اقتصادی 17:21 - 17 آذر 1400

توزیع هوشمند لبنیات تنظیم بازاری از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، اسماعیل قادری‌فر به بازدیدهای میدانی از میادین میوه و تره‌بار شهر تهران اشاره کرد و افزود: از صبح امروز این بازدیدها به منظور رصد توزیع هوشمند کالاهای امنیت غذایی در میادین میوه و تره بار انجام شد که نشان دهنده آرامش در بازار مصرف عرضه ارزاق روزانه مردم است.

وی گفت: خوشبختانه علاوه بر عرضه خوب، متنوع و باکیفیت در میادین میوه و تره‌بار، عرضه هوشمند لبنیات توسط سامانه اینترنتی هم آغاز شد.

قادری‌فر با بیان این که این روند از تهران آغاز شده و از هفته آینده در کلان شهرها ادامه خواهد یافت تاکید کرد و گفت: هدف از عرضه هوشمند محصولات و ارزاق مورد نیاز مردم، کنترل قیمت‌ها در بازار مصرف است، زیرا کالاها به وفور در اصناف، مغازه‌ها و فروشگاه‌ها وجود دارد.

معاون سازمان تعاون روستایی کشور ادامه داد: برخی اقلام پرمصرف لبنی در میادین میوه و تره‌بار هم با ۱۴ درصد تخفیف عرضه می‌شود.

وی گفت: هدف ما در قرارگاه تامین امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی با کمک رسانه ملی تداوم آرامش در بازار است.

قادری‌فر افزود: با رسیدن شب یلدا و روزهای پایانی سال، شب عید و پس از آن ماه مبارک رمضان امیدواریم بتوانیم آرامش حاکم بر تامین ارزاق روزانه مردم را ادامه دهیم.

معاون سازمان تعاون روستایی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخی میوه‌ها در سامانه با قیمت بالاتر از قیمت تنظیم بازار عرضه می‌شود افزود: برخی اقلام در سامانه اینترنتی، اقلام غیر تره‌باری است که باید تمهیداتی بیاندیشیم تا در فصل تولید و برداشت، تامین از مزرعه و باغات انجام شود تا عرضه در سامانه با قیمت‌های پایین‌تر با هدف کم کردن فاصله مزرعه تا سفره اتفاق بیافتد که در این مسیر هم برنامه‌ریزی‌هایی به خصوص برای تامین میوه شب عید انجام شده است.

وی با اشاره به قیمت اقلام در سامانه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سامانه، در گزینه اقلام تنظیم بازار قطعا قیمت‌های مصوب ۲۵ قلم ستاد تنظیم بازار که به صورت روزانه در پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی منتشر می‌شود است و سایر اقلام نیز تقریبا قیمت‌های میانگین و متوسط مغازه‌های سطح شهر است.

قادری فر با بیان اینکه میوه عرضه‌شده در میادین تره‌بار کیفیت نسبتا خوب و قابل قبولی دارد افزود: در گام دوم باید به سمت حذف واسطه‌گری برویم.

وی گفت: اقلام انتخاب شده در سامانه عرضه اقلام ستاد تنظیم بازار در کمتر از ۲۴ ساعت به دست مصرف‌کننده می‌رسد.


11356902
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است