استانی 15:45 - 15 تیر 1394
تبریز؛
استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: خوردن گشنیز با غذا از ترش کردن جلوگیری کرده و از مسمومیت های غذایی پیشگیری می‌کند.

مصرف گشنیز و پیشگیری از مسمومیت‌های غذاییبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ سعیده علیزاده افزود: گیاه گشنیز دارای خواص درمانی بسیاری است که می‌توان به جلوگیری از مسمویت‌هایی غذایی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: کارشناسان سوپ رقیق از آب مرغ و گشنیز تازه و مصرف چند مرتبه  در روز را در برطرف شدن تب و سرماخوردگی موثر دانسته اند.

علیزاده ادامه داد: تناول2 تا 5 گرم از تخم گشنیز با کمی عسل افزایش شیر مادران شیرده را درپی دارد. استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: عرق گشنیز را در رفع عفونت مجاری ادرار، ناراحتی های گوارشی و نفخ شکم موثر می دانند.

وی افزود: مصرف به اندازه گشنیز هیچ ضرری ندارد، ولی مصرف بیش از حد آن باعث حالت سستی همراه با خستگی شدید شده و گاهی خواب عمیق، گنگی و بی‌حسی را به دنبال خواهد داشت.

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز افزود: جویدن تخم گشنیز و برای تسکین درد دندان توصیه شده است.   

علیزاده تاکید کرد: کارشناسان گیاهان دارویی شستن دهان و دندان با دم نمودن یک قاشق چایخوری تخم گشنیز در یک لیوان آب جوش به مدت 5 دقیقه برای ضدعفونی دهان و دندان بی تاثیر نخواهد بود.
 
انتهای پیام/ی

6705931
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است