استانی 19:51 - 01 اردیبهشت 1397
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:
اراک- مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در راستای پیاده سازی مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گسترش مهارت آموزی در آموزش و پرورش استان مرکزی مدنظر قرار گرفته است.

گسترش تعالیم مهارتی در آموزش و پرورش استان مرکزی مدنظر است

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار فولادوند روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکرد ویژه در رابطه با ارائه آموزش های مهارتی به دانش آموزان در مدارس وجود دارد و این مساله مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: در همین راستا طرح «ایران مهارت» که در واقع مبتنی بر ارائه آموزش های عملی و مهارتی به دانش آموزان است برنامه ریزی شده و مورد اجرا قرار گرفت.

فولادوند بیان کرد: این فرآیند کمک می کند تا استعدادهای دانش آموزان در حوزه های مختلف مهارتی شناسایی و تقویت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در سال های گذشته با روند آموزشی صرفا ذهنی در آموزش و پرورش مواجه بودیم، اما با توجه به سند تحول بنیادین، این رویکرد در حال تغییر و تحول به سمت مهارت محوری است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۵ هزار دانش آموز استان مرکزی در دوره متوسطه اول مشغول تحصیل هستند که حدود ده درصد از این تعداد، جذب رشته ها و آموزش های مهارتی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی همچنین  ادامه داد: طرح سنجش هفت شایستگی و طرح کاشف از دیگر برنامه هایی است که در راستای شناسایی استعدادها در آموزش و پرورش استان در دستور کار است.

فولادوند با اشاره به فعالیت های آموزش و پرورش استان مرکزی در رابطه با سوادآموزی عنوان کرد: سال گذشته بیش از دو هزار و ۷۰۰ نفر در سطح استان مرکزی تحت آموزش قرار گرفتند و امسال نیز این تعداد به چهار هزار نفر خواهد رسید.


9753126
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است