اقتصادی 12:54 - 18 بهمن 1394
تفاهم‌ همکاری میان بورس و سازمان تأمین اجتماعی امضا شد
صبح امروز تفاهم‌نامه‌ همکاری بین بورس اوراق بهادار تهران و سازمان تأمین اجتماعی به امضا رسید.

عرضه بزرگ‌ترین هلدینگ تامین اجتماعی در بورس

به گزارش خبرنگار ایسنا، صبح امروز تفاهمنامه همکاری مشترکی میان شرکت بورس تهران و سازمان تامین اجتماعی با حضور قائم‌مقام سازمان تأمین اجتماعی و مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه به منظور نقش‌آفرینی و حضور فعال‌تر در بازار سرمایه کشور و لزوم دسترسی و خدمات‌رسانی سهل‌تر به شرکت‌ها جهت عرضه سهام، شفافیت اطلاعات و سایر فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و آموزشی به امضای دو طرف رسید.

در ابتدای این نشست روح‌الله حسینی مقدم -معاون ناشران و اعضای شرکت بورس –گفت: این تفاهم نامه در حوزه فعالیت‌های آموزشی و ایجاد تسهیلات تبیین شده است و موضوع آن ایجاد هماهنگی و ارتباط بیش‌تر و ضرورت ایجاد زیرساخت‌های اجرایی جهت تسهیل در پذیرش شرکت‌های گروه تأمین در بورس بوده و انجام همکاری‌ و هماهنگی‌ لازم برای بهره‌مندی بیش‌تر و بهتر گروه تأمین از خدمات تالارهای منطقه‌ای در قالب نهادهای مالی فعال در مناطق در قالب این تفاهم‌نامه، در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کارشناسان و مدیران گروه تأمین و شرکت‌های تابعه آن جهت ارتقای دانش مالی، قوانین و مقررات بازار سرمایه، فرصت‌ها و تهدیدهای حضور در بازار سهام داخلی و بین‌المللی،‌تسهیل در تعامل و جلب مشارکت بیش‌تر گروه تأمین با نهادهای مالی فعال در خارج از کشور و نیز سرمایه‌گذاران بین‌المللی، همکاری جهت توسعه حضور بیش‌تر سرمایه‌گذاران بین‌المللی و تأمین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری گروه تأمین، کمک به تأمین مالی طرح‌ها پروژه‌های گروه تأمین از طریق انتشار اوراق بهادار و کمک به رفع موانع سرمایه‌گذاری برای حضور فعال در بورس نیز از جمله دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی کمک به گروه تأمین جهت طراحی صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان را بخش دیگری از این تفاهم‌نامه دانست و گفت: تسهیل در ارائه اطلاعات مالی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی گروه تأمین نزد بورس و همچنین انجام همکاری‌ لازم جهت اصلاح ساختار مالی،‌اقتصادی گروه تأمین در این تفاهم‌نامه گنجانده شده و در عین‌حال نسبت به ارائه راهکارهای اجرایی مشتمل بر استفاده از اوراق بدهی به‌منظور تسویه بخشی از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی تفاهم شده است.

تسهیل فرآیند واگذاری سهام شرکت‌های مجموعه سازمان تأمین اجتماعی

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت:با امضای تفاهم‌نامه مشترک میان بورس تهران و سازمان تأمین اجتماعی، می‌توان از این پس به تسهیل فرایند تأمین مالی و واگذاری شرکت‌های جدید به بورس تهران، امیدوار بود.

حسن قالیباف اصل افزود: سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان یک مجموعه بزرگ اقتصادی در کنار مجموعه بورس تهران، تنها نهاد فردی و بی‌همتای کشور هستند که نمونه مشابهی برای آنها در کشور وجود ندارد. علاوه بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی همواره به‌طور دائم در بازار سهام حضور داشته و از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری خود این حضور را تا به امروز ادامه داده است، لذا با توجه به لغو تحریم‌ها هم‌اکنون فضای سرمایه‌گذاری در کشور با گشایش مواجه شده و فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری‌ ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های بزرگ برای توسعه خود نیاز به تأمین مالی دارند که می‌تواند آن را از طریق بازار سرمایه انجام دهند، عنوان کرد: تفاهمنامه مشترک میان سازمان تامین اجتماعی و بورس تهران باعث می شود تا فعالیت‌ مجموعه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری از جمله مجموعه سازمان تأمین اجتماعی در مباحثی همچون پذیرش، تبادل دانش، شرکت‌داری و اطلاع‌رسانی و شفافیت مالی توسعه پیدا کند.

