فرهنگی‌هنری 12:59 - 03 بهمن 1395
ابراهیمی ترکمان تشریح کرد
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه در ۸۰ نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ویژه ایام‌الله دهه فجر در ۶۰ کشور جهان خبر داد.

برگزاری ۵۰۰ برنامه جشن انقلاب در  ۶۰ کشور جهان

به گزارش ایسنا، ابوذر ابراهیمی ترکمان صبح روز یکشنبه (سوم بهمن‌ماه) در نشست خبری عناوین فعالیت‌های کمیته امور بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه این برنامه‌ها با برگزاری هفته‌های فیلم، نمایشگاه کتاب، صنایع دستی، هفته‌های فرهنگی، اعزام هنرمندان، اجرای برنامه‌های هنری و... در سایر کشورها ادامه خواهد یافت، اظهار کرد: در بیش از ۸۰ نمایندگی فرهنگی در ۶۰ کشور جهان با حضور نخبگان، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و دینی آن کشور و همچنین ایرانیان و غیرایرانیان برنامه‌های ویژه جشن سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی، برپایی سخنرانی‌های مختلف در ۱۴ کشور و چاپ ویژه‌نامه و مقالات در مطبوعات مختلف با موضوعات توصیف واقعیات جامعه امروز ایرانی است. همچنین تشریح دستاوردهای علمی، فن‌آوری و بین‌المللی ایران را در کشورهایی همچون غنا، فیلیپین، جمهوری آذربایجان، سوریه، روسیه، عراق و... داریم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های ما برگزاری هفته‌های فیلم ایران در کشورهای بلغارستان، صربستان، بنگلادش، سوریه (دمشق و لازقیه) و غنا است. همچنین در بیش از ۲۵ نمایندگی در اروپا و آسیا برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را داریم و برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر در ۲۳ کشور جهان از دیگر برنامه‌های ما است.

ترکمان تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی و همچنین اعزام بیش از ۱۰۰ هنرمند در رشته‌های تجسمی، صنایع دستی، موسیقی، نمایشی و... برای اجرای برنامه‌های فرهنگی به ۲۵ کشور جهان اعزام می‌شوند. همچنین بیش از هشت هزار قلم از اقلام فرهنگی کشورمان به بیش از ۱۰ رایزنی و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی به منظور برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری دهه فجر ارسال می‌شود. همچنین برگزاری شب شعری با موضوع انقلاب اسلامی توسط رایزنی‌های فرهنگی برگزاری می‌شود.

وی یادآور شد: ما از برگزارکنندگان مراسم سالگرد سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حمایت و در ۱۸ کشور جهان سمینار و گردهمایی‌های دانشجویی برپا می‌کنیم. برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات فرهنگی، هنری و اجتماعی در ۱۳ کشور جهان انجام می‌شود و برای این امر ۶۱ هنرمند به کشورهای پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، سوئد، صربستان، غنا، قزاقستان، قطر، افغانستان، کویت، هند، لبنان و فیلیپین اعزام می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های ویژه این سازمان برای ایام‌الله دهه فجر امسال گفت: رونمایی از ۵۰ کتاب سال روابط فرهنگی ایران و فیلیپین، انتشار مقاله بزرگ و مصور از موفقیت‌ها و پیروزی ایران پس از انقلاب اسلامی، مصاحبه‌های رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوفیه با تلویزیون ملی و رادیو ملی بلغارستان، اعزام هیأتی از زنان فرهیخته و رسانه‌ای بلغار به ایران به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، پخش فیلم مستند از پیشرفت‌های ایران اسلامی از تلویزیون سراسری غنا، برگزاری هفته‌های دوستی کودک و نوجوان، برگزاری ماه‌فیلم و سینمای جمهوری اسلامی ایران و همچنین برگزاری میزگردهای تخصصی با موضوعات انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و رایزنان فرهنگی در خارج از کشور از دیگر برنامه‌های ما است.

ترکمان تأکید کرد:‌ آماده‌سازی و ارسال بسته‌های فرهنگی حاوی مقالات به زبان‌های فارسی، عربی،‌انگلیسی،‌اردو به نمایندگی‌های فرهنگی توسط بنیاد اندیشه اسلامی انجام می‌شود و همچنین برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی توسط مرکز امور بین‌المللی و مدارس خارج از کشور در کشورهایی که مدارس ایرانی فعالیت می‌کنند از برنامه‌های معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان است.

انتهای پیام


8697637
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است