استانی 15:26 - 28 آبان 1397
رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر:
رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به عوامل موثر در بروز تنگی نفس در خوزستانی‌ها گفت: نباید تنها عامل مشکلات تنفسی در خوزستان را درخت کنوکارپوس بدانیم و صنایع نفتی خودشان را کنار بکشند.

صنایع نفتی خود را از تنگی نفس خوزستانی‌ها کنار نکشند

به گزارش ایسنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جلسه شورای سلامت خوزستان که امروز (28 آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: آلایندگی‌های قارچ‌ها در همه فصول مخصوصا در فصل گرما وجود دارد. تاثیر عصاره علف‌های هرز بر بیماران را نیز تست کرده‌ایم و نتیجه نشان داده است که نشانه‌هایی از آلرژی در بیماران وجود دارد. اما آلرژی‌زایی این موارد کمتر از کنوکارپوس است.

وی افزود: عامل مشکلات تنفسی در نخستین بارش پاییزی کنوکارپوس‌ها هستند اما آلاینده‌های صنایع نفتی در نیز در این زمینه تأثیرگذارند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با بیان اینکه در سال جاری تعداد مراجعه‌کنندگان با مشکلات تنفسی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: به دلیل اینکه نخستین بارندگی امسال در اوایل مهرماه بود و بارندگی نخست با بارندگی دوم فاصله زیادی نداشت، بیماران زیادی با عارضه تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. جهت جلوگیری از تکرار این مورد، باید سال آینده تا 20 مهرماه اکثر درختان کنوکارپوس هرس شوند.

ابول‌نژادیان با اشاره به عوامل موثر در بروز تنگی نفس در خوزستانی‌ها گفت: نباید تنها عامل مشکلات تنفسی در خوزستان را درخت کنوکارپوس بدانیم و صنایع نفتی خودشان را کنار بکشند.

انتهای پیام


9977568
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است