استانی 14:26 - 30 فروردین 1398
نشست سازمان‌های مردم نهاد با مسئولین ادارات ارومیه
فرماندار ارومیه گفت‌: هرگونه قلع وقمع درخت منوط به کسب مجوز است.

امسال ۲۲۰سمن جدید در آذربایجان غربی تاسیس می‌شود

به گزارش ایسنا، علیرضا ملامحمدی زاده در نشست سازمان‌های مردم نهاد با مسئولین ادارات شهرستان ارومیه افزود: هرگونه قلع وقمع درخت در ارومیه بدون کسب مجوز ممنوع بوده و با کسانی که اقدام به حمل بار چوب غیرمجاز دارند برخورد می شود.

وی بااشاره به مشکل اقتصادی سمن های استان خاطر نشان کرد: تاکنون به هیچ سمنی در استان ریالی برای اجرای طرح ها پرداخت نشده است باید برای حمایت از سمن ها طرح های اجرایی دستگاه ها را به سمن ها واگذار کرد.

ملامحمدی زاده اظهار کرد: برای جلوگیری از موازی کاری برخی سمن ها و موسسات خیریه، شبکه سازی سمن ها انجام می گیرد.

فرماندار ارومیه درخصوص برون سپاری برخی کارها به سمن ها نیز گفت: باید برخی کارهای عملیاتی را برای مشارکت  بهتر و موثرتر سمن ها وجوانان به این نهاد ها واگذار شود.

وی گفت: طی سال های گذشته در ارومیه از برگزاری برنامه فرهنگی و کنسرت ممانعت نشده و برای شاداب سازی در ارومیه اقدامات و کارهای فرهنگی موثری انجام شده است.

دولت دراستخدام نیروهای کار آمد دولتی از اعضای سمن ها استفاده کند

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: دولت دراستخدام نیروهای کارآمد از اعضای سمن ها استفاده کند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام ناصر خدایاری در نشست سازمان های مردم نهاد با اشاره به تفاوت جامعه ایران با جوامع دیگر تصریح کرد: در کشور های دیگر مردم دولت را اداره می‌کنند، ولی در ایران این موضوع برعکس بوده و زمان و استراتژیکی قوی برای جبران این مشکل نیاز دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان این‌که نهادهای مدنی و سمن‌ها بازوان نهادهای سیاسی هستند و هدف سمن ها ایجاد رابطه بین جامعه مردم و دولت است، تاکید کرد: باید به جوانان اعتماد کرد و درکنار اعتماد به جوانان تجربه را به آنها تزریق کرد.

خدایاری افزود: سیستم استخدامی کشور بر اساس نیازهای جامعه و دستگاه‌ها، کارشناس استخدام نمی‌کند و باید در این خصوص تجدیدنظر شود.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مخالف هیچ گونه اقدام فرهنگی نبوده و در اجرای کارهای فرهنگی حامی سمن ها هستند.

امسال ۲۲۰سمن جدید در آذربایجان غربی تاسیس می‌شود

معاون امور فرهنگی وجوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: باید از پتانسیل و ظرفیت سمن های استان استفاده بهینه کرد.

به گزارش ایسنا، حسنی در نشست سازمان های مردم نهاد با بیان اینکه سمن ها بازوی تصمیمات دولت هستند یاد آور شد: سمن ها به عنوان رابط دولت و مردم و دارا بودن نیروی جوان قابل اعتماد ترین نهاد برای ساماندهی اوضاع جامعه هستند.

وی بااشاره به اینکه در سال گذشته ۱۹ اعتبار نامه برای سازمان های جدید اعطا شده است تصریح کرد: تاکنون ۷۸ اعتبار نامه رسمی در سطح استان در ۱۱شهرستان صادر شده که بیشترین تمرکز در ارومیه با۵۰ سمن است.

حسنی بااشاره به اینکه وضعیت تاسیس سمن ها در استان بسیار خوب است  و۳۰سمن در ۱۱شهرستان استان بغیر ارومیه فعال است خاطرنشان کرد: ۲۲۰سمن جدید نیز در سال جاری تاسیس خواهد شد.

معاون امور فرهنگی جوانان اداره کل ورزش وجوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: باید در تمامی عرصه ها به جوانان اعتماد کرده و نیاز است نگاه و نگرش مان را  نسبت به سمن ها تغییر دهیم.

حسنی ادامه داد: درسال گذشته اداره ورزش و جوانان استان ۶۰۰ وام اشتغال و کار آفرینی برای جوانان استان تخصیص داده است.

وی افزود: ۴مرکز مشاوره اداره کل ورزش و جوانان استان در زمینه کار آفرینی ،خانواده و ازدواج درحال فعالیت بوده و مجوز ۴مرکز جدید نیز در حال آماده سازی است.

انتهای پیام


10106823
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است