اجتماعی 09:02 - 10 مهر 1393
مشهد - ایرنا - مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: برای سومین روز متوالی شاخص کیفیت هوای مشهد در حالت هشدار قرار گرفته است.

'حمید صالحی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بر اساس گزارش امروز ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در سطح مشهد شاخص کلی کیفیت هوای این شهر روند صعودی در مقایسه با دیروز دارد.



وی گفت: دیروز شاخص کلی کیفیت هوا در مشهد 139 پی.اس آی و پریروز 136 پی.اس.آی را نشان می داد.



مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: به رغم کاهش جزئی این شاخص، امروز صبح شاخص 135 پی.اس.آی گزارش شد که با توجه به افزایش رفت و آمدها تا اواسط روز و نیز بعدازظهر، افزایش حجم آلاینده ها در ساعات آتی قابل پیش بینی است.



وی ادامه داد: تنها در روزهای ششم و هفتم مهر ماه وضعیت هوای مشهد در حالت سالم قرار داشت و امروز هشتمین روز مهر ماه است که وضعیت هوای کلانشهر مشهد در حالت هشدار قرار دارد.



صالحی گفت: بیشترین بار آلودگی مشهد از ایستگاههای واقع در مناطق نخریسی، خیام، ماشین ابزار و تقی آباد گزارش شده که با شاخص بالای 150 پی.اس.آی در شرایط ناسالم برای تمامی گروهها و به عبارتی در وضعیت هشدار با آلودگی زیاد قرار دارند.



وی افزود: بر پایه گزارشها مقادیر بیش از حد مجاز ذرات معلق در هوای تنفسی باعث افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماریهای قلبی و ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان می شود.



مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی توصیه کرد: افراد خیلی حساس در صورت امکان، فعالیتهای طولانی یا سنگین را کاهش دهند و مردم عادی نیز رفت و آمدهای غیرضروری را حذف و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را جایگزین خودروی شخصی نمایند.



وی همچنین گفت: قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار است که برای افراد حساس بزرگسال و کودکان، آلوده محسوب می شود. همچنین اعداد بین 151 تا 200 نیز حالت هشدار و آلوده برای همه سنین است.



او افزود: هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در وضعیت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در وضعیت بحرانی قرار می گیرد.



روزانه 800 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد می کنند.ک/3



7496/660

انتهای پیام /*


4854289
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است