ورزشی 00:09 - 01 دی 1393
والیبال به روایت حاشیه‌ها
جام جم اسپورت راهکارهای داورزنی
جام جم ورزشی: محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال به جام‌جم گفت: درباره مشکلات احتمالی میزبانی لیگ جهانی و بحث حضور خانم‌ها در سالن‌های ورزشی ملاقات‌های ارزشمندی با مقامات سیاسی، امنیتی و نیز برخی علما داشتم تا شاید راهکاری پیدا کنیم و از رهنمودها و توصیه‌های ایشان بهره بگیریم.

راهکارهای داورزنی

به گزارش جام جم ورزشی ، اکنون والیبال برند ورزش ایران شده و تمام مسئولان هم بخوبی این را می‌دانند، بنابراین دور از هیاهو دنبال راهکار هستیم. داورزنی درباره میزبانی میانمار نیز گفت: دبیرکل کنفدراسیون آسیا بدون مشورت با دکتر صالح رئیس عربستانی کنفدراسیون، این کشور را برای میزبانی برگزید و هدفش کمک به توسعه والیبال در میانمار است. من حساسیت قضیه را به دکتر صالح تذکر داده‌ام اما اگر نگاه سیاسی به میزبانی میانمار داشته باشیم باید تابع دستورات وزارت امور خارجه باشیم و زود قضاوت نکنیم. سال گذشته ما حضور در اجلاس کنفدراسیون والیبال در میانمار را تحریم کرده بودیم و امسال هم اگر لازم باشد این کار را انجام می‌دهیم.

ادبیات نداریم

بار دیگر تنی چند از والیبال‌بازان مطرح کشور بدخلقی را آغاز کرده‌اند و برای بازیکنان آن سوی تور پرخاش می‌کنند یا داوران بی‌پناه را با بدترین کلمات می‌نوازند! درباره این قبیل رفتارها بارها هشدار داده بودیم اما چه سود بعضی مربیان با همه ادعاهایی که دارند به جای تقبیح این رفتارها، آتش بیار معرکه می‌شوند. محمد حسین نجاتی بازیکن نامی گذشته تیم ملی که دوره مربیگری بدنسازی را در ایالات متحده گذرانده و اینک یکی از مربیان تیم شهرداری تبریز است با تاسف می‌گوید: بعد از بازی با پیکان یکی از بازیکنان به داور کلمات نامربوط گفت که خجالت‌آور بود. من 12 سال در تیم ملی و حدود 20 سال در عرصه باشگاهی بازی کردم اما حتی یک کارت زرد نگرفتم. نمی‌دانم یا ما ورزشکار نبودیم یا این بازیکنان ورزشکار نیستند به‌عنوان یک مربی دوست ندارم به والیبال هم به چشم فوتبال نگاه کنند، اما با این رفتارها واقعا خدا به ما رحم کند.

لیگ و ویدئو چک

اکنون که دستگاه ویدئو چک را با قیمت گزاف خریده‌ایم جا دارد در مسابقه‌های مهم داخلی بویژه در مرحله پلی‌آف از این فناوری استفاده کنیم تا تیم‌هایی که میلیاردها تومان هزینه کرده‌اند از اشتباهات داوری ضربه نخورند. بتازگی آری گراسا رئیس فدراسیون جهانی والیبال از ویدئو چک به عنوان یک اتفاق مهم در والیبال نام برد و تاکید کرد بازی نباید با سوت داوران پایان یابد بلکه ویدئو چک حقایق یک مسابقه را مشخص می‌کند. اکنون این دستگاه در لیگ‌های ایتالیا و روسیه مورد استفاده فرار می‌گیرد و ما نیز نباید از قافله عقب بمانیم.

ژاپنی‌های خستگی‌ناپذیر

ژاپن سهم بزرگی در دنیای توپ و تور دارد. آنها بعد از قهرمانی در المپیک مونیخ دیگر در والیبال جهان مقام نیاوردند اما هرگز دست از تلاش برای بهتر شدن بر نداشتند و بانی بسیاری از سبک‌های تمرینی و تاکتیکی والیبال هستند. چشم بادامی‌های همیشه مغرور در چند سال اخیر که در سایه والیبال ایران قرار گرفته‌اند تفکر بسته و خود بهترپنداری را کنار گذاشته در کنار دعوت از مربیان و بازیکنان اروپایی و آمریکایی یکی از ستاره‌های مشهور تیم ملی والیبال شبه جزیره را به ایتالیا اعزام کرده‌اند. این بازیکن کوشی کاوا نام دارد که دوسال در تیم سرشناس پادووا بازی کرد و امسال به ورونا پیوست. بازیکنان ژاپنی به پول نیاز ندارند و برای پول به این طرف و آن طرف نمی‌روند اما هر ماموریتی را برای بهتر شدن با جان و دل می‌پذیرند. حیف که چنین تفکری بین پنجه‌طلایی‌های ما رواج نیافته است تا بدانند ماهی در دریا نهنگ می‌شود.

تب فراگیر آکادمی

این روز‌ها که بساط توپ و تور دوباره در کوچه پس‌کوچه‌های کشور ما پهن شده در برخی نقاط ایران نیز بحث دایر کردن آکادمی و آموزش علمی داغ است که جدیدترین آن را در سیرجان دیده‌ایم. این آکادمی با حضور رئیس فدراسیون والیبال افتتاح شد و حدود 400 نوجوان دختر و پسر را زیر چتر خود قرار داد. کانون‌هایی نیز در آمل، کرمانشاه و گنبد فعال هستند و شنیده‌ایم در یکی از روستا‌های بهشهر مازندران که لمراسک نام دارد 700 داوطلب، والیبال یاد می‌گیرند. این اقبال نتیجه موفقیت‌های درخشان تیم ملی در مسابقه‌های جهانی و محصول بازتاب بی‌نظیر رسانه‌ها به ویژه سیماست که باید آن را قدر بدانیم. شرط توفیق در این راه برگزاری مداوم و گسترده مسابقه‌ها در سطوح استان‌ها و در نهایت سراسر ایران است پس هر چه زودتر کمیته مینی‌والیبال را در فدراسیون تشکیل بدهیم تا مجزا اما همگام و همسو با کمیته استعدادیابی زمینه کار را فراهم سازد.

جمشید حمیدی / جام جم


5467936
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان از امشب (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کار خود در سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا را آغاز می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قهرمان مسابقات اسکیت آزاد گفت: نبود پیست استاندارد تنها مشکل ما است، چون باید در این پیست‌ها مسابقه بدهیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق پرسپولیس گفت: حرفه‌ای گری بازیکنانمان برگ برنده بازی با آلومینیوم است، چون سرخپوشان تیمی را دستکم نمی‌گیرند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: اتفاقی در مالکیت رخ نداده و به ظاهر سرخپوشان را واگذار کرده‌اند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس از پرداخت ۱۰ درصد دیگر از مطالبات معوقه بازیکنان سرخپوش خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: حضور یک سرمربی از استان خوزستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ازبکستان با پیروزی ۲ بر یک مقابل ویتنام به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ صعود کرد و حریف ایران شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است