین فضایی که در خانه‌تان وجود دارد را انتخاب کنید؛ جایی که نور خوبی دارد و گل‌ها در آنجا سالم و سرحال می‌مانند. اگر آنها را در کنار پنجره قرار دادید، در طول روز پرده را کنار بزنید و گاهی پنجره را باز کنید یا حتی از یک پنکه استفاده کنید تا جریان هوای ملایمی ایجاد کنید. اگر گیاه گل‌داری را به خانه آوردید، آن را با تمام خاک اطراف ریشه به گلدان دیگر یا باغچه منتقل کنید. کمی سنگریزه جمع کنید و آن را در زیرگلدانی‌تان بریزید. همیشه مقداری از آبی که به گلدان می‌دهید، روی سنگریزه‌ها باقی می‌ماند و رطوبت لازم را برای پرپشت شدن گلدان ایجاد می‌کند. اما حواستان باشد آنقدر به گلدان آب ندهید که تجمع آب میان سنگریزه‌ها باعث پوسیدگی ریشه شود.

در آب دادن به گلدان زیاده‌روی نکنید و فقط زمانی گل‌ها را آب بدهید که احساس می‌کنید خاک گلدان خشک شده است. آب زیاد باعث نابود شدن گل‌های آپارتمانی می‌شود. یادتان باشد که گیاهان هم نیاز به نظافت دارند. هرچند وقت یک‌بار برگ‌ها را با اسپری آب نمناک کنید و با یک دستمال نخی مرطوب خاک‌های روی برگ‌ها را دستمال بکشید تا آنها هم بهتر بتوانند تنفس کنند. برای تغذیه بهتر گل‌ها باید با شیوه‌های درست و در زمان مناسب به آنها کود داد و برای گل‌ها و گیاهان آپارتمانی بهترین شیوه، استفاده از کودهای مایع است که در این مورد، باید به نوع گل و دستورالعمل برای بهترین زمان کود دادن توجه کنید.


6454452
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است