اجتماعی 09:56 - 31 تیر 1397
رییس سازمان بهشت زهرا:
رییس سازمان بهشت زهرا (س) ظرفیت موجود آرامگاه پایتخت را برای ارائه خدمات در شرایط وقوع زلزله شدید ناکافی خواند و تعیین چهار محل در چهار گوشه شهر را برای کفن و دفن اضطراری ضروری خواند.

آرامگاه پایتخت پاسخگوی نیازهای زمان زلزله نیست

به گزارش ایسنا، سعید خال در جریان بازدید رییس و مدیران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: هنوز مدل خاصی برای پاسخگویی به نیازهای زمان زلزله طراحی نشده است اما این موضوع و سایر نیازها در کمیته انتقال و تدفین کارگروه مربوطه در شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران در حال بحث و بررسی است.

وی همچنین به ساخت مجموعه‌ای ویژه برای کفن و دفن در شرایط اضطراری با عنوان پایگاه مدیریت بحران و نیز پیش بینی 15 هزار قطعه قبر آماده برای استفاده در شرایط مواجهه با تلفات وسیع ناشی از سوانح و حوادث بزرگ اشاره کرد و افزود: مجموعه ویژه کفن و دفن اضطراری در قالب دو دستگاه سوله و برخوردار از محل ذخیره اقلام مورد نیاز بنا شده که به زودی پس از تجهیز با حضور شهردار تهران افتتاح می‌شود.

رییس سازمان بهشت زهرا(س) گفت: با این حال ظرفیت کفن و دفن در بهشت زهرا محدود است و در شرایط اضطراری باید از چهار نقطه از پیش طراحی شده پیرامون شهر برای کفن و دفن جان باختگان احتمالی سوانح بزرگ استفاده کرد.

وی همچنین از تشکیل گروه شهروندان داوطلب برای تدفین در شرایط اضطراری تحت عنوان «کانون تدفین کنندگان داوطلب» با مشارکت و همکاری گروه‌های مرجع از جمله هنرمندان، روحانیون و شخصیت های فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: مسائل مربوط به این حوزه در کارگروه مربوطه در شورای هماهنگی مدیریت بحران در دست بررسی قرار دارد.

براساس گزارش روابط عمومی مدیریت بحران شهر تهران، همچنین دکتر احمد صادقی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پیش بینی سناریوهای مختلف رویارویی با سوانح طبیعی و حوادث را برای تمامی سازمان های خدمات رسان حوزه مدیریت شهری از جمله سازمان بهشت زهرا (س) ضروری خواند و گفت: سوانح بزرگ همچون زلزله ممکن است دهها سال رخ ندهد؛ اما نباید از الزامات آمادگی و مقابله برای پاسخگویی مناسب در زمان رویارویی با آن غفلت ورزید.

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران افزود: سازمان بهشت زهرا (س) با برخورداری از فضای سبز، معابر مناسب و شبکه آب و برق مکان مناسبی برای اسکان اضطراری به شمار می آید که باید ابعاد بهره برداری از این ظرفیت نیز مورد بررسی قرار گرفته و تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.

انتهای پیام


9849540
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، تسهیلات درمانی در نظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ توسط دولت را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است