استانی 10:44 - 14 مرداد 1394
امام جمعه چالوس گفت: خبرنگاران نباید رسالت خود یعنی نقد منصفانه را فراموش کنند.

امام جمعه چالوس: خبرنگاران نقد منصفانه را فراموش نکنند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، حجت‌الاسلام محمد مهدی راشدی نوری در دیدار با خبرنگاران رسانه‌های گروهی شهرستان ضمن ارج نهادن به مقام خبرنگاران اظهارکرد: رسانه‌های گروهی و اصحاب خبر پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند.

وی بر واقع‌بینی خبرنگاران تاکید کرد و گفت: همدلی و ایجاد امید و آرامش در این سال که بنا به فرموده مقام معظم رهبری بنام همدلی بین دولت و ملت نامگذاری شده است بسیار ضروری است.

امام جمعه چالوس تصریح کرد: در سال هم‌دلی و هم‌زبانی اصحاب رسانه به‌عنوان بهترین سفیران تحقق این شعار هستند و در راستای اطلاع‌رسانی به‌ موقع به‌ مردم و ایجاد ارتباط میان دولت و ملت به‌عنوان مهم‌ترین مهره محسوب می‌شوند.

راشدی نوری خاطرنشان کرد: با توجه به رسالت خبرنگاران در ارائه گزارش عملکرد مدیران و بررسی نقاط و ضعف آنان هفته خبرنگار فرصتی است تا این قشر به نحوه عملکرد خود نیز نگرشی داشته باشند.

وی با بیان اینکه موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای نیز مرهون تلاش و انعکاس به‌موقع اخبار از سوی خبرنگاران بود، ابراز کرد: نباید مصالح ملی و تقویت روحیه هم‌دلی را فدای غرض‌ورزی‌ها و خصومت‌های شخصی خویش کنند و در این خصوص نقد منصفانه را فراموش نکنند.

امام جمعه چالوس با اشاره به حسن تدبیر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس در خصوص ارج نهادن به تلاش‌های خبرنگاران اظهار کرد: این اداره که متولی اصحاب رسانه است با برنامه‌ریزی درست توانست کمیته‌ای را برای ارج نهادن به تلاش‌های خبرنگاران تشکیل داده و در چالوس به‌عنوان پایلوت برنامه‌هایی با عنوان هفته خبرنگار را اجرایی کند که جای تقدیر دارد.

راشدی نوری تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان چالوس شهری خبرنگاری و مطبوعاتی است و رقم بالایی را در مقایسه با تعداد خبرنگاران سایر شهرستان‌های مازندران به‌ خود اختصاص می‌دهد، اجرای برنامه‌هایی در قالب هفته خبرنگار بخشی از بزرگداشت این قشر کم‌توقع و زحمت‌کش است که در طول سال همدوش مسئولین و مردم به انعکاس درست اخبار و مشکلات مردم می پردازند.

وی با اشاره به حضور خوب خبرنگاران در همایش 5 مرداد گفت: اصحاب رسانه همکاری خوبی با نهاد نماز جمعه و همچنین انعکاس دقیق خطبه‌های نماز جمعه در طول سال دارند که جای تقدیر ویژه دارد.

امام جمعه چالوس بر تقویت و حمایت خبرنگاران تاکید کرد و یاد آور شد: با توجه به اینکه خبرنگاران از نظر امکانات و مزایا محدودیت دارند و دسترسی به آنچه که نیازشان است برایشان به آسانی میسر نیست، بنابراین دستگاه‌های دولتی باید برای تقویت این قشر همت مضاعف داشته باشند و از آنان حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس نیز از خبرنگاران به عنوان بازوان توانمند دولت و دستگاه‌های اجرایی یاد کرد و گفت: خبرنگاران نقش بسیار مهمی در تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی به موقع و درست به مردم دارند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر مختاری کلارستاقی افزود: با توجه به اهمیت خبر و خبرگزاری نقش خبرنگاران باید در جامعه پررنگ‌تر جلوه داده شود و برای این رشته توجه و اهمیت خاصی قائل شد تا خبرنگاران با انگیزه بیشتری به کار بپردازند.

وی به برنامه‌های تجلیل از خبرنگاران چالوس در هفته خبرنگار پرداخت و یاد آور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس با همکاری فرمانداری این شهرستان امسال برنامه خاصی را در دستور کار قرار دارد و تجلیل از خبرنگاران در سال‌جاری به شکلی است که ستادی را برای جمع‌آوری اخبار و گزارش‌های خبرنگاران تشکیل داده و از میان 10 اثر آنان که در چهارماهه امسال تهیه شد با بررسی و تایید کمیته نظارت در لیست تجلیل شوندگان قرار گرفتند تا حق هیچ خبرنگار و فعال رسانه‌ای ضایع نشود.

این مسئول با ابراز تاسف از عملکرد برخی خبرنگاران ابراز کرد: برخی از افراد تنها از خبرنگاری نام آن را یدک می‌کشند و یا با کپی‌برداری از آثار دیگران و یا عدم حضور و ارائه نکردن اخبار و گزارش‌ در روز خبرنگار در صحنه حاضر شده و انتظار تقدیر و تجلیل داشتند که با این برنامه ای که امسال چیده شد تفاوت بین این قشر با خبرنگاران فعال متمایز شد و سعی شد از آنان به درستی تجلیل صورت گیرد.

مختاری در پایان به تشریح برنامه‌های متنوع با عنوان برنامه‌های هفته خبرنگار که برای نخستین‌بار در شهرستان چالوس تدوین شده است پرداخت و گفت: دیدار خبرنگاران با امام جمعه چالوس، شرکت در مراسم استانی، بازدید از مناطق گردشگری، برگزاری مسابقات فوتسال بین تیم خبرنگاران و کارمندان فرمانداری، بازدید از شهرک صنعتی مرزن‌آباد، دیدار با فرماندار چالوس، مسئولان شهری مرزن‌آباد، اعضای شورای اسلامی بخش و بخشدار مرکزی چالوس، نشست با نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس بخشی از این برنامه‌ها است.

انتهای پیام


6861261
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است