استانی 09:33 - 26 اردیبهشت 1401

طرح هدفمندی یارانه‌ها در راستای منافع مردم و نظام اجرا می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، علی انبارلو شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان طارم، گفت: طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، یک طرح کلیدی و حیاتی برای نظام، مردم و کشور عزیزمان است و در راستای منافع و مصالح نظام، کشور و مردم اجرا می‌شود.

‌وی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون با همه یارانه‌هایی که پرداخت شده تورم کنترل نشده است و ۸۵ درصد این یارانه‌ها با خروج از ریل اصلی به سفره مردم نرسیده است و پرداخت یارانه‌ها بجای فقر زدایی باعث تولید فقر شده است و به همین خاطر دولت دست به اقدام جراحی اقتصادی در زمینه توزیع عادلانه یارانه‌ها زده است.

فرماندار طارم گفت: روسا و مسئولین شهرستان نسبت به این طرح توجیه بوده و در خصوص اقناع سازی و توجیه مردم و کارکنان زیر مجموعه خود نیز اقدام کنند.

انبارلو به نبود تعزیرات حکومتی در شهرستان طارم تاکید کرد و افزود: باید در استقرار اداره تعزیرات یا نماینده در شهرستان طارم تسریع شود.

در ادامه جلسه مدیرکل حوزه استاندار زنجان ضمن اشاره به اهمیت اجرای هوشمندسازی یارانه‌ها؛ از آمادگی کامل استان زنجان برای اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان به عنوان پایلوت کشوری خبر داد و تصریح کرد: در این طرح مردم با همان قیمت قبل نان خود را از نانوایی‌ها تهیه می‌کنند و کارت می‌کشند و در ادامه یارانه نان بر حسب میزان فروش به نانوایان پرداخت می‌شود.

‌محسن داودی تاکید کرد: ملاک خرید نان استفاده از کارت بانکی است و هیچ محدودیتی در مورد کارتهای بانکی وجود ندارد و با هر کارتی می‌شود از نانوایی‌ها نام خرید کرد

‌وی با بیان اینکه با اجرای طرح هوشمند سازی یارانه نان جلوی بسیاری از هزینه‌های بی‌رویه و قاچاق آرد گرفته خواهد شد؛ اظهار داشت: با توجه به حجم گسترده تخلف در حوزه توزیع آرد، تصمیم بر این شده است که یارانه نان که قبلاً به گندم تعلق می‌گرفت، مستقیماً به نانوایان پرداخت شود و بر این اساس نانوایی‌های زنجان به کارت‌خوان‌های هوشمند متصل می‌شوند تا به ازای تعداد نان‌های فروخته شده یارانه نان به آنها تعلق گیرد.

‌مدیرکل حوزه استاندار زنجان، حضور حاکمیت عاقل و دلسوز در رأس نظام را یک اتفاق بزرگ برشمرد و اظهار داشت: امروز در دنیا حکمرانی داده‌ها و مبتنی بر آمار تحلیلی حلال بسیاری از مشکلات است که در دولت سیزدهم نیز به این موضوع توجه زیادی شده است.


11562413
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است