سیاسی 12:02 - 07 خرداد 1394
ماکسیم منچف رئیس خبرگزاری رسمی بلغارستان«بتا» که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با مرضیه افخم سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

افخم: ایران مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را بسیار ضروری می‌داند

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،‌ مرضیه افخم در این دیدار با اشاره به ظرفیت های خوب موجود در دو کشور ایران و بلغارستان، از تقویت و گسترش همکاریهای رسانه ای و تبادل اطلاعات و اخبار بین دو کشور استقبال کرد.

وی تماس و همکاری میان رسانه های دو کشور را مکمل دیگر همکاری‌ها در حوزه های مختلف برشمرد و تبادل اخبار و گزارش‌های معتبر و مستند را برای استحکام و پایداری روابط مهم خواند.

افخم با اشاره به تحولات چند وجهی و بغرنج خاورمیانه ، سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری مهم ، تاثیرگذار و باثبات در منطقه را مبتنی بر صلح؛ دوستی و همکاری بر پایه های تعامل سازنده توصیف کرد.

وی گفت: ایران مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و بازگرداندن صلح و آرامش و فرونشاندن بحران‌های تحمیلی را بسیار مهم و ضروری می داند و همکاری جمعی و نقش رسانه ها در این مسیر با اهمیت و تاثیرگذار است.

افخم با اشاره به موقعیت ایران در خاورمیانه ، آسیای مرکزی و قفقاز و همچنین نقش بلغارستان در بالکان و اتحادیه اروپا، تقویت و گسترش مناسبات دو کشور را مورد تاکید قرار داد و تحرک دو کشور و تماس ها طی دو سال گذشته را رو به افزایش خواند .

وی رفت و آمد و مبادله هیات‌های رسانه‌ای بین دو کشور را ضامن شناخت بیشتر از ظرفیت ها و توانمندی‌های یکدیگر توصیف کرد و افزود: اراده دولت ایران بر تقویت همکاری و تعامل ، گفت‌وگو و مفاهمه استوار است.

ماکسیم منچف رئیس خبرگزاری بلغارستان نیز سفر خود به ایران و دیدارها و گفتگوهای انجام شده را بسیار مفید و ارزشمند توصیف کرد.

وی ضمن توضیح در خصوص فعالیت خبرگزاری بلغارستان و حوزه های فعال و شاخه های خبری آن در مناطق مختلف اهمیت و نقش روزافزون رسانه ها در موضوعات مهم بین المللی و منطقه ای را غیر قابل چشم پوشی خواند و گفت: تقویت روابط دو کشور در حوزه رسانه ای و خبری چشم انداز خوب و روشنی دارد.

وی نقش تبلیغات رسانه ها در تداوم و یا خاتمه بحران های منطقه ای و بین المللی در اروپا (بحران اوکراین) و خاورمیانه (بحران های سوریه، یمن و عراق ) را با اهمیت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که دیدار وی از تهران و سفر متقابل مقامات ایرانی در حوزه رسانه ای به صوفیا دوره خوبی را برای این همکاریهای حرفه ای پدید آورد.

انتهای پیام


6459871
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است