استانی 00:28 - 03 بهمن 1397

۱۸۰ برنامه ویژه کودکان و نوجوانان لرستان در دهه فجر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد محمدی در رابطه با برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گفت: پس از برگزاری جلسات مکرر با موضوع دهه فجر، برنامه های کانون با شعار محوری «افتخار به گذشته، امید به آینده» جمع بندی و نهایی شدند.

وی افزود: کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با توجه به تقارن این دهه با ایام فاطمیه(س) برنامه‌های متنوعی را بانگاه به روش تربیتی و اخلاقی حضرت فاطمه (س) که بهترین شیوه و تجربه برای ساختن نسلی پاک و سعادتمند است و نیز به منظور ترویج اندیشه‌های امام راحل(ره) و معرفی شخصیت ایشان و ۴۰ سالگی انقلاب و معرفی وقایع انقلاب به کودکان و نوجوانان،  پیش‌بینی کرده است.

ویژه برنامه «نقاشی خیابانی» و برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب

محمدی گفت: برای دهه فجر بیش از ۱۸۰ برنامه ویژه کودکان و نوجوانان با توجه به روز شمار ایام، پیش‌بینی شده است که اجرای نمایش «سفر قطره» با موضوع مذهبی و متناسب با ایام فاطمیه(س)، تجدید میثاق با شهدا و غبار روبی گلزار شهدای والا مقام، ویژه برنامه «نقاشی خیابانی» و برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب در روز ۲۱ بهمن در همه مراکز از برنامه های شاخص کانون استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اضافه کرد: درحال حاضر ۲۶ مرکز کانون پرورش فکری شامل ۱۷ مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی در خرم‌آباد و بروجرد و ۷ کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت دارند.

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی را از اهداف کانون پرورش فکری بیان کرد و افزود: دراین دهه علاوه بر امانت کتاب به کودکان و نوجوانان روستایی و معرفی کتاب های انقلاب و بحث و بررسی این کتاب ها، معرفی شخصیت ها و وقایع و ایام در همه مراکز فرهنگی کانون انجام می شود.

نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، هنری و ادبی برپا می شود

محمدی اضافه کرد: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در همه مراکز استان نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، هنری و ادبی اعضاء و مربیان کانون در معرض دید دانش آموزان قرار می گیرد. اجرای نمایش «جوجه طلا» درمرکز نورآباد، برگزاری ویژه برنامه شعر فاطمی(س) درمرکز یک بروجرد، برگزاری مسابقه فرهنگی هنری و ادبی از دیگر برنامه هایی است که در طول ایام دهه فجر توسط مراکز کانون در طول دهه برگزار خواهد شد.

وی برگزاری همایش بزرگ کودک و نوجوان در پلدختر توسط کانون، سازمان تبلیغات، اداره ارشاد اسلامی، آموزش وپرورش و سایر نهادها را از دیگر برنامه های ویژه در این ایام نام برد و افزود: ویژه برنامه های ایستگاه کارت پستال سازی با موضوع انقلاب در مرکز ازنا، ویژه برنامه ادبی «نامه ای به امام(ره)» در دورود، مسابقه داستان نویسی با عنوان «بر بال پروانه ها» در مرکز الیگودرز، مسابقه خوشنویسی ۴۰ بیت از اشعار امام(ره) و احادیث حضرت فاطمه(س) در الیگودرز، قاب چله انقلاب (فضاسازی ایام پیروزی انقلاب به صورت نمایشگاه) در مرکز الشتر، چاپ بنر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از طرف کانون و نصب درسطح شهرستان ها، تجدید میثاق با شهدا، اجرای نمایش عروسکی در مدارس شهر و روستاهای سراسر استان و پخش فیلم ها و سرودهای انقلابی در مراکز، برگزاری مسابقه، برگزاری مسابقه کارت پستال سازی و کتاب سازی با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری ایستگاه های نقاشی، ادبی و اجرای نمایش با موضوع فرار شاه و پیروزی انقلاب اسلامی در همه مراکز از دیگر برنامه های این ایام است.

مراکز کانون در سراسر استان در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن ایستگاه های فرهنگی هنری برپا خواهند کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان به حضور مراکز سیار و اجرای برنامه های متنوع در روستاها اشاره کرد و از برگزاری ایستگاه نقاشی، مسابقه، اهدای کتاب، نمایش فیلم، ساخت کاردستی، اجرای نمایش، اجرای سرود و برگزاری مسابقه عکاسی(کودک از نگاه کودکان) در طول ایام دهه فجر و روز ۲۲ بهمن خبر داد.

محمدی گفت: در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن مراکز کانون در سراسر استان در مسیر راهپیمایی ایستگاه های فرهنگی هنری برپا خواهند کرد.


10035647
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است