به گفته قالیباف اصل این تفاهم‌نامه می‌تواند فرآیند ورود و واگذاری سهام شرکت‌های مجموعه سازمان تأمین اجتماعی را در بورس تهران تسهیل کند لذا امیدواریم از این‌ پس شاهد فعالیت‌های بیش‌تر مجموعه تأمین اجتماعی در کشور باشیم.

حضور شستا در بورس های خارجی

همچنین در ادامه رضا راعی- قائم مقام سازمان تامین اجتماعی گفت: در گذشته همواره بخش واقعی اقتصاد مورد توجه قرار می‌گرفت، اما اکنون بدون حضور بخش مالی امکان تحقق اهداف و توسعه در بخش واقعی اقتصاد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بخش مالی شامل دو بازار پول و سرمایه است ،عنوان کرد: در شرایط موجود بورس یکی از ارکان مهم بخش مالی اقتصاد است که تاکنون کمک زیادی به اقتصاد کشور کرده است این در حالی است که اقتصاد کشور بانک پایه بوده و همکاری های مشترک می تواند به حرکت اقتصاد از سمت بانک پایه بودن به بورس پایه بودن حرکت کند.

راعی با اشاره به اینکه باید از بخش مالی به خصوص بازار سرمایه، بهره‌های بیش‌تری برد، افزود: بخش مالی در دهه‌های گذشته چندان قابل ‌توجه نبوده و هنوز برای استفاده از ابزارهای مالی رایج در بورس‌های بین‌المللی فاصله زیادی وجود دارد، لذا باید تلاش شود تا استفاده از ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه ایران به حداکثر خود برسد.

قائم‌مقام سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: بازار سرمایه ایران در دوران پسابرجام زمینه مناسبی برای توسعه ابزارهای مالی خواهد داشت و سازمان تأمین اجتماعی نیز همواره به‌عنوان بزرگ‌ترین بازیگر بخش عمومی توانسته حضور قابل توجهی در بازار سرمایه داشته باشد که امیدواریم حجم بیش‌تری از دارایی ها را به سمت بازار سرمایه سو دهیم همچنین امیدواریم یکی از اولین مجموعه اقتصادی کشور باشیم که در بورس های خارجی حضور پیدا می کنیم.

راعی خاطرنشان کرد: بنابراین انتظار می‌رود که مجموعه سازمان تأمین اجتماعی از طریق گروه مالی تأمین، امکان حضور در بورس‌های خارجی را داشته باشد در این راستا تلاش‌هایی به‌منظور حضور در دو بورس سنگاپور و لوکزامبورگ صورت گرفته است. همچنین به‌منظور تجمیع سرمایه از طریق بورس چندین هلدینگ مجموعه سازمان تأمین اجتماعی در آینده نزدیک به بورس تهران وارد می‌شوند که در رأس آنها هلدینگ رفاه و گردشگری به‌عنوان بزرگترین هلدینگ کشور در بورس عرضه خواهد شد.

راعی عنوان کرد: در عین حال سایر هلدینگ‌های این سازمان ازجمله هلدینگ تاپیکو در حالی توسعه خواهد یافت که مطابق برنامه‌ریزی‌ها پس از راه‌اندازی پروژه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در منطقه پارس جنوبی امکان تأمین بنزین داخل کشور از این پروژه فراهم خواهد شد.

راعی تصریح کرد: پسابرجام فرصتی برای حضور بیش‌تر در صحنه‌های بین‌المللی فراهم کرده و بورس تهران می‌تواند در این زمینه علاوه ‌بر کمک به سازمان تأمین اجتماعی در مسیر توسعه به فرایندهای توسعه‌ای کشور کمک کند.

به گزارش ایسنا، پس از سخنرانی مدیرعامل بورس تهران و نیز قائم‌مقام سازمان تأمین اجتماعی‌ تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان دو طرف به امضا رسید.

انتهای پیام


7661054
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: امسال رقمی معادل ۱۸ میلیون راس باید از گردونه تولید خارج شود، درحالیکه کل کشتار دام سال های گذشته در طول سال ۷.۵ تا ۸ میلیون راس بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که درآمد حاصل از مالیات واحدهای خالی و لوکس در بودجه ۱۴۰۳ یک هزار و۴۳۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که طبق آخرین آمارهای وزارت راه وشهرسازی ۱۸۲ هزار واحد مسکونی خالی به بازار مسکن عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر اعلام مسئولان، طرح کهربا(طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی)در شش بانک عملیانی شده که عملیاتی شدن این پروژه و حذف کارت‌های بانکی به صورت فیزیکی آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص به شکل قابل توجهی کاهش پی...
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد. 
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد. 
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در مرحله نوسازی است که با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت اعتبار با بهره کمتر از ۱۰ درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است