استانی 17:18 - 29 فروردین 1393
گزارش خبری/
خرم آباد - خبرگزاری مهر: در حالی پروژه های ورزشی لرستان سالهاست معطل تزریق اعتبارات نیمه تمام باقی مانده اند که وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم در بازدید از این پروژه ها آب پاکی را روی دست مردم و مسئولان لرستانی ریخت که برای تکمیل این پروژه ها منتظر اعتبارات دولتی نمانند.

آب پاکی وزیر ورزش روی دست دهکده المپیک لرستان/ منتظر اعتبارات دولتی نمانید

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گودرزی در سفری که طی دیروز و امروز به استان لرستان داشت از پروژه های نیمه تمام این استان که سالهاست منتظر تزریق اعتبارات هستند بازدید کرد تا زخم کهنه این پروژه ها سر باز کند، پروژه هایی که سالهاست ورزشکاران لرستانی را چشم انتظار نگه داشته است.

امروز جمعه وزیر ورزش و جوانان از پروژه های دهکده المپیک و همچنین سالن چند منظوره دو و میدانی خرم آباد بازدید کرد تا خبرنگاران چشم انتظار وعده های وزیر برای تکمیل این پروژه ها باقی بمانند اما محمود گودرزی در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران تاکید کرد که برای تکمیل این پروژه ها منتظر اعتبارات دولتی نمانند.

وی گفت: برای تکمیل این پروژه دهکده المپیک منتظر اعتبارات دولتی نمانید چرا که اگر منتظر بایستید این پروژه سالیان دراز طول می کشد.

وی در ادامه پاسخ خود به سوالات خبرنگاران گفت: بر اساس جلسه ای که با استاندار لرستان و همچنین نمایندگان داشتیم قرار بر این شده که پروژه های ورزشی استان از محل تبصره واگذاری و یا تغییر کاربری زمینهای ورزشی و فروش آنها اجرایی شوند.

وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم با تاکید بر ضرورت تشویق بخش خصوصی برای ورود به پروژه های نیمه تمام لرستان گفت: امیدواریم با اجرای تبصره یاد شده و همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی زمینه اجرای این پروژه ها در استان فراهم شود.

وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم همچنین در جریان بازدید از پروژه نیمه کاره سالن سرپوشیده چند منظوره دو و میدانی خرم آباد گفت: این پروژه نیز باید از محل اجرای تبصره واگذاری و یا تغییر کاربری زمینهای ورزشی و فروش آنها اجرایی شود.

گودرزی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان در صورت مشارکت استانداری لرستان برای اجرای پروژه سالن چند منظوره دو و میدانی خرم آباد همکاری خواهد داشت.

بنابر این گزارش کار اجرایی پروژه احداث دهکده المپیک در ششم اردیبهشت ماه سال 86 با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان تربیت بدنی کشور در خرم‌آباد در زمینی به وسعت 250 هکتار در منطقه "کمالوند" خرم‌آباد آغاز شد.

در آن روز معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه در این مجموعه ورزشی، استادیوم فوتبال، پارک ورزش، کمپینگ برای ایام تعطیلات نوروزی و مکانهای تفریحی و ورزشی در نظر گرفته شده است، وعده کرد که این مجموعه با صرف 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان تربیت بدنی کشور ساخته شود.

این در حالی است که در سفر اول هیئت دولت به استان دهکده المپیک در زمره مصوبات هم قرار گرفت تا به قولی ساخت این دهکده ورزشی بزرگ در لرستان "چهار میخه" شود.

در ابلاغیه ای که از سوی پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شد آمده است که هیئت وزیران در جلسه ای که در مرکز استان لرستان تشکیل شد، سازمان تربیت بدنی سابق را موظف کرد با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و همکاری استانداری نسبت به تکمیل مجموعه ورزشی خرم‌آباد (دهکده المپیک) تا پایان سال 1392، مطالعه و شروع احداث سالن پنج هزار نفری خرم‌آباد در دهکده المپیک و احداث هشت سالن ورزشی در سال 1387 اقدام کند.

دهکده المپیک لرستان به عنوان یکی از مراکز مهم ورزش کشور مطرح است و در این مجموعه عظیم بزرگترین پیست دو و میدانی خاورمیانه نیز در نظر گرفته شده که با وجود گذشت چند سال از شروع احداث، پیشرفت فیزیکی آن کند است.

این پروژه مهم ورزشی در طول هفت سال اخیر بارها به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده و در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی 53 درصد است.


3512536
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است