استانی 16:41 - 23 بهمن 1394
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به منزله بیعت مجدد با میراث‌دار بزرگ انقلاب، امام خمینی (ره) بود.

امام جمعه زنجان: راهپیمایی 22 بهمن، بیعت مجدد با امام خمینی (ره) بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، با تاکید بر این‌که پیام حضور مردم در راهپیمایی دیروز اتحاد، انسجام و ایستادگی پای آرمان‌های امام راحل و شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: حضور در پای صندوق‌های رأی و شرکت در دو انتخابات پیش‌رو نیز می‌تواند باعث خوشحالی قلب رهبر معظم انقلاب و در نهایت شادمانی قلب شریف امام زمان (عج) شود؛ چراکه رهبر انقلاب، انتخابات را بیمه نظام عنوان کرده‌اند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: بر اساس روایتی از امام علی (ع)، "هر کس تقوا را بکارد (حلال و حرام را رعایت کند و از خدا بترسد) به محصول و میوه مطلوبی دست می‌یابد که احتیاج به آب و هوا و فصل خاصی ندارد". در واقع، میوه تقوا هدایت و یافتن حقیقت است و افرادی که راه حق را می‌پویند و به دعوت حق لبیک می‌گویند، صبر و طاقت زیادی دارند و ممکن است به زحمت و دردسر بیفتند. علاوه بر این، طرفداران باطل هیچ‌گاه دوست ندارند راه حق به نتیجه برسد؛ چراکه منافع و قلدری‌شان به خطر میافتد. از این‌رو، جلوی آن‌ها می‌ایستند و مانع ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که پیروان راه حق، پولاد آبدیده‌اند و از توپ و تانک و زندان و محاصره نمی‌ترسند، افزود: این روایت می‌تواند مصداق ملت بزرگ ایران در جریان انقلاب اسلامی باشد؛ چراکه هم روسیه کمونیست که پایه‌گذار فرقه دموکراتیک بود و هم آمریکای امپریالیسم، به خاطر منافع مشترک از حکومت پهلوی حمایت می‌کردند. همچنین، پذیرش همسر محمدرضا پهلوی از جانب رهبر چین (مائو) در سال 56 نیز چراغ سبزی برای پشتیبانی از آن حکومت ظالمانه به شمار می‌رفت. به عبارتی، طاغوت از جانب همه دنیا حمایت می‌شد و مجری سیاست‌های آمریکا بود.

خاتمی با اشاره به این‌که پیروان خدا، فقط از خدا می‌ترسند، تصریح کرد: قیام امام خمینی (ره) و سر دادن ندای آزادی، نفی استعمار و استبداد (داخلی و خارجی) با محوریت اجرای عدالت بود. در واقع، آن سال‌ها هیچ‌کس باور نمی‌کرد که شخصی بتواند در برابر قدرت جهنمی ساواک عرض‌اندام کند و پیروانش نیز بدون ترس از شکنجه و شهادت، لبیک گفته و ایستادگی کنند. این در حالی بود که امام خمینی (ره) فرمودند«ملتی که شهادت را سعادت بداند، پیروز است».

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، همچنین با بیان این‌که حضور مردم در راهپیمایی امسال حدود 15 درصد بیشتر از پارسال بود، یادآور شد: کسانی که از خدا می‌ترسند و تقوا را رعایت می‌کنند، پیروز و سربلندند. مردم ایران 22 بهمن امسال نیز مانند سال‌های گذشته اقتدار خود را نشان دادند. به همین‌خاطر، سرافرازی حق آن‌ها است.

امام جمعه زنجان در ادامه، به شکل‌گیری انواع توطئه‌ها برای تضعیف انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از این دسیسه‌ها، توهین به اعتقادات مسلمانان با چراغ سبز آمریکا و استکبار جهانی، در قالب کتاب «آیات شیطانی» بود. از این‌رو، امام خمینی (ره) در 25 بهمن 67 حکم ارتداد و اعدام نویسنده آن را صادر و هدف اصلی از نگارش این کتاب را زدن ریشه دین و دین‌داری و روحانیت برشمرد. در واقع امام خمینی (ره) معتقد بود که نوشتن این کتاب می‌تواند نتیجه نفوذ بیگانگان در فرهنگ و مکتب اسلام باشد.

انتهای پیام


7676794
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است