گوناگون 17:26 - 27 بهمن 1398
یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های هنرجویان تازه‌کار سردرگمی در پروسه آموزش و انتخاب یک استاد مناسب با توجه به سبک مورد علاقه‌شان می‌باشد.

حداقل هزینه‌های نوازندگی گیتار

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازکالا، شاید در نگاه اول این پروسه کمی پیچیده به نظر می‌آید ولی در این متن به صورت مفصل به این بحث خواهیم پرداخت تا هنرجویان عزیز انتخاب‌های مناسب‌تری در روند آموزشی خود داشته باشند.

سیستم آموزشی موسیقی در ایران و مخصوصاً برای گیتار بسیار پراکنده و از استاندارد خاصی پیروی نمی‌کند. در بسیاری از آموزشگاه‌ها زمان مفید برای یک جلسه به صورت تقریبی ۳۰ دقیقه می‌باشد. شاید این زمان برای یادگیری مطالب جدید، تمرین در حضور استاد و رفع اشکال در نوازندگی کافی نباشد اما یک استاد با تجربه می‌تواند تمام این موارد را در زمان کوتاهی مدیریت کند. باید به این نکته توجه داشته باشید همیشه نوازندگان چیره دست نمی‌توانند معلم یا استاد خوبی باشند. تسلط به متدهای روز جهان و تئوری موسیقی و قدرت انتقال مطالب از ویژگی‌های یک استاد خوب می‌باشد؛ اما باید توجه داشته باشید مهم‌ترین نکته در پیشرفت شما تداوم در تمرینات روزمره می‌باشد.

هزینه‌های یادگیری نوازندگی گیتار

نکته مهم در پروسه آموزش برآورد هزینه‌ی کلاس‌های آموزشی و انتخاب آموزشگاه مناسب است. باید به این نکته توجه داشته باشید پرداخت شهریه در اکثر آموزشگاه به صورت ترمی می‌باشد. در حالت استاندارد هر ترم سه ماه و کلاس‌ها در هر هفته یک جلسه برگزار می‌شود. رنج متوسط شهریه تقریباً از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان متغیر می‌باشد. اگر قصد دارید به صورت خصوصی نزد یک استاد چیره دست آموزش ببینید هزینه یک جلسه آموزش بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان می‌باشد. اگر به زبان انگلیسی آشنایی دارید وب‌سایت یوتیوب یک گزینه بسیار عالی برای یادگیری نواختن این ساز است. قیمت گیتار نیز بسته به نوع و برند ساز بسیار متنوع است و می‌توانید از حداقل یک میلیون تومان به بالا اقدام به خرید ساز کنید.

انواع گیتار

شاید به عنوان یک هنرجوی تازه‌کار دید کاملی به انواع گیتار نداشته باشید جای نگرانی وجود ندارد ۹۹% نوازنده‌های حرفه‌ای هم در قدم اول این تجربه را داشته اند. شاید هم صدای این ساز پرطرفدار را شنیده‌اید و عاشق آن شده‌اید! این به تنهایی کافی نیست باید شناخت نسبی به این ساز داشته باشید تا در انتخاب دچار مشکل نشوید. این ساز با توجه فیزیک بدنه و دسته و نوع چوبی که در آن استفاده می‌شود متفاوت است. خرید گیتار کلاسیک در ایران نسبت به سایر مدل‌ها بسیار بیشتر است و محبوب‌ترین نوع از این سار به شمار می‌آید. سیم‌های آن نایلونی و دارای ۱۸ فرت می‌باشد.

گیتار فلامینکو به لحاظ ظاهری دقیقاً شبیه کلاسیک می‌باشد اما چوب به کار رفته در آن کاملاً متفاوت می‌باشد. این تفاوت در صدای ساز بسیار تأثیرگذار است. صدای فلامینکو نسبت به کلاسیک بسیار تریبل تر می‌باشد به اصطلاح صدای خشن‌تری دارد! همچنین متدهای آموزشی این دو مدل کاملاً از هم متفاوت می‌باشد.

اگر به سبک‌های دیگری مثل بلوز، کانتری و یا راک علاقه‌مندید باید به فکر یک گیتار آکوستیک باشید. این نوع ساز مانند گیتار کلاسیک و فلامینکو دارای کاسه می‌باشد با این تفاوت که کاسه بزرگ‌تری نسبت به این مدل‌ها دارند و سیم‌های آن فلزی و دارای ۲۰ تا ۲۲ فرت می‌باشد.

گیتار بیس و الکتریک

گیتار الکتریک تفاوت‌های عمده‌ای نسبت به مدل‌های ذکر شده دارد. در این سازها ارتعاش سیم‌ها به واسطه‌ی خاصیت مغناطیسی پیکاپ ها به آمپلی فایر منتقل شده و صدا تقویت می‌شود اکثر مدل‌های الکتریک بدنه تو پر دارند.

گیتارهای بیس نت‌های بم را در اختیار شما قرار می‌دهند به همین دلیل در خطوط حامل کلید فا برای نت خوانی این ساز استفاده می‌شود. این ساز مانند گیتار الکتریک از خاصیت مغناطیسی پیکاپ‌ها بهره‌منداست البته این سازها هم به‌صورت آکوستیک هم عرضه می‌شوند که طرفداران کمی دارد. بیس ها به صورت ۵،۴ و ۶ سیم به بازار عرضه می‌شوند.

تجهیزات گیتار الکتریک برای شروع نوازندگی

باید به این نکته توجه داشته برای شروع یادگیری نوازندگی گیتار الکتریک به تجهیزات دیگری نیازمندید. این تجهیزات گاهی تعدادشان از انگشتان دو دست بیشتر می‌شود. در قدم اول شما احتیاج به یک آمپلی فایر مناسب گیتار دارید سعی کنید یک آمپلی فایر مدلینگ تهیه کنید. این امپ ها افکت‌های زیادی را در خود شبیه سازی کرده‌اند پس احتیاجی به خرید افکت به صورت جداگانه ندارید. اگر هم یک آمپلی فایر کوچک ترانزیستوری دارید می‌توانید با خرید یک مولتی افکت کوچک یا چند پدال ارزان قیمت صدای قابل قبولی در خروجی آمپلی فایرتان داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی سازکالا

این مطلب توسط وب‌سایت سازکالا مرجع تخصصی فروش انواع گیتار و نمایندگی برندهای برتر تولیدکننده ساز در ایران گردآوری شده است. جهت دریافت مشاوره خرید و مشاهده قیمت‌ها می‌توانید به وب‌سایت مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. در ضمن در صورت تمایل می‌توانید محصول مورد نظر خود را به صورت قسطی خریداری کرده و با ارسال رایگان به تمام شهرهای ایران دریافت کنید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و مقایسه و بررسی انواع گیتار و تجهیزات جانبی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی سازکالا به آدرس www.sazkala.com مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی


10397053
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است