فرهنگی‌هنری 11:00 - 07 آذر 1400

کتاب «حدیث سهر» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «حدیث سهر؛ نکات ناب و خاطرات شنیدنی از عارفان، حکیمان و اندیشمندان» به کوشش وحید واحدجوان به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۵۴۴ صفحه منتشر شد.

حدیث سهر دفتری است مشحون از نکات ناب علمی و خاطرات شیرین و شنیدنی از عارفان، حکیمان، اندیشمندان، آگاهان، بیداردلان و صالحانی که پندار و رفتار و کردار آنان مایه بیداری دل و روشنی ضمیر و پاکی روح و اندیشه است و با کمال فروتنی و اخلاص در اختیار دوستداران علم و معرفت و پاکی قرار گرفته و بیداری و سعادت را برای آنان آرزومند است.

این اثر سعی دارد در مرحله نخست، شخصیت‌های تأثیر گذار علمی، عملی، فلسفی و عرفانی را به تشنگان زلال حکمت و معرفت و عاشقان پاکی و طهارت بیشتر بشناساند و در مرحله دوم، ابهام‌ها و شبهه‌هایی که به سبب عدم آشنایی و کمی اطلاع در ذهن بسیاری از افراد، درباره آنان نقش بسته و مشکلاتی به وجود آورده و نیز مانع بهره گیری از زندگی علمی و عملی آنان شده است، بزداید و بدینسان راه را برای تاثیرپذیری از انسان‌های آگاه و بیدار، هموار نموده و به سهم خود مقدمات تنبه و بیداری افراد مستعد کمال و جویای حقیقت را فراهم آورد.

از جمله عارفان، حکیمان و اندیشمندانی که نکات ناب و خاطرات شنیدنی در خصوص آنان در این اثر ذکر شده است، می‌توان به محی الدین ابن عربی، صدرالدین قونوی، جلال الدین محمد بلخی (مولوی)، سید حیدر آملی، ابوعلی‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی، صدرالمتالهین شیرازی، علامه سید علی آقا قاضی، علامه رفیعی قزوینی، امام روح الله خمینی، علامه سید محمد حسین طباطبایی، آیت الله شهید مرتضی مطهری، علامه حسن حسن زاده آملی، آیت‌الله سیدرضا بهاءالدینی، آیت الله عبدالله جوادی آملی، آیت الله میرزا هاشم آملی، شیخ احمد کافی، آیت الله سید علی خامنه ای، آیت الله سیدعلی سیستانی، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، آیت الله محمد فاضل لنکرانی، آیت الله محمد ابراهیم جناتی و استاد محمد مهدی مهندسی اشاره کرد.

علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند.


11340040
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران از برچیده شدن سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اولین قسمت از مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از قاب شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، تا ۱۵ اردیبهشت ماه، آماده دریافت آثار شبکه‌ها و صدای مراکز با موضوع «عملیات تنبیهی وعده صادق» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پویانمایی «در سایه سرو» جایزه بخش آثار انیمیشن با عنوان «جوزفه ماستری» جشنواره بین‌المللی فیلم کورتی دا سوگنی کشور ایتالیا را دریافت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهران، شیراز، مشهد و کرج پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ بودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان صدا و سیما ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون وضعیت نظارت ساترا بر محتوا و فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است