استانی 12:58 - 20 مرداد 1399
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان مطرح کرد؛
ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: طرح پویش، طرحی دانشجو محور در راستای تقویت توانمندی و کارورزی دانشجویان در ارتباط با صنعت است که به تربیت دانشجویی فناور و کارآفرین می‌انجامد و زمینه اشتغال دانشجویان را نیز فراهم می‌کند.

تقویت توانمندی دانشجویان با اجرای طرح «پویش، پایش و رویش»

پیام نجفی، امروز (دوشنبه- ۲۰ مردادماه) در نشست خبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان یکی از دانشگاه‌های مطرح در سطح کشور است که همراه با واحد نجف آباد، جزء دانشگاه های پیشرو در کشور در اصفهان مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه دغدغه بزرگ این دوره تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد اشتغال برای دانشجویان است، افزود: با توجه به سیاست آمایش آموزشی دانشگاه‌ها که بر اساس ظرفیت‌های هر استان، رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی آن استان را گسترش می‌دهند، استان اصفهان موضوعی به‌عنوان طرح پویش طراحی کرده که این آمایش آموزشی به سمتی نیازهای صنایع و بنگاه‌های اقتصادی این استان برود و آن‌ها را  برطرف کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تصریح کرد: در این طرح با تفاهمی که با اتاق بازرگانی و بعضی از بنگاه‌های اقتصادی انجام شده، تعدادی از دانشجویان همزمان با تحصیل در دانشگاه، درگیر یک مؤسسه بنگاه اقتصادی شده و کارورزی می‌کنند و اگر شرایط و نمرات لازم را در صنعت یا بنگاه اقتصادی به‌دست بیاورند، به آنان کمک می‌کند تا استخدام شده یا در اولویت استخدامی آن دستگاه قرار گیرند.

افزایش امید به اشتغال با طرح «پویش، پایش و رویش»

نجفی اضافه کرد: در طرح پویش برای دانشجویان برنامه ای تعریف می شود که در نهایت در کنار آموختن آموزش های تئوری، ارتباط با صنعت را خواهند داشت و افراد علاقه مند می توانند در قالب این طرح همزمان با تحصیل تعدادی از واحدهای کارآموزی خود را به صورت جدی و تعریف شده بگذرانند.

وی ادامه داد: در این طرح ارتباط با صنعت در طول دوره تحصیل برای دانشجو فراهم است و تنها شامل رشته های فنی نیست، بلکه برای رشته های مختلف در حال تعریف است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با بیان اینکه اصفهان پایلوت اجرای این طرح در کشور است، گفت: این طرح می تواند الگوی خوبی برای سایر موسسات آموزش عالی باشد .

اصفهان پایلوت اجرای طرح پویش در کشور

به گزارش ایسنا، نجفی موضوع دوم طرح را پایش معرفی کرد و افزود: در این طرح هدف‌گیری و هدایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها به سمت نیازهای صنعت است که این تعامل با آن تعاملی که با اتاق بازرگانی و بنگاه‌های اقتصادی اصفهان انجام شده در حال پیگیری و فعالیت است.

وی طرح رویش را سومین گام دانشگاه معرفی کرد و گفت: از دو گام اولیه نتیجه خواهد گرفت. دانشجویی که صنعت را بشناسد و آموزش یا پایان‌نامه‌اش بر اساس نیاز صنعت باشد، به‌قدری خلاقیت پیدا خواهد کرد که می‌تواند بستر شرکت‌های جدید، نوآور و دانش‌بنیان را فراهم کند و نه‌تنها خودش مشکل استخدامی نخواهد داشت؛ بلکه با تعدادی از دانشجویان منجر به رویش‌های جدیدی در حوزه‌های اقتصادی خواهد شد و نیز ممکن است برخی از استادان که در این طرح شرکت می‌کنند با بنگاه‌های اقتصادی به تفاهم رسیده و کار یا محصول جدیدی را هم تعریف کنند.

رئیس دانشگاه آزد اسلامی واحد اصفهان ابراز امیدواری کرد که دانشگاه با اجرای طرح پویش به سمت دانشگاهی کیفی که به اشتعال نگاه ویژه دارد، حرکت کند و فضایی برای تحصیل و کسب مهارت بهتر برای دانشجویان فراهم شود.

