اجتماعی 19:20 - 27 شهریور 1397
دفتر نشر معارف در ایام منتهی به پاییز ۹۷ کتابی را روانه بازار نشر کرده است که برای کسانی که به دنبال ازدواج موفق و زندگی پایدار هستند، پیشنهادات خوبی دارد.

صراط:

کتاب «ازدواج» اثر جدید حمید حبشی، از روانشناسان و مربیان حوزه سبک زندگی اسلامی ایرانی است که در آن به بیان راه و رسم خواستگاری و ازدواج پرداخته است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران  حبشی در این کتاب به بیان مراحل و موانع ازدواج می‌پردازد. نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: «از یک همایش آموزشی با مضامین پایه‌ریزی ازدواج موفق، فارغ گشته بودم که مرد باوقار و نجیبی پیش آمد و اجازه خواست چیزی بپرسد، مردی که بعدتر فهمیدم دانشجوی دوره دکتری رشته روانشناسی بالینی است، و پرسید کی قرار است در موضوع ازدواج اثر مکتوبی را منتشر کنید؟ گفتم شما دعا کنید تا انشاالله تا پایان امسال توفیقش فراهم شود ... خیلی  سال است که می‌خواهم مفاهیمی را که در حوزه خانواده مشغول تدریس بوده‌ام، به طور مکتوب در صفحات کتاب‌هایی ثبت و نشرشان کنم، اما هر بار وسواس و دغدغه زیادی که در انتخاب کلمات و نحوه نگارش آن مشغولم می‌کرد، بعد و بعد را وعده می‌داد. امیدوارم این آغاز ، مقدمه خوب و با برکتی باشد برای مکتوبات بعدی و خدایی نکرده ذائقه خودم یا مخاطب را تلخ نکند.»

«کتاب ازدواج، کتاب اول تأسیس» اثری است شیوا و روان که حاصل سال‌ها جلسات و مشاوره‌های حضوری و همایش‌های نویسنده است که با استفاده از تجارب محافل سخنرانی و برخورد چهره به چهره با زوج‌ها و جوانان منتشر شده است. این کتاب در 10 فصل به بیان مراحل مختلف ازدواج می‌پردازد. نویسنده فصل اول را به بیان ضرورت و فلسفه ازدواج و شناسایی انگیزه‌ها اختصاص داده و در فصل دوم که طولانی‌ترین ومهمترین بحث کتاب است، به بیان شناخت معیارها در ازدواج و ملاک‌های یک ازدواج خوب اشاره می‌کند. فصل سوم کتاب به بیان کسب شناخت صحیح و تناسب سنجی ملاک‌ها نظیر باورها و اعتقادات، قابلیت‌ها و مهارت‌های زوجین و اعتماد به نفس و خودباوری می‌پردازد. روش کسب شناخت، تحقیق و راه درست کسب شناخت، مصاحبه خواستگاری، شیوه انجام مصاحبه خواستگاری، عقود وشروط ازدواج، باورها و گمان‌های غلط در موضوع شناخت، ملاحظات شناخت در موارد خاص از فصل‌های چهارم تا دهم کتاب را تشکیل می‌دهد که مخاطب را از جهات مختلفی بی‌نیاز می‌کند.

انتشارات دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این کتاب را در شمارگان 1500 نسخه و به قیمت 25 هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

 

9912365
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است