استانی 20:10 - 12 فروردین 1399
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت:
ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: آنچه که بسیار مهم و حائز اهمیت است این است که تا زمان استقرار نظام جمهوری اسلامی، حکومتی بر مبنای دین نه تنها وجود نداشت بلکه با آن بسیار مبارزه می‌شد و از زمان رنسانس غرب در پی آن بود که اثبات کند که دین در سیاست هیچ جایی ندارد و نباید دخالت کند چه برسد به اینکه حکومت و نظامی بر پایه دین تشکیل شود.

نظام جمهوری اسلامی ایران دین و سیاست را در حکومت گنجاند

آیت‌الله حسینی شاهرودی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک فرارسیدن روز جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: مردم به رهبری حضرت امام پابه‌پای این انقلاب جنگیدند و خون دادند و جان و مال خود را در این راه فدا کردند و از زندان‌های مخوف شاه گرفته تا مناسبت‌های مختلفی مانند ۱۵ خرداد و ۱۹ دی و دیگر ایام ایستادگی کردند و شهید شدند، اما هیچگاه عقب‌نشینی نکردند و تا پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ تلاش و ایثاری فروگذار نشدند.

وی ضمن درود به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و آرزوی علو درجات برای آن‌ها، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران ثمره خون پاک شهیدانی است که قبل و بعد از نقلاب در راه اسلام  و جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

آیت‌الله شاهرودی افزود: جمهوری اسلامی ایران از آن جهت که در مدت کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب به دستور حضرت امام به برگزاری رفراندوم اهتمام ورزید و از مردم خواست تا خود حکومت را انتخاب کنند در طول تاریخ بی‌نظیر است.

به گفته وی هر انقلابی پس از پیروزی خود حکومتی را تعیین کرده و با فاصله زمانی بلند مدتی به دیگر مسائل مربوط به حکومت می‌پردازد این در حالی است که حضرت امام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کوتاه‌ترین زمان ممکن یعنی در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین خواستار برگزاری همه پرسی جمهوری اسلامی شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: حضور مردم در همه‌پرسی سال ۵۸ نیز از ویژگی‌های خاصی برخوردار بود که در دنیا و در طول تاریخ بی سابقه است، و ۲/۹۸ از واجدین شرایط به نظام جمهوری اسلام ایران رای مثبت دادند و کمتر از ۲ درصد رای ممتنع یا منفی داشتند و این نشانگر پشتوانه عظیم جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی بیان کرد: تا آن زمان غرب خود را طرفدار دموکراسی و مردم سالاری می‌دانستند و حکومت‌های خود را جمهوری می‌دانستند و حکومت‌های جهان سومی هم پادشاهی بود و در کشورهای دیگر هم خیلی به حکومت جمهوری توجهی نداشتند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حکومت جمهوری اسلامی ایران و اتفاقاتی که در انتخابات جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین رخ داد، ثابت کرد که هیچ جای دنیا دموکراسی همانند دموکراسی که انقلاب اسلامی به ارمغان آورده است  وجود ندارد و به همین خاطر آن را مردم سالاری دینی نام نهادند.

وی ادامه داد: در مردم سالاری دینی، این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند و نظام خود را انتخاب و مسئولان را حتی تا مقام رهبری با واسطه انتخاب می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران نظامی است کاملا مردمی و اگر غرب مردم سالاری را در حکومت خود مطرح می‌کرد در ایران مردم سالاری دینی واقعی در جریان بود و مردم همواره در همه مسائل حکومت شرکت داشته و در همه انتخابات حضور فعال و چشمگیری داشته‌اند و هنوز که هنوز است میزان مشارکت مردمی در ایران از متوسط دنیا بسیار بالاتر است که همین امر خود مایه مباحات است.

شاهرودی تاکید کرد: آنچه که بسیار مهم و حائز اهمیت است این است که تا زمان استقرار نظام جمهوری اسلامی، حکومتی بر مبنای دین نه تنها وجود نداشت بلکه با آن بسیار مبارزه می‌شد و از زمان رنسانس غرب در پی آن بود که اثبات کند که دین در سیاست هیچ جایی ندارد و نباید دخالت کند چه برسد به اینکه حکومت و نظامی بر پایه دین تشکیل شود. این نظریه با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران به نحوی باطل شد و جمهوری اسلامی ایران، اسلامیت را در خود متن نظام عنوان کرد و از آن زمان تاکنون بنا بر این بوده که قوانین اسلامی پیاده و اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام‌ها متفاوت بود و از همان ابتدا همه بر این باور بودند که نظام موفقی نخواهد بود و مردم با آن موافقت نخواهند کرد اما با اعلام میزان رای قاطع مردم همه شگفت‌زده شدند اما باز با این حال احساس می‌کردند که زیاد دوام نخواهد داشت ولی اکنون به امید و یاری پروردگار ما ۴۲ سال از استقرار این نظام را جشن می‌گیریم.

