استانی 00:47 - 24 مرداد 1399
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان:
ایسنا/کردستان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، گفت: تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی با توجه به برنامه های مشخص در راستای توسعه و کمک به مردم نیارمند مطالبه‌گری و مسئولیت‌پذیری را ایجاد می‌کنند.

تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی مطالبه‌گری و مسئولیت‌پذیری را ایجاد می‌کنند

حسین خوش‌اقبال امروز(۲۳مرداد) به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت مردمی، با اشاره به فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد در سطح استان، اظهار کرد: مشارکت و حضور مردم از اوایل انقلاب جزء آن دسته از فعالیت‌ها بود که اگر این مشارکت‌ها شکل نمی‌گرفت انقلاب این‌گونه شروع نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه با مشارکت و حضور مردم در طول ۴۱ سال گذشته همیشه اهداف بلندمدت، شایسته انجام می‌شد، افزود: تشکل‌ها به‌عنوان نهادی از مردم، خدمت‌رسانی به مردم نیازمند و رفع محرومیت را سرلوحه کارخود قرار می دهند و تلاش کرده که مشکلاتشان را رفع کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، بیان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی و کم‌سابقه تحریم‌ها، با مشارکت و صبر و شکیبایی مردم توانسته‌ایم در برابر ابرقدرت‌ها مقاومت کنیم و یقیناً مشارکت و همراهی مردم در این زمینه نقش برجسته ای دارد.

خوش‌اقبال به تداوم مشارکت‌های مردمی اشاره و ذکر کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند افرادی هستیم که با آرمان‌های بلند به‌سوی انقلاب اسلامی بیاند و مردم را حمایت کنند.

وی به همراهی تشکل‌های در روزهای گسترش کرونا اشاره کرد و گفت: استان کردستان جزء استان‌های بود که سازمان مردم‌نهاد و سمن‌ها با کمک‌های مالی و بسته‌های معیشتی به‌ویژه در مناطق حاشیه‌نشین نقش به سزایی داشتند و این نشان از دغدغه تشکل‌های نسبت به مشکلات مردم است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، بیان کرد: در کنار تحریم‌ها با شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم که امکان وادرات ماسک را نداشتیم اما علیرغم این مشکلات با همراهی مردم در تهیه این اقلام دچار مشکل نشدیم.

مراسم عزاداری ایام محرم در فضای باز برگزار شود

خوش‌اقبال با اشاره به اینکه امسال مراسم ماه محرم متفاوت برگزار می‌شود، افزود: در استانه ماه محرم حسینی قرار داریم اما با توجه به تصمیم ستاد کرونا امسال مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز صورت می‌گیرد.

وی همچنین به فرارسیدن هفته دولت و آخرین سال دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: باوجود محدودیت و تحریم‌ها دولت در طول ۷ سال گذشته اقدامات بزرگی در سطح استان کردستان انجام داد و بسیاری از پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، افزود: در هفته دولت انتظار داریم سمن‌های مردم‌نهاد، انجمن‌ها و اصحاب رسانه خدمات دولت و نظام را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

خوش‌اقبال با اشاره به چهلمین سالگرد از دفاع مقدس، ذکر کرد: نظام ما بر اساس حضور و مشارکت مردم شکل گرفت درواقع در طول هشت سال دفاع مقدس و در شرایط سخت، دولت شاهد کمک و همراهی مردم بوده است.

 فرانک قدسی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با اشاره به اینکه تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در تمام حوزه‌ها ازجمله آسیب‌های اجتماعی به‌طور خودجوش فعالیت دارند، گفت: تشکل‌های برای توسعه و توانمندسازی در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بدون هیچ چشم‌داشتی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در هفته ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی با توجه به ظرفیت رسانه ها در تلاش هستیم فعالیت و اقدامات تشکل‌ها را به عموم مردم منعکس کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، با اشاره به فعالیت ۶۰۳ تشکل در سطح استان، ذکر کرد: از این تعداد مجوز ۱۳۷ تشکل توسط استانداری، ۱۳۷ سازمان بهزیستی، ۱۱۸ مورد از فرمانداری های تابعه، ۸۷ مورد سازمان تبلیغات، ۷۱ مورد ارشاد اسلامی، ۴۶ مورد اداره ورزش و جوانان، ۵ مورد نیروی انتظامی و ۲ مورد دانشگاه علوم پزشکی مشغول به فعالیت هستند.

قدسی با اشاره به اینکه تشکل‌ها باید غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی باشند، عنوان کرد: تشکل‌ها با توجه به مجوزشان در ۱۴ حوزه فرهنگی، هنری، قرآنی، عمرانی و فناوری فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت تشکل‌های داوطلبانه و جهادی است در این راستا مردم به تشکل‌ها و سازمان‌ها اعتماد دارند.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، افزود: ۹ دفتر تسهیل گری در استان کردستان فعال است که در راستای توسعه محلات در حوزه حقوق، شهرسازی، مددکاری و علوم اجتماعی با برنامه‌های مشخص فعالیت می‌کنند.

قدسی یادآور شد: دفاتر تسهیل گری در راستا برنامه ششم توسعه برای محلات حاشیه‌نشین و کمک به توانمندسازی و توسعه آن ایجادشده است.

انتهای پیام


10666078
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است