فرهنگی‌هنری 08:56 - 12 بهمن 1393
علی رهبری:
رهبر ارکستر ایرانی معتقد است: این روزها تبلیغات بی‌نظیری برای آقای «یانی» از طرف عده‌ای افراد بی‌مسوولیت مطرح می‌شود؛ اما باید به استحضار برسانم که آقای «یانی» و آثارش دیگر بوی «نفتالین» می‌دهند.

آثار «یانی» بوی نفتالین می‌دهند

علی رهبری که ساکن وین است و به‌عنوان «مایسترو الکساندر رهبری» شهرت دارد، در اظهاراتی به خبرنگار بخش موسیقی ایسنا گفت: حدود ۲۱ سال پیش که من اپرای ملی انگلستان را در لندن رهبری می‌کردم، آقای شهرداد روحانی از من خواهش کرد که برای آقای «یانی» و اجرای یک کنسرت در یونان، نوازندگانی را جمع کنیم. من هم از مدیر برنامه‌هایم در انگلستان٬ آقای زگال، خواهش کردم که برای‌شان نوازنده جمع‌آوری کند. به این ترتیب، کنسرتی در یونان اجرا شد. البته بعدها متوجه شدم، این نوازنده‌ها را برای تبلیغات بیشتر٬ یک «ارکستر معروف» نامیده‌اند.

رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران اظهار کرد: آن زمان آقای «یانی» کنسرت‌هایی مردم‌پسند را در سطح آقای «انوشیروان روحانی» خودمان اجرا می‌کرد، البته او در محافل فرهنگی جدی و سطح بالا٬ به هیچ‌وجه مطرح نبود؛ نه از نظر آهنگساری و نه از نظر نوازندگی پیانو و اصولا مطرح کردن نام ایشان در شأن وزارت فرهنگ یک کشور نیست. کما این‌که صحبت کردن درباره‌ی ایشان و افرادی امثال او می‌تواند باعث خدشه‌دار شدن سطح فرهنگی کشور شود.

این هنرمند مقیم اتریش بیان کرد: درست به‌خاطر دارم که آقای شهرداد روحانی هم بعد از این برنامه، خیلی از آقای «یانی» راضی نبود.

رهبری همچنین گفت: فراموش نکنید که مردم هنردوست ایران بیش از هر کشور دیگری، آنقدر تشنه‌ی موسیقی هستند که همیشه به بهترین نحو از این هنر استقبال می‌کنند.

او افزود: در این دوران که آب گل‌آلود است، ماهی‌گیران آماتور هم بسیار حرفه‌ای جلوه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مدتی است که گفته می‌شود «یانی» اوایل سال آینده در ایران کنسرتی خواهد داشت.

یانی کریسومالیس معروف به «یانی»، موسیقیدان، پیانیست، نوازنده کیبورد و آهنگساز اهل یونان است. عمده‌ی موفقیت یانی با اجرای کنسرت در آکروپولیس یونان به‌دست آمده است. از این کنسرت یانی به‌عنوان پربیننده‌ترین و زیباترین کنسرت موسیقی یاد می‌شود.

در کارنامه‌ی فعالیت‌های علی رهبری این عناوین وجود دارد: برنده‌ی مدال نقره‌ی مسابقات جهانی رهبری ارکستر برای ایران در سوئیس، برنده‌ی مدال طلای مسابقات جهانی رهبری ارکستر برای ایران در فرانسه، رهبری بیش از 120 ارکستر در سراسر جهان از جمله برلین، وین، پاریس، لندن، توکیو و تورونتو، مدیر هنری ارکسترهای سمفونیک در بروکسل، پراگ، مالاگا و زاگرب، انتشار بیش از 200 آلبوم در بازارهای بین‌المللی از جمله آثار شش آهنگساز ایرانی، صاحب بالاترین نشان هنری از کشورهای اسپانیا، بلژیک و جمهوری چک. او در سال 1383 رهبر ارکستر سمفونیک تهران بود.

انتهای پیام


5746456
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش نخست یادداشت کوتاهی از محمّدکاظم کاظمی، شاعر اهل افغانستان درباره هم‌وطن خویش، مهران پوپل آمده و در ادامه، چند شعر از پوپل، پدیده شعر افغانستان را مرور خواهیم کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) از سوی شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی به عنوان «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» گرامی داشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام قائمی‌نیا گفت: باید اطلاعاتی که از هوش مصنوعی به دست می‌آید، اعتبارسنجی شود. چون اطلاعات درست و نادرست در این فضا زیاد است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به سالگرد تخریب قبور بقیع درمورد دلایل این اتفاق توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» «شکست»، «کلاسیکو»، «شبی در میامی»، «آلبرت و سرقت الماس»، «روزی در تونگ یانگ» و «گنج»، فیلم‌های جدیدی هستند که از قاب شبکه‌های سیما پخش می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افخمی گفت: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد، نمی‌شود کسی ادعا کند فهم ایدئولوژیک دارد و در عین حال پدیدارشناس هم باشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وزرای فرهنگ کشور‌های دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین پایانی دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال ۱۴۰۲،برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است