وی ادامه داد: می خواهیم با این طرح انگیزه تحصیل دانشجویان را بالاتر ببریم. این مدل که نمونه ای از مدل های موفق در دنیا است با شیوه آموزش در دانشگاه علمی کاربردی تفاوت دارد و در نظر داریم با این طرح امید به اشتغال و کیفیت ورودی های شرکت های دانش بنیان را ارتقا دهیم.

پذیرش بدون آزمون در دانشگاه آزاد اصفهان بر اساس شرط معدل و سوابق تحصیلی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، تربیت دانشجویان در رشته های علوم پایه و فنی مهندسی را نیاز کشور دانست و اظهار کرد: گاهی در هدایت دانشجویان دچار مشکل هستیم که باید به آنها کمک کرده و به سمت رشته های کاربردی و پایه سوق داده شوند.

نجفی به پذیرش سال تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی پیش رو به دلیل مشکلات پیش آمده در پی شیوع کرونا به شیوه مجازی برگزار خواهد شد و کلاس های عملی به صورت حضوری و با رعایت موارد بهداشتی در دستورکار است. در مورد شیوع کرونا تابع ستاد مقابله با کرونا هستیم و تصمیم گیریها اعلام می شود.

وی اضافه کرد: تعدادی رشته نیز در پذیرش سال جاری از طریق جذب بدون آزمون دانشجو می پذیرند که البته بر اساس شرط معدل و سوابق تحصیلی است. رشته های مرتبط با گردشگری و فعلا رشته هتل داری جذب دانشجو دارد و به عنوان یک رشته تخصصی به زودی اجرا می شود.

رشته های علوم پزشکی تنها بر اساس قبولی در کنکور جذب دانشجو دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، تصریح کرد: همچنان رشته های علوم پزشکی تنها بر اساس کنکور جذب دانشجو دارند.

نجفی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص ارائه آموزش ها در دانشگاه به شیوه مجازی و برطرف کردن مشکلات و آماده سازی زیرساخت های دانشگاه برای ادامه روند آموزش های مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، گفت: از هفته دوم اسفندماه با دوره دکتری، آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان آغاز شد و بعد از آن کارشناسی ارشد و در نهایت رشته های کارشناسی به شیوه مجازی ارائه و آزمون ها نیز مجازی برگزار شد. در این مسیر برخی رشته ها دیرتر آغاز به کار کردند، اما در نهایت موفق شدیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار کلاس درس در یک هفته به صورت آنلاین در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان انجام شده است، ادامه داد: در این مسیر به دلیل مشکلات زیرساخت فراز و نشیب هایی داشتیم، اما در نهایت زیرساخت ها برای ترم آینده فراهم شده و مشکلی در این خصوص نداریم. یکی از مزایای استان استفاده خوب از آموزش های مجازی است و از خیلی مراکز در کشور بالاتر بودیم.

افزایش ۲۰ درصدی تولید مقالات ISI در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

رئیس دانشگاه آزد اسلامی واحد اصفهان در خصوص رتبه این واحد دانشگاهی در زمینه تولید مقالات علمی گفت: ۲۰ درصد در تولید مقالات آی اس آی رشد داشته ایم و ضمن اینکه از تولید علم غفلت نخواهیم کرد به سمت کیفی شدن مقالات علمی نیز پیش می رویم.

نجفی به فعالیت ۹۰ تیم مستقر و غیر مستقر در مرکز رشد دانشگاه اشاره کرد و گفت: با هدف مند کردن پایان نامه ها و اشتغال دانشجویان باعث می شویم مراکز قدرتمند و کاربردی تر شوند.

وی با بیان اینکه در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی کشور جزء 10 دانشگاه برتر کشور هستیم، از تحصیل  ۳۰۰ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان خبر داد و گفت: از کشورهای مختلف به صورت مقیم و غیرمقیم دانشجو داریم و درصدد گسترش فعالیت های در این زمینه هستیم.

انتهای پیام


10660270
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است