اجتماعی 18:00 - 10 مرداد 1394
در حالی که هنوز معلوم نیست کفه ترازوی پرونده سازه «میدان سپاه» برای کدام طرف سنگینی می‌کند و ابهامات در خصوص ادامه ساخت این سازه 15 طبقه‌ همچنان وجود دارد اما به گفته عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران، ساخت 3 طبقه از این ساختمان فعلا متوقف شده است.

ساخت سه طبقه از سازه «میدان سپاه» متوقف شد

خبرگزاری آنا: تصمیم‌گیری برای ادامه ساخت و ساز ساختمان 15 طبقه متعلق به سپاه پاسداران که سایه ارتفاع آن بالاتر از حد مجاز آن بر سر عمارت تاریخی عشرت‌آباد یا همان «کلاه فرنگی» سنگینی می‌کند، هنوز بین شورای عالی شهرسازی و معماری و نیروهای مسلح در حال بررسی بوده و در هاله‌ای از ابهام است.

