ورزشی 00:28 - 05 تیر 1395
اگر می خواهید در مدت زمان کوتاه کاهش وزنی قابل ملاحظه ای داشته باشید، پیاده روی تند بهترین و ارزان ترین ورزشی است که شما را به هدفتان می رساند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ وقتی وارد یک باشگاه ورزشی می شویم و می بینیم که فردی با سرعت بسیار روی تردمیل می دود و این کار را نیز مدت طولانی انجام می دهد ،شاید به حالش غبطه بخوریم و پیش خودمان فکر کنیم که وی کالری بسیاری سوزانده و به طور حتم چربی بسیاری از دست داده است.

اما نکته مهم و قابل توجه این است که به جای اینهمه دویدن و به جان خریدن عوارض احتمالی که دویدن نادرست بر تردمیل روی زانوها و کمر دارد ، که به طور حتم با سرعت زیاد و زمان طولانی احتمال بروز  این خطرات بیشتر هم می شود، کافی است که به پیاده روی تند در محیط بیرون از خانه و باشگاه بپردازید.

شاید بسیاری از ما از فواید پیاده روی باخبر باشیم اما شاید نمی دانیم که با پیاده روی بخصوص سریع در رسیدن به اهداف ورزشی از جمله لاغری ،تناسب اندام و سلامتی موفق تر خواهیم بود.

تحقیقات جدید نشان داده کسانی که برای رسیدن به تناسب اندام به طور مرتب پیاده روی دارند  البته با سرعت بالا در مسیر کاهش وزن نتایج خوبی کسب کرده اند.خبر خوب این است که هرچه اضافه وزنتان بیشتر باشد در ابتدا کاهش وزنتان نیز با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

پیاده روی بهترین راه برای شروع هربرنامه جدید کاهش وزن و برای نگه داشتن بدن در بالاترین حد سوزاندن چربی، بیشترین تأثیر را دارد. پیاده روی سریع  برای سوزاندن کالری، ورزش فوق العاده ای محسوب می شود ، به خصوص برای کسانی که آمادگی جسمانی خوبی ندارند، این ورزش  انرژی بر است. درست است که ورزش های خیلی شدید باعث می شوند بدن کربوهیدرات بیشتری بسوزاند .اما از آنجاییکه حتی اگر شخص فاقد آمادگی جسمانی هم باشد به طور مؤثر با پیاده روی که  فعالیتی مداوم و تدریجی است، به وضعیت سوزاندن چربی دست می یابد .این ورزش به همه توصیه می شود.



*چگونه با پیاده روی لاغر شویم؟



- مدت زمانی که برای پیاده روی با هدف کاهش  وزن و از دست دادن چربی های اضافی بدن صرف می کنید،بسیار مهم است. دقت کنید که در ۱۰دقیقه اول هر ورزشی از جمله پیاده روی، گلیکوژن (ذخیره قندی در کبد) بدن می‌سوزد و اگر فقط ۲۰ دقیقه پیاده روی کنید، عمل سوزاندن چربی را انجام نداده‌اید و فقط  برای حفظ سلامتی قلب این میزان خوب است و چربی از بین نمی‌رود.

 زیرا تا وقتی‌که به طور کامل ذخایر گلیکوژنی کبد از بین نرود، چربی زیادی نمی‌سوزد. بنابراین برای از بین بردن چربی ها ۴-۳ بار در هفته و هر بار باید  حداقل۳۰ تا ۶۰ دقیقه پشت سرهم پیاده‌روی با سرعت کنید. البته این پیاده‌روی باید به قصد ورزش باشد نه تفریح، مثلاً برای دیدن ویترین مغازه ها یا خرید چیزی نباشد که مجبور شوید بین پیاده‌روی خود بایستید.

-دقت کنید که پیاده روی  با شدت کم و به مدت طولانی از آنجا که ضربان قلبتان را به میزان کافی بالا نمی برد، بدن نتیجه ای از این تمرین نخواهد گرفت.

