بین‌الملل 04:34 - 26 شهریور 1393
تهران-ایرنا- شلیک مجدد موشک به نزدیکی اشکلون در سرزمین های اشغالی در حالی صورت می گیرد که حماس در غزه خود را از هرگونه اقدام ضد توافق آتش بس مبرا می داند و در همین حال در درون رژیم صهیونیستی اختلافات شدیدی بر سر بودجه نظامی ارتش آن وجود دارد.

به گزارش ایرنا، رسانه های غربی و عربی بامداد امروز (چهارشنبه) از شلیک یک موشک به داخل سرزمین های اشغالی برای اولین بار پس از آتش بس اخیر این رژیم با غزه خبر دادند.



بنابر گزارش پایگاه خبری روزنامه 'یدیعوت آحارونوت'، این موشک به منطقه ای باز در نزدیکی شهرک های اشکلون اصابت کرده و خساراتی در پی نداشته است، با این حال رسانه های اسرائیلی با اتهام زنی به حماس، این جنبش را مسوول شلیک موشک می دانند.



این در حالی است که جنبش حماس بلافاصله پس از انتشار این خبر، چنین اقدامی را تکذیب و اعلام کرد که همچنان به آتش بس التزام دارد.



شاید نگاهی به اوضاع داخلی و اختلافات این روزهای سران رژیم صهیونیستی بتواند گره از معمای شلیک موشکی که هیچ کس مسوولیت آن را نمی پذیرد باز کند.



اختلاف بر سر بودجه نظامی-امنیتی شبیه اختلاف ها در آمریکا این روزها دامن رژیم صهیونیستی را نیز گرفته است.



مرکز پژوهش های صهیونیستی 'عکا 'در این باره می نویسد: عملیات نظامی اخیر در بخش غزه محاسبات تل آویو را در سطح اقتصادی به هم ریخت و حالا بودجه امنیتی سال 2015 باعث اختلاف های شدیدی در میان سران اسرائیل شده است.



این گزارش می افزاید: در حالی که نتانیاهو و یعلون - نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی-، خواستار افزایش بودجه به 11 میلیارد شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) شده اند، وزارت مالیه این رژیم چنین افزایشی را رد و برای تخصیص میزان بسیار پایین تری اعلام آمادگی کرده است. همچنین اختلاف بین دو طرف بر سر میزان کسری بودجه شدت گرفته است؛ امری که باعث شد هفته گذشته دو جلسه سران این رژیم بدون نتیجه پایان یابد.



گزارشهای رسانه های صهیونیستی تصریح می کند که وزارت مالیه در سایه شاخص های نشان دهنده رکود اقتصادی اسرائیل بر این باور است که نمی تواند مالیات ها را افزایش دهد و به همین دلیل، اصرار بر افزایش بودجه امنیتی – نظامی بعد از جنگ غزه به دردسری برای بستن بودجه آتی تبدیل شده است.



'یائیر لبید' بزرگترین مخالف بنیامین نتانیاهو در موضوع افزایش بودجه نظامی است. لبید وزیر امور مالی کابینه و رئیس حزب صهیونیستی «آینده ای هست» می باشد که در ائتلاف با حزب لیکود نتانیاهو به پست وزارت مالیه این رژیم رسید.



از سوی دیگر، یک منبع امنیتی در گفت و گو با یدیعوت آحارونوت به شدت از وزارت امور مالی رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: وزارت مالی اسرائیل کاملا از واقعیت دور است و در درجه اول بی مسوولیتی خود را نشان می دهد؛ امری که باعث استهلاکی خطرناک در توانمندی های سیستم امنیتی آن در مواجهه با چالش های دشوار بعدی به ویژه در مناطق مرزی می شود.



این اشاره مسوول امنیتی صهیونیستی به تهدیدهای «مناطق مرزی» می تواند کلید حل معمای شلیک موشک اخیر و عاملان این اقدام باشد.



حماس این اقدام را رد می کند اما به نظر می رسد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیش از هر طرف دیگری در داخل و خارج اسرائیل به چنین ماجراجویی هایی برای تحمیل هزینه سنگین امنیتی به مالیات دهندگان صهیونیستی با هدف تامین بودجه مورد نظر خود نیاز دارد.



شبس**9241**1551

انتهای پیام /*


4742449
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل جان مرشایمر می‌گوید که اسرائیل فکر می‌کرد ایران حمله به سفارت تهران در دمشق را تلافی نمی‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته یک روزنامه آمریکایی تانک‌های قدرتمند غربی در مواجهه با پهپاد‌های ارزان قیمت آسیب پذیر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن ادعا کرد این کشور هیچ وقت به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که از حریم هوایی آن برای هدف قرار دادن ایران استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: با توجه به واقعیت‌های حاکم و عدم امکان بازگشت کریمه به اوکراین، زمان آغاز مذاکرات صلح فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های آلمانی اعلام کردند یک ناو آلمانی امروز شنبه ماموریت خود را در دریای سرخ به پایان رسانده و این دریا را ترک کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس درگیری در عراق را محکوم کرد و آمریکا را مقصر آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای شبکه خبری «سی ان ان» در تحلیلی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق تاکید کرد: آمریکا کاملا متوجه شد که از این پس، پیش‌بینی اینکه ایران چگونه به تحریکات محسوس طرف مقابل پاسخ می‌دهد، دشوارتر از ه...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از دستگیری دانشجویان فعال حامی حقوق مردم فلسطین در دانشگاه کلمبیای آمریکا، دانشجویان در سایر دانشگاه‌های این کشور با آن‌ها اعلام همبستگی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور آفریقایی چاد می‌خواهد نیرو‌های آمریکایی را به واسطه توافق با نیجر از این کشور خارج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران تن از فلسطینیان درپی حمله قریب الوقوع ارتش صهیونیستی به رفح، مجدد آواره شده و به سمت شمال غزه در حال حرکتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است