استانی 19:51 - 09 مرداد 1393
عصر امروز صورت گرفت
مراسم استقبال از پاروزنان پروژه رودخانه خاموش در تالاب بین‌المللی بوجاق بندرکیاشهر آستانه‌اشرفیه در دهانه سپیدرود برگزار شد.

استقبال از پاروزنان پروژه «رودخانه خاموش» در دهانه سپیدرود

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، مراسم استقبال از دانیال توحیدی و آریا جعفری کاپیتان تیم ملی آب‌های خروشان کشور پروژه «رودخانه خاموش» عصر امروز در تالاب بین‌المللی بوجاق بندر کیاشهر در «دهانه سپیدرود» با حضور مسئولان حفاظت محیط زیست گیلان برگزار شد.

توحیدی درباره پروژه مذکور به خبرنگار فارس اظهار کرد: پروژه رودخانه خاموش از پنج ماه پیش کلید خورد.

این ملی‌پوش قایقرانی، ترویج ورزش قایقرانی با شعار «بدن سالم، ذهن سالم و محیط زیست پایدار» را از اهداف این پروژه عنوان کرد.

وی  با بیان اینکه پرداختن به موضوع دلایل خشک شدن رودخانه‌ها از اهداف دیگر پروژه رودخانه خاموش است، تصریح کرد: رودخانه سپیدرود به عنوان دومین رود طویل ایران در گذر زمان در حال خشک شدن است مانند زاینده‌رود، دریاچه ارومیه و دیگر موارد.

این ملی‌پوش اضافه کرد: اگر چه سرچشمه سفیدرود پرآب‌تر و حیات‌بخش‌ است اما در حال تبدیل شدن به رودخانه‌های دیگر است.

وی با اشاره به اینکه پاروزدن در پروژه مذکور را از رودخانه شهربیجار دیوان دره‌کردستان آغاز کردیم، یادآور شد: از طریق استان‌های آذربایجا شرقی  اردبیل به گیلان رسیدیم.

به گزارش فارس، قایقرانان مذکور مسیر 760 کیلومتری را برای رسیدن به دریای خزر را در مدت 20 روز پارو زدند و در این مدت از محیط‌بانان و پاسگاه‌های محیط زیست کمک گرفتند.

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان حامی پروژه دو ورزشکار مذکور است.

قرار است همایش تجلیل از این قایقرانان ملی‌پوش با حضور «فرشچی»  معاون رئیس سازمان محیط زیست در اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برگزار شود.

انتهای پیام/2300

 


4362108
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است