استانی 19:25 - 31 تیر 1398

۵۰۰ هزار خانوار به مستمری بگیران سازمان بهزیستی اضافه شدند

مجید رضازاده در حاشیه سفر خود به کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در کشور حدود ۳۴ باشگاه اچ آی وی وجود دارد، اظهار داشت: این باشگاه‌ها به افراد و خانواده افرادی که دارای اچ آی وی مثبت بوده خدمات ارائه می‌دهند و در سال گذشته پنج هزار نفر از این مراکز خدمات دریافت کردند که این خدمات شامل خدمات حمایتی و روانشناسی و برنامه‌های آموزشی است.

وی با بیان اینکه حوزه ایدز دو بخش پیشگیری و امور حمایتی را شامل می‌شود، افزود: حوزه پیشگیری ویژه افرادی است که دارای رفتارهای پرخطر هستند که سازمان بهزیستی وظیفه رسیدگی به این حوزه را بر عهده دارد و شامل افرادی همچون معتادان تزریقی، زنان با رفتار پرخطر و کودکان خیابانی است که برای هر گروه برنامه‌های مخصوص در نظر گرفته شده است.

غربالگری ۸۵ درصدی ناشنوایی نوزادان در کشور

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور با بیان اینکه کاهش اعتیاد، آموزش‌های بهداشتی برای زنان با رفتار پرخطر و ساماندهی کودکان کار در دستور کار سازمان بهزیستی کشور است، ابراز داشت: سازمان بهزیستی کشور تمام تلاش خود را در راستای کاهش ابتلا به بیماری ایدز در کشور به کار گرفته است و در این راستا با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و حمایت و ساماندهی جامعه هدف در کاهش مبتلایان به اچ آی وی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

وی از غربالگری ۸۵ درصدی ناشنوایی نوزادان در کشور خبر داد و گفت: زمانی که که نوزادی ناشنوا باشد در زمینه تکلم و بسیاری از زمینه‌های دیگر دچار عقب ماندگی می‌شود که این غربالگری می‌تواند نقش بسزایی در کاهش عقب ماندگی نوزادان داشته باشد به نحوی که با انجام برخی امورات همانند جراحی، سمعک و برخی امورات دیگر ناشنوایی وی برطرف می‌شود.

۵۰۰ هزار خانوار به مستمری بگیران بهزیستی اضافه شد

رضازاده از بررسی ۷۵ درصد کودکان سه تا شش سال کشور نسبت به تنبلی چشم در سال گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان بهزیستی بودجه مستمری بگیران این سازمان از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به دو هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان رسید.

وی گفت: بدین ترتیب علاوه بر آنکه از جمعیت مستمری بگیران کاسته نشد ۵۰۰ هزار خانوا در انتظار نیز به مستمری بگیران این سازمان اضافه شدند و خانوار دیگری در صف انتظار نیست.


10185587
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است