اقتصادی 04:10 - 09 خرداد 1394
دبیرکل کانون صنایع غذایی ایران:
دبیر کل کانون صنایع غذایی ایران گفت:‌90 درصد امور اجرایی در صنایع کشاورزی و مواد غذایی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، اما متاسفانه بیش از 90 درصد تصمیم گیری‌ها در این حوزه توسط دولت انجام می شود که این تضاد،‌ مانع دسترسی به اهداف این صنایع می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،کاوه زرگران در حاشیه نمایشگاه صنایع کشاورزی،‌ مواد غذایی و صنایع وابسته با بیان اینکه شرایط بین المللی و تحریم ها موجب افزایش هزینه های تامین مواد اولیه صنایع کشاورزی و قیمت تمام شده تولید می شود افزود: با رفع موانع تحریمی حدود هشت درصد قیمت تمام شده تولید کاهش می یابد و همچنین شاهد تثبیت قیمت در این عرصه خواهیم بود.



عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع،‌ معادن و کشاورزی تهران همچنین گفت: برند های بزرگ و ملی ایرانی در عرصه صنایع کشاورزی و مواد غذایی در منطقه و کشورهای همسایه شناخته شده است؛ به ویژه در بازار عراق برندهای ایرانی در مقایسه با برندهای ترک و ایتالیایی پیشتاز هستند و سهم بیشتری از بازار عراق را در دست دارند.



زرگران افزود:‌ برای اینکه برندهای ما خارج از منطقه به تصاحب بازارهای بین المللی بپردازند نیاز به کمک تجاری داریم که این وظیفه دولت به علت کسری بودجه انجام نمی شود.



وی تاکید کرد: اگر این کمک ها تامین شود قابلیت زیادی برای دستیابی به بازارهای صادراتی داریم.





انتهای پیام/




6467029
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: طبق فاکتور رسمی هر کیلو گوجه فرنگی با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده‌فروشی‌ها عرضه شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت گذاری، قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: محدودیت یک درصدی دامنه نوسان سهام برای یک روز دیگر یعنی فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: با نزدیک شدن فصل نقل وانتقالات مسکن فعالیت سامانه خودنویس همزمان با افزایش مشارکت‌های مردمی ۲۴ ساعته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» علی‌آبادی گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است و ۸۰۰۰ خودرو به مردم تحویل داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» چنانچه مودیان مالیاتی اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا ۱۲ اردیبهشت امسال اصلاح و تکمیل کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیات بر ارزش افزوده برخوردار می‌شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنف جایگاه‌داران بنزین گفت: ابزار فعلی ما که تخصیص لیتری و کارت سوخت است جوابگوی شرایط فعلی نیست و باید به سمت تخصیص سوخت به کد ملی برویم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی جدید در نواحی جنوبی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت مدیره صرافی ملی ایران گفت: نرخ ارز ارائه شده به تجار و بازرگانان به ۴۱ هزار و ۵۵ تومان رسید و عرضه ارز نیمایی به تجار همچنان ادامه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل مرکز مبادله طلا وارز گفت: از ابتدای بازگشایی بازار تا ۲۷ فروردین ماه ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون تومان ارز توسط مرکز مبادله تامین شده است‌.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است