بهترین روش برای اینکه بیشترین بهره را از پیاده روی خود ببرید این است که پیاده روی  تند و کند را انجام دهید، به این ترتیب که ابتدا 1 دقیقه می دوید و 2 دقیقه راه می روید.با این روش ضربان قلب شما بالا می رود . لازم است بدانید که  ضربان قلب بالا بیشتر باعث سوزاندن چربی می شود. به طور مثال، شما دریک تمرین ورزشی با شدت کم در 20 دقیقه، 100 کالری می سوزانید در حالیکه در تمرینات ورزشی با شدت زیاد در 10 دقیقه، 160 کالری میسوزانید. در کل در تمرینات ورزشی شدت بالا در زمانی کم، چربی بسیاری خواهید سوزاند.

این روش باعث می شود که متابولیسم بدن شما حتی بعد از انجام دادن تمرینات نیز افزایش یافته و به همین دلیل حتی ساعت ها بعد از پیاده روی نیز چربی و کالری می سوزانید.

-اگر می خواهید علاوه بر کاهش چربی های اضافی در کل بدن ،پاهای متناسب و عضلانی هم  داشته باشید ،بهتر است که گاهی اوقات هم روی سطح شیب دار پیاده روی کنید و اینکه سعی کنید گام هایتان را بلند  روی سطوح شیب دار (مشابه حرکت لانجز ) قدم بردارید .



*توصیه های مهم در پیاده روی



-سرعت راه رفتن باید آنقدر باشد که فرد عرق کرده و ضربان قلب او در محدوده ضربان قلب هدف قرار گیرد.

-پیاده روی باید هدف دار و با مدت و شدت کافی باشد، قدم زدن با دوستان ، همراه با خرید و تماشای مغازه ها در حین قدم زدن و یا راه رفتن در خانه برای انجام کارهای خانه را نمی توان فعالیت هوازی به منظور افزایش آمادگی قلبی تنفسی محسوب کرد.

-دقت کنید از کفش های مناسب و مخصوص پیاده روی استفاده کنید . در غیراین صورت ، دچار آسیب های مختلف می شوید که شما را نه تنها از ادامه فعالیت بازخواهد داشت بلکه به زندگی عادیتان لطمه خواهد زد .

-حالت بدن را حفظ کنید، پشت صاف، عضلات شکم را محکم نگه دارید و به داخل بکشید و دست ها را در هنگام راه رفتن در جهت مخالف یکدیگر به جلو و عقب حرکت دهید . با این کار ، ضمن اینکه کالری بیشتری می سوزانید، قسمت بالای بدن شما نیز فعالیت خواهد داشت.

-برای راه رفتن از روش پاشنه - پنجه استفاده کنید . ابتدا باید پاشنه پای جلو به زمین اصابت کند و بعد پنجه همان پا در هنگام بلند کردن پای عقب، وقتی که پاشنه از زمین بلند شد مختصری زانو را خم کنید . شما باید بتوانید این عمل را در عضلات ساق احساس کنید.

-به خود فشار بیش از حد نیاورید و با سرعتی حرکت کنید که هنگام راه رفتن به راحتی بتوانید حرف بزنید.

-پیاده روی برای کسی که سابقه فعالیت ورزشی ندارد ، می تواند سنگین محسوب شود لذا روزهای اول با شدت و مدت کمتری  راه رفتن را آغاز کنید و به مرور ظرف ۶ هفته آن را افزایش دهید.

-شخصی که با او به پیاده روی می روید، می تواند سرعت شما را تند یا کُند کند. در انتخاب هایتان دقت کنید.



(طیبه خزاعلی)



انتهای پیام/




7988356
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آرسنال در دیداری معوقه از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس با ۵ گل چلسی را در هم کوبید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم یوونتوس با پیروزی در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت مقابل لاتزیو به فینال کوپای ایتالیا راه یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» العین با وجود شکست در بازی برگشت، موفق شد با برتری در مجموع دو بازی رفت و برگشت از سد الهلال بگذرد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار دو تیم آلومینیوم اراک - پرسپولیس از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد اونای امری سرمربی تیم فوتبال استون ویلا تا سال ۲۰۲۷ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد سیاسرانی، قهرمان بین المللی شورای جهانی بوکس موی تای شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تست‌های اخذ شده از ورزشکاران پاورلیفتینگ در مسابقات داخلی و خارجی سال ۲۰۲۳ اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوش ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ گفت: این اتفاق حاصل یک کار گروهی بود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان دیدار‌های تیم ملی فوتبال ایران با هنگ کنگ و ازبکستان را اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است