بین‌الملل 20:17 - 09 فروردین 1394
لوزان (العالم) – منابع نزدیک به مذاکرات هسته ای در لوزان سوییس در گفت و گو با خبرنگار العالم دستیابی به هرگونه توافق اولیه در جریان مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 را تکذیب کردند.

تکذیب دستیابی به توافق اولیه در مذاکرات لوزان

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، برخی منابع خبری غربی عصر یکشنبه از توافق اولیه ایران و گروه 5+1 برسر برخی موضوع های مورد مذاکره در لوزان سوییس خبر داده بودند.

خبرنگار اعزامی شبکه خبری "العالم" به "لوزان" سوییس گزارش کرد، گفت و گو میان ایران و کشورهای پنج به علاوه یک درباره موضوع اتمی ادامه دارد و تا فردا تمدید شد.

وی افزود، در صورت رفع موانع، توافق روز دوشنبه یا سه شنبه اعلام خواهد شد.  

براساس این گزارش پیش بینی می شود وزیر امور خارجه انگلستان برای دیدار با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در یک یا دو ساعت آینده وارد لوزان شود که این پس از پایان ملاقات ظریف با همتای چینی اش می باشد.

همچنین دیدار چهار جانبه میان "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، همتایان آلمانی و فرانسوی وی یا "فدریکا موگرنی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام شد. 

منابع نزدیک به مذاکرات گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس" درباره توافق پیرامون انتقال اورانیوم غنی شده ایران به خارج را تکذیب کرده و گفتند توافقی در این زمینه انجام نشده است.

خبرنگار العالم گزارش کرد : دو مانع اصلی که موضوع پژوهش و توسعه و تحریم ها است همچنان مانع اصلی در مسیر مذاکرات به شمار می آید، البته پیشرفتی در این زمینه حاصل شده و بالطبع نشست وزرا که امشب پس از رسیدن وزرای خارجه انگلستان و روسیه برگزار خواهد شد مرهون تصمیم گیری سیاسی برای رفع این دو مانع اصلی می باشد.   

به نظر می رسد درباره اموری دیگر مانند "فوردو" راه حل هایی روی میز قرار دارد و امکان زیادی برای حل این مسائل موجود است به همین دلیل مذاکرات در برابر پیشرفتی بزرگ در مذاکرات قرار گرفته است.

درهمین حال "عباس عراقچی" در گفت و گو با خبرگزاری روسیه گفت، امکان دستیابی به توافق بیش از 50 درصد است.

"لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه نیز گفت، پیشرفت هایی حاصل شده است.

وی در پاسخ به امکان حصول توافق گفت، امیدواری برای رسیدن به توافق وجود دارد؛ اما باید شکاف های باقی مانده در برابر مذاکرات را پر کرد.

کری نیز سفر به بوستن و وزرای خارجه آلمان و فرانسه سفر به قزاقستان را به تعویق انداختند.

این نشانه ای جدید است که نشان می دهد مذاکرات تا روز فردا دوشنبه ادامه خواهد یافت.

منابع اروپایی نیز گفتند که مذاکرات تا فردا ادامه دارد.

خبرنگار العالم گفت، ما در برابر گفت و گویی مستمر قرار داریم، اگر موانع رفع شود توافق روز دوشنبه یا سه شنبه اعلام خواهد شد.

درشرایطی که مذاکرات بین هیات ایرانی و 5+1 به صورت طبیعی ادامه دارد ، برخی منابع و رسانه های غربی تلاش می کنند با انتشار اخبار ضد و نقیض و غیر صحیح برروند گفت و گوها اثر بگذارند.


6111751
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قضات دیوان بین المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است