گوناگون 18:01 - 22 اسفند 1396
وکیل حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم با رد خبر بازداشت موکلش گفت: اکنون در کنار آقای بقایی هستم و خبر بازداشت وی صحت ندارد.

مهران عبدالله پور روز در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: برخی سایت‌ها از بازداشت موکلم خبر داده اند که چنین چیزی صحت ندارد.

وی درباره حکم تجدید نظر بقایی اظهارکرد: حکمی از دادگاه تجدیدنظر تا کنون به ما ابلاغ نشده است اما اینکه چگونه دادگستری تهران نسبت به این را اظهارنظر کرده است، اطلاعی ندارم.

بر اساس آنچه بقایی در صفحه شخصی خود در تلگرام اعلام کرده؛ وی در این پرونده در مجموع به 63 سال حبس محکوم شده است اما بر اساس ماده 134 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392، در این گونه موارد، یکی از مجازات‌های اشد موجود در حکم، اجرا می‌شود.

با اعتراض بقایی به رای بدوی، پرونده به شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر استان تهران رفت و نخستین جلسه دادگاه تجدیدنظر بقایی 14 بهمن در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار و از این زمان تا پنجم اسفند شش جلسه دیگر نیز تشکیل شد.

بقایی یک هفته مهلت خواست تا لایحه دفاعیه را تقدیم دادگاه کند. طبق قانون، دادگاه از تقدیم آخرین لایحه دفاعیه متهم و وکیل او تا زمان صدور رای هفت روز فرصت دارد.

حکم قطعی دیروز صادر و به صورت سیستمی ابلاغ شده و امروز برای ابلاغ و اجرا به دادسرا ارسال شده است. اینکه دادسرا در مقام اجرا تاکنون چه اقداماتی انجام داده اطلاع ندارم اما دادگاه تجدید نظر رای قطعی را صادر کرده و با توجه به تعدد اتهامات مجازات اشد که عبارت است از ۱۵ سال حبس، رد مال و جزای نقدی و شلاق در مورد ایشان قابلیت اجرا دارد.

فارس نوشت: این در حالی است که شنیده شده دستگاه قضایی برای اجرای حکم صادر شده از سوی دادگاه تجدید نظر اهتمام داشته و به احتمال زیاد این حکم ظرف امشب و فردا به موعد اجرا درخواهد آمد.


9713402
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است