سیاسی 14:54 - 26 خرداد 1398
در گزیده اخبار سیاسی ۲۶ خرداد بخوانید؛
آیا دولت ژاپن به سازوکار اینستکس می‌پیوندد؟/ نگاهی تاریخی به روسای کمیسیون امنیت ملی مجلس/ حضور گروهی معترض در مقابل بنای سفارت ایران در لندن/ دعوت ویژه قالیباف از جوانان برای ورود به میدان انتخابات/ بازدید سرزده رئیسی از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه/ تاکید ژاپن بر لزوم ارائه شواهد معتبر از سوی آمریکا درباره ادعای نقش ایران در حمله به نفتکش‌ها و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، بیست و ششم خرداد ماه ۱۳۹۸ است.

پیشنهاد انتخاباتی قالیباف به جوانان/آخرین اقدامات برای اجرای " کاهش تعهدات هسته ای" و...

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که در مسیر بازگشت از سفر به دو کشور آسیایی قرقیزستان و تاجیکستان، به منظور زیارت بارگاه مطهر امام هشتم شیعیان، به مشهد سفر کرده بود؛ پس از زیارت ضریح مطهر حضرت ثامن الحجج، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان مقدس رضوی، بر ضرورت خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به زائران و مجاوران آن حضرت تاکید کرد و گفت: دولت برای ارائه خدمت بهتر به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در کنار تولیت آستان قدس رضوی است.

یک عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از نهایی شدن ساز و کار حضور این تشکل سیاسی اصولگرا(جمنا) در انتخابات در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

محمد باقر قالیباف هم در پیامی از جوانان دعوت کرد که وارد میدان انتخابات شوند و افزود: کشور در وضعیت سختی بسر می برد و راه برون رفت از این وضعیت اعتماد به جوانان است. دو سال پیش هم در نامه ای به شما نوشتم سیاست ورزی جریان انقلابی ضمن حفظ مبانی بایستی متحول شود تا چهره های نو حرکت در مسیر نواصول گرایی را آغاز کنند.

نگاهی تاریخی به روسای کمیسیون امنیت ملی مجلس

در حالی چهارمین انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دوره دهم در روزهای آینده برگزار می‌شود که سال گذشته ریاست این کمیسیون بعد از ۱۴ سال از بروجردی به فلاحت پیشه رسید. در آخرین سال کاری کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم صحبت از کاندیداتوری احتمالی حشمت الله فلاحت پیشه، مجتبی ذوالنور، مصطفی کواکبیان و علاءالدین بروجردی می‌شود؛ کاندیداهایی که سوابق و پیشینه سیاسی بخصوص اظهارنظرهای آن‌ها در مقاطع حساس کشور در سه سال گذشته نشان دهنده رویکرد و جهت‌گیری‌شان است که قطعاً در اداره کمیسیون امنیت ملی مجلس تأثیرگذار خواهد بود.

درهمین رابطه علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام اینکه مصطفی کواکبیان به نفع حشمت الله فلاحت پیشه برای انتخاب ریاست کمیسیون امنیت ملی در سال چهارم مجلس دهم انصراف داد، اظهار کرد: آقای کواکبیان علیرغم داشتن برنامه قبلی به دلیل ضرورت حفظ خط اعتدال در کمیسیون امنیت ملی به نفع آقای فلاحت پیشه انصراف داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن، دیدگاه این کشور شرق آسیا را در مورد اینستکس، سازوکاری که بین ایران و سه کشور اروپایی عضو برجام جهت بهره‌مندی تهران از مزایای برجام پس از خروج آمریکا از این توافق بین المللی در حال شکل گرفتن است را تشریح کرد و در پاسخ به این سوال که آیا ژاپن تمایلی برای پیوستن به سازوکار اینستکس جهت تسریع انجام مبادله اقتصادی بین دو کشور را دارد؟ اظهار کرد: تصور من این است که اینستکس به مرحله‌ نهایی نرسیده و بنابراین نمی‌توانم در مورد آن نظر بدهم.

همچنین خبرگزاری کیودو به نقل از منابع آگاه در دولت ژاپن گزارش داد که توکیو خواستار ارائه شواهد معتبر از سوی آمریکا درباره ادعایش مبنی بر دخالت ایران در حمله اخیر به نفتکش‌ها در دریای عمان شد.

 بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، در ادامه بازدید نمایندگان رسانه‌های داخلی از سایت غنی سازی نطنز که ۳۱ اردیبهشت انجام شد، خبرنگاران در جریان آخرین اقدامات سازمان در راستای اجرای تصمیم شورای عالی امنیت ملی برای "کاهش تعهدات هسته‌ای" قرار گرفتند، اکنون در مرحله دوم قرار است روز دوشنبه ۲۷ خرداد نمایندگان رسانه‌ها در جریان آخرین تحولات در روند تولید آب سنگین در کشور قرار بگیرند.

حسین امیر عبداللهیان، دستیار ارشد رییس مجلس در امور بین الملل نیز گفت: اقدام ایران در توقف پله ای مواردی در برجام و دادن مهلت ۶۰ روزه، دقیق و سنجیده است  و هر قدر تصمیمات ما در چارچوب حکمت و مصلحت نظام عملیاتی شود آنها از خواب خرگوشی خود بیدار می شوند.

سید کمال خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی هم اظهارات و داستان‌سرائی اخیر نورالدین پیرمؤذن و طرح مطالبی به نقل از وی در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بی‌اساس دانست و اظهار داشت که در زمان وزارت ناجی صبری هیچ‌گونه سفری به عراق نداشته و تنها سفرش در زمان وزارت سعید الصحاف بوده که با صدام حسین هم ملاقات مفصلی داشته است.

همچنین حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در لندن در پیامی توییتری از حضور گروهی معترض در مقابل بنای سفارت ایران در لندن خبر داد و نوشت: تعدادی از معترضان به مسدود کردن تنها ورودی سفارت ایران در لندن ادامه داده و از ورود دیپلمات‌ها به داخل بنا جلوگیری کردند. شنبه‌ها و یکشنبه‌ها در ایران روزهای کاری هستند و کارکنان دیپلماتیک برخی کارهایشان را در این دو روز با پایتخت هماهنگ می‌کنند.  وی در ادامه گزارش تجمع در برابر سفارت ایران در لندن در پیامی توییتری نوشت: «علیرغم هشدارهای متعدد به پلیس و وزارت امور خارجه انگلیس، چند نفر با مسدود کردن مسیر، دیروز و دیشب را جلوی سفارت سپری کردند. امروز علاوه بر افراد، رسانه‌ها برای تهیه گزارش جلوی سفارت اجتماع کرده‌اند. کماکان پیاده روی جلوی سفارت مسدود است و امکان تردد دیپلمات‌ها وجود ندارد».

رئیس قوه قضائیه صبح امروز به صورت سرزده از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه (۱۲۹) بازدید کرد. سیدابراهیم رئیسی در این بازدید ضمن حضور در مرکز مدیریت خطوط، از نزدیک در جریان روند اتصال خطوط تلفنی مردم به کارشناسان حقوقی، میزان تماس‌های تلفنی، میزان معطلی مردم و کیفیت پاسخگویی کارشناسان قرار گرفت و دستورات لازم را برای بهبود فرآیندهای موجود صادر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان از آغاز رسیدگی به پرونده اخلال گران اقتصادی استان در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی موحد در تهران خبر داد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یکشنبه) ۲۶ خرداد ماه  ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام


10150951
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است