ورزشی 05:44 - 28 شهریور 1397
سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز معتقد است فدراسیون در چندسال اخیر استعدادهای جوان بسیاری به این ورزش معرفی کرده است که نشان‌گر عملکرد مناسب این فدراسیون است.

کشف استعدادهای جوان تنیس روی میز با برگزاری مسابقات تور ایرانی

پیمان حسنی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، پیرامون برگزاری مسابقات تور ایرانی در اصفهان اظهار کرد: این مسابقات در رده بزرگسالان در بالاترین سطح کشوری بود که برگزار شد و طبق اعلام فدراسیون تنیس روی میز مسابقات تأثیر مستقیم در رنکینگ ملی داشت و در پایان سال هم اردوی آمادگی تیم ملی بر اساس مسابقات برگزار شده و رنکینگ ملی برگزار می‌شود.

وی درباره سطح کیفی مسابقات گفت: با توجه به دلایل ذکر شده مسابقات از سطح کیفیت مناسبی برخوردار بود حضور ۱۷۲ ورزشکار از سراسر کشور با کیفیتی خوب نشان گر این مساله است.

حسنی درباره اینکه آیا در این دوره از مسابقات استعدادی نیز کشف شده است یا خیر، تصریح کرد: در ۳ سال اخیر که مسابقات را به شیوه فدراسیون جهانی برگزار می‌کنیم، بازیکنان جوان بسیاری خود را به سطح بالا کشاندند. با توجه به چنین مسابقاتی که برگزار می‌شود فرایند انتخاب تیم ملی برای جوانان آسان‌تر شده است.

وی افزود: شما برای مثال اگر به قهرمان امسال تور ایرانیان توجه کنید، متوجه خواهید شد که این مسابقات پس از سه سال برگزار شدن، امسال قهرمان ۱۷ ساله‌ای داشت و امیر حسین هدایی بازیکن ۱۵ ساله این مسابقات هم به فینال راه پیدا کرد.‌

سخنگوی فدراسیون تنیس روی‌میز ایران ادامه داد: این دلایل نشان می‌دهد که بازیکنان جوان بسیاری کشف شده‌اند و آنها در کوران سطح اول مسابقات ملی قرار می‌گیرند و آمادگی آن‌ها بیشتر می‌شود.

وی درباره عملکرد تیم‌ملی ایران در مسابقات آسیایی جاکارتا نیز گفت: این چندمین دوره‌ای که ایران پیش از انقلاب در مسابقات آسیایی شرکت می‌کرد و ایران بعد از مدال برنزی که پیش از انقلاب کسب کرده بود در مسابقات انفرادی تنیس روی میز بیش از ۵۲ سال بود که موفق به کسب مدال نشده بود که این افتخار بسیار بزرگی برای ایران است.

حسنی ادامه داد: خوشبختانه در مسابقات جاکارتا نوشاد عالمیان موفق به کسب مدال برنز این دوره از بازی‌های آسیایی شد. او توانست بازیکنانی از هنگ کنگ و کره‌جنوبی را شکست دهد که جزو هشت تیم برتر جهان هستند و این کار بسیار مهمی بود که عالمیان موفق به انجام این کار شد تا پس از ۵۲ سال ایران را موفق به کسب مدال برنز دیگری در این رشته کرد.

وی تصریح کرد: کمتر از یک ماه قبل از این اتفاق نیز در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، بازیکنان تیم ملی کشورمان در بخش تیمی با شکست کره جنوبی، نایب قهرمان دوره قبلی این مسابقات، موفق به کسب مدال برای ایران پس از ۶۰ سال شدند.

سخنگوی فدراسیون تنیس‌روی میز ایران خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات ارزی در داخل کشور و هزینه‌های اعزام بازیکنان که بیش از دو برابر شده است، فدراسیون تصمیم به برگزاری اردوهای بلندمدت آمادگی تیم ملی در داخل کشور گرفته است.

وی افزود: امیدوارم این مشکل نیز برطرف شود تا بازیکنان تیم ملی ایران برای مسابقات بین‌المللی پیش رو برنامه ریزی بهتری بتوانند انجام دهند.

حسنی ادامه داد: ضمن اینکه نیما عالمیان و امین احمدیان ملی پوشان ایران به خارج از کشور رفته تا در لیگ کشورهای فرانسه و اتریش بازی کنند این به ما کمک می‌کند تا بازیکنانی در سطح آمادگی بالا داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: این دو بازیکن دارای قراردادی فصلی تا سال آینده هستند که باعث می‌شود دارای تمرینات منظم باشد و همچنین در تورهای جهانی شرکت کنند.

سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز ایران درباره عملکرد این فدراسیون گفت: در دو سال اخیر فدراسیون جدید که بر سرکار آمده است با هدف گذاری بر روی مسابقات جهانی، سرمایه گذاری را بر روی نیروهای جوان و با استعداد شروع کرد و با پشت سر گذاشتن مسابقات داخلی و خارجی در ۲ سال اخیر باعث شد تا آن‌ها سال ۹۷ را خوب آغاز کنند.

حسنی گفت: از مهمترین دستاوردهای امسال می‌توان به کسب سهمیه المپیک، صعود به مسابقات دسته یک تنیس روی میز پس از سال‌ها و مقام آوری هایی که داشتیم اشاره کرد که این نشان می‌دهد فدراسیون کار خود را درست انجام داده است.

انتهای پیام


9912500
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با حضور کشتی گیران ایرانی آغاز شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امشب در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های بارسلونا - پاری سن ژرمن و دورتموند - اتلتیکو مادرید به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال از تلاش برای برگزاری فینال جام حذفی تا پایان خرداد ماه خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال از به اتمام رسیدن لیگ برتر فصل جاری در ۳۱ خرداد ماه خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت پرسپولیس گفت: اگر پرسپولیس همان تیم همیشگی باشد به طور حتم با یک بازی هوشمندانه می‌تواند برابر صنعت نفت پیروز شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» حسن زاده گفت: جالب است تیم ها فصل قبل وقتی می‌باختند بیانیه می‌دادند الان وقتی می‌برند شروع به بیانیه نویسی می کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تمرین تیم فوتبال استقلال در شرایطی برگزار شد که سرپرست این تیم حق شرکت در تمرین را نداشت و مدافع برزیلی آبی‌ها نیز غایب بود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع خارجی تیم فوتبال استقلال تهران در تمرینات این تیم حضور ندارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امیر قلعه‌نویی و وینچنزو مونتلا سرمربی تیم ملی ترکیه با یکدیگر ملاقات کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» صالح مهدی‌زاده حافظ کل قرآن و قاری نوجوان کشورمان تماشاگر ویژه تمرین امروز تیم فوتبال پرسپولیس بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است