اقتصادی 11:12 - 30 مهر 1397
مدیر آژانس بین‌المللی انرژی خواستار شد
مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی اظهار کرد: تصور نمی‌کنم عربستان سعودی تولید نفت خود را کاهش دهد، اما بازار نگرانی‌های قابل توجهی به دلیل افت عرضه ونزوئلا و بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دوران رشد قوی تقاضا دارد.

تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان منطقی رفتار کنند

به گزارش ایسنا، فاتح بیرول گفت که نگران نیست عربستان سعودی عرضه نفت خود را در واکنش به تحریم‌های احتمالی بر سر کشته شدن جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد ریاض، کاهش دهد، اما وی خواستار یک برخورد منطقی شد زیرا تحولات سیاسی ممکن است بر بازارهای انرژی تاثیر منفی بگذارد.

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در پاسخ به این‌که آیا نگرانی‌ها در بازار نفت درباره این‌که آیا عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت جهان، ممکن است در برابر اقدامات تنبیهی قدرت‌های جهانی بر سر قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دست به تلافی بزند، گفت: مسائل ژئوپلیتیکی و غیر انرژی فراوانی وجود دارد که ممکن است روی بازارهای نفت تاثیر بگذارد.

چالش شدیدی برای تولیدکنندگان کلیدی به منظور افزایش تولید و آرام کردن بازارها وجود دارد. من از همه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌خواهم در ماه‌های بسیار دشواری که پیش‌رو داریم منطق داشته باشند.

وی که در حاشیه کنفرانس LNG در ناگویای ژاپن صحبت می‌کرد، گفت: تصور نمی‌کنم عربستان سعودی تولید خود را کاهش دهد و در بحبوحه تعادل عرضه و تقاضا، این احتمال وجود دارد که قیمت‌های نفت بالاتر برود که مثل همیشه در زمان بدی برای اقتصاد جهانی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام


9950601
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز ۱۰ فروردین ماه شاهد کاهش دما و وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باتوجه به این که شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردمی است بر این اساس برای اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن دولت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است