بین‌الملل 09:06 - 07 خرداد 1394
معاون رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات هسته ای ایران و تحولات اوکراین سخنرانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در موسسه بروکینگر اعلام کرد به رسیدن توافق با ایران امیدوار است.
به گفته بایدن: قطعنامه های ما در شورای امنیت سازمان ملل سبب فشار بر کره شمالی و ایران شد و سبب شد جهان به یک توافق تاریخی با تهران نزدیک شود که هنوز قطعی نشده است اما ما خیلی امیدواریم به نتیجه برسد.

وی در ادامه گفت: از آغاز تجاوز روسیه به اوکراین در بهار گذشته چهارده ماه می گذرد و این موضوع سبب تغییر دورنمای امنیت اروپا شده است. همه خواهان پایان هرچه سریعتر این مناقشه هستند.

معاون رئیس جمهور آمریکا افزود: افزایش قدرت اوکراین سبب خواهد شد از تجاوزگری های بیشتر در منطقه جلوگیری کند.رئیس جمهوری آمریکا بارها به من این موضوع را یادآوری کرده است که اگر بهای این موضوع را هم اکنون پرداخت نکنیم در آینده باید این بها را پرداخت کنیم .

وی افزود: آنچه که در اوکراین روی می دهد و چگونگی پاسخ غرب و جهان به آن، بر تبعات و پیچیدگی هایی در سالهای آتی برای نظم و ثبات جهانی و سنگ بنای امنیت و تمامیت ارضی کشورها تاثیر خواهد گذاشت .

بایدن در ادامه گفت: روسیه به تدریج مراحل به روز رسانی اقتصاد خود را پشت سرگذاشت و وارد اقتصاد جهانی شد و با گام های محکمی که با گذشت زمان برداشت توانست به کشوری مسئوولیت پذیر در جهان بدل شود. این موضوع سبب شد آمریکا از عضویت روسیه در چندین سازمان از جمله شورای اروپا و سازمان تجارت جهانی حمایت کند.

معاون اوباما در ادامه افزود:ما به طور کلی چهارصد و هفتاد میلیون دلار برای حمایت از اقتصاد و خروج از بحران به اوکراین کمک کرده ایم. علاوه بر این ما یک وام یک میلیارد دلاری تضمین شده را در سال گذشته به آنها ارائه کردیم و یک وام یک میلیارد دلاری تضمین شده دیگر در این ماه به آنها ارائه خواهیم کرد و اگر اوکراین به روند اصلاحات خود ادامه دهد ما یک وام یک میلیارد دلاری دیگر تا پایان سال جاری به آنها ارائه خواهیم کرد.

وی افزود:بیشتر بحث ها در واشنگتن بر روی این است که ما آیا باید تسلیحات نظامی دفاعی به اوکراین بدهیم یا نه.این بحث ها همچنان ادامه دارد.ما باید به این حقیقت توجه داشته باشیم که اوکراین به تجهیزات نظامی و آموزشی نیازمند است و هم پیمانان ما در ناتو در نشست اخیر ، خود را متعهد به این موضوع دانستند اما کارهای زیادی باید در این رابطه صورت گیرد.من درباره این موضوع دیروز با رئیس جمهور صحبت کردم.من همچنین درباره این موضوع با دبیر کل ناتو هم گفتگو کردم.

وی گفت:ما موضع خود را به طور شفاف اعلام کرده ایم که تحریم های آمریکا بر ضد روسیه تا زمانی که معاهده مینسک به طور کامل اجرایی شود همچنان وجود خواهند داشت. 

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت:ما باید قادر به پاسخگویی به این اقدامات روسیه باشیم.این موضوع تنها به اوکراین بازنمی گردد.ما باید تلاش کنیم که با اقدامات روسیه برای استفاده از موضوع انرژی به عنوان نوعی سلاح در برابر اروپا مقابله کنیم و امنیت اقتصادی و سیاسی اروپا را ارتقاء بخشیم.


انتهای پیام/

6458664
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله بامداد پنجشنبه گفت: آمریکا و انگلیس از مقابله با حملات ارتش یمن ناتوان هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته دانشگاه‌های متعددی در آمریکا اردوگاه‌هایی برای آگاهی‌رسانی و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی برگزار کردند که علل گوناگونی دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است