وی در خصوص مقایسه سال ۵۸ و انتخاب جمهوری اسلامی ایران با رای قاطع مردم تا به امروز عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی از سال ۵۸ تا به امروز با وجود همه کارشکنی‌ها، تحریم‌ها و مزاحمت دشمنان به مراتب قدرتمندتر و پیشرفته‌تر شده است و به همه دنیا ثابت شده که ایران در زمینه نظامی و دفاعی به حدی پیشرفت کرده که ابر قدرتی همانند آمریکا توان مقابله با لیران را ندارد.

آیت‌الله شاهرودی در خصوص مسئله کرونا که در ایران و همه جهان به وجود آمده اظهار کرد: کشور ایران با وجود اینکه در محاصره و تحریم مطلق به سر می‌برد اما باز توانسته نظام سلامت جامعه را به پیش ببرد و به لحاظ امکانات و شرایط بهداشتی و پزشکی و تهیه مایحتاج ضروری مردم از شرایط مطلوبی برخوردار است این در حالی است که آمریکا در شرایط کنونی به لحاظ تامین امکانات و وسایل پزشکی و بهداشتی با مشکل روبه‌رو است.

وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی، نظامی بود که شرق و غرب با آن به شدت مخالف بودند اما امروزه شاهد پیشرفت‌های چشمگیر ایران در عرصه‌های مختلفی در مدت عمر ۴۲ ساله جمهوری اسلامی هستیم و اکنون شاهد آن هستیم که کشورهای مختلف با کمک کردن به آمریکا سعی کردند ایران را پای میز مذاکره بکشانند اما در این راه ناکام ماندند.

به گفته شاهرودی، در شرایط کنونی که اروپا و آمریکا در شرایط سختی قرار دارند ایران توانسته همه مسائل را به خوبی اداره و مدیریت کند.

وی اضافه کرد: این‌ها ماحصل زحمات و مبارزات ضدطاغوتی مردم ایران است و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را در بطن جمهوری اسلامی ایران پیاده کردند و با این شعار خواسته خود را مبنی بر استقلال خواهی و عدم وابستگی به بیگانگان را نشان دادند و امروزه شاهد آن هستیم که جمهوری اسلامی ایران نه تنها در مسائل سیاسی بلکه در سائل اقتصادی نیز کاملا مستقل و خودکفا است.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: آمریکا در گذشته و در دوران‌های مختلف با اجرای کاپیتولاسیون در ایران، از انجام هیچ کاری ابا نداشتند و مدام ملت ایران را تحقیر و توحش را در جامعه گسترش دادند، اما امروزه تمام تلاششان بر این است که با مسئولان ما حتی یک عکس یادگاری بگیرند و این ما هستیم که به آن‌ها و خواسته‌های آنها بی‌اعتنا هستیم  و این از افتخارات و برکاتی است که جمهوری اسلامی ایران برای ما به ارمغان آورده است.

وی افزود: با پیروزی جمهوری اسلامی ایران، دنیا با شکل نوینی از حکومت روبه‌رو شد که نظامش بر نظام ولایت فقیه برپا شد و امروزه امنیت و آرامش و پیروزی‌های خود را مرهون رهبری نظام جمهوری اسلام هستیم و همه دنیا به جایگاه و نقش والای رهبری در حکومت اقرار کردند.

شاهرودی اذعان کرد: اگر امروزه شاهد امنیت و رفاه حاکم بر جامعه هستیم و بحران‌هایی که نابودگر نظام بود را از سرگذراندیم همگی در سایه مقام رهبری امکان‌پذیر است زیرا که نظام جمهوری اسلامی بر پایه نظام امت و امامت است و زمانی که مردم پیرو دستورات رهبری باشند می‌توانند بر دشمنان پیروز شده و پشرفت چشمگیری داشته باشند و امروزه همه دنیا به این امر واقفند که پیشرفت‌های نظام جمهوری ایران مرهون رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری است و این از برکات جمهوری اسلامی ایران است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی گفت: کسانی که غرب‌گرا بودند در ابتدای دولت موقت جمهوری اسلامی، اصرار داشتند که آن را حکومت جمهوری دموکراتیک اسلامی بنامند اما حضرت امام آن را خلاف و توهین به اسلام دانست و معتقد بود که اسلام بالاتر از دموکراسی است و نظام مردم سالاری دینی مناسبترین عنوان برای جمهوری اسلامی است و این خود بار دیگر اسلام را به جهان معرفی کرد.

وی استقامت رهبری و ملت ایران همه از برکات نظام جمهوری اسلام دانست و خاطرنشان کرد: این استقامت نه تنها توانست امنیت را در کشور برقرار کند که توانست منجر به پیشرفت چشمگیری نسبت به سال‌های اولیه استقرار نظام جمهوری شود و این برکات نیز به سایر ملت‌های مستضعف جهان همچون لبنان، سوریه، فلسطین و ... رسیده است.

 شاهرودی در پایان یادآور شد: امید است که اسلام با پیشرفت خود، تمدن اسلامی را بر جامعه حاکم و مردم را از شر مستکبرین و ظالمین برهاند.

انتهای پیام


10464688
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است