استانی 15:48 - 01 تیر 1397

برخی مشکلات در ادارات به خاطر بی‌دقتی در گزینش افراد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تشریح موضوع توبه اظهار داشت: یکی از راه‌های تقرب جستن به حضرت حق توبه است؛ توبه دارای ارکانی است که از جمله مهمترین ارکان توبه بازگشت است.

وی اضافه کرد: توبه باید از سر صدق و راستی باشد یعنی فرد از گذشته‌اش پشیمان باشد و تصمیم قطعی و جدی بر ترک گناهان بگیرد و دیگر هیچ وقت سراغ گناهانی که در گذشته انجام می‌داده نرود و واجباتی که ترک کرده جبران کند. حق‌الناس حساب آن جدا است و باید از فردی که حقی بر گردن او دارد حلالیت بطلبد و اینکه از رحمت خدا هم مایوس نباشد که خود از گناهان کبیره است. کسی که می‌خواهد توبه کند این مسائل را رعایت کند.

امام جمعه عسلویه با بیان فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له در دیدار دانشجویان در رابطه با تربیت دانشجویان فرمودند دانشگاه باید جوان هایی تربیت کند که با ایمان باشرف اهل اقدام اهل تلاش حق پذیر وحق طلب باشند. اینها خصلت‌های یک انسان والا است. اسلام این چنین انسان هایی می خواهد.

وی ادامه داد: برخی دانشگاهیان چون خوب تربیت نشده اند آثار خوبی ندارد و حرکاتی مضر برای اسلام و مسلمین در بین چنین دانشگاهیان و حتی حوزویان دیده می شود.

هاشمی‌نژاد بیان کرد: رهبر انقلاب درباره دشمنی دشمنان انقلاب و نظام فرمودند ما امروز در دنیا کشوری هستیم که بیشترین دشمنی در بین دولت‌های قدرتمند و مستکبر داریم و طرفداران زیادی در بین توده‌های مردم این کشورها داریم؛ توده‌های این کشورها ملت ایران ونظام اسلامی را دوست دارند و تکریم می کنند. یکی از افتخارات نظام اسلامی و مردم ماست که در بین توده‌ها آبرومند و عزتمند هستیم.

امام جمعه عسلویه سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش را درحادثه هفتم تیر سال ۶۰ گرامی داشت و هفته قوه قضائیه را تبریک گفت و افزود: شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی شخصیت گرانقدر بود که در عصر ما کم نظیر است.

وی به اهمیت کار دستگاه قضا اشاره کرد و ادامه داد: کار این عزیران سخت و دشوار و خطیر است. از تلاش این عزیران تشکر می‌کنم و نکته‌ای که باید مورد توجه باشد در بحث گزینش‌ها به خصوص در دستگاه قضا دقت شود. برخی مشکلات در ادارات به خاطر بی‌دقتی در گزینش افراد است و باید افرادی با شاخص‌های متقی و با ایمان و عدالت پیشه به کار گرفته شوند.

هاشمی نژاد به حادثه ششم تیر سال ۶۰ و سوء قصد به جان رهبر انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: در این حادثه لطف خدا شامل ملت ایران شد. اگر این حادثه اتفاق نمی افتاد رهبر انقلاب که از فعالین دفتر حزب جمهوری اسلامی بود شاید در حادثه هفتم تیر به شهادت می‌رسید. خدا خواست که این رهبر حکیم خردمند وریز بین بمانند که کشور و جهان اسلام را اداره کنند.

وی به جام جهانی فوتبال اشاره کرد و ادامه داد: به بازیکنان تیم ملی خسته نباشید می گوییم زحمت کشیدند و باعث وحدت و صمیمیت شده‌اند. همه ملت یکدل برای سرافرازی یک پرچم دعا می کنند.

امام جمعه عسلویه با اشاره نامه عده‌ای معلوم الحال و بی‌درد به ترامپ برای مذاکره گفت: شما چه کاره مملکت هستید؟ کم عقلی تا این اندازه که دنبال مطرح شدن هستند یا می خواهند از این طریق کمبودهای خود را جبران کنند. کار آنها منطقی و عقلانی نیست. ملت ما ملت عزیز و عزتمندی است، این ملت ۴۰ سال است که دنبال عزت است و زیر بار نخواهد رفت. این حرکات حرکات ننگین و زشتی است.


9818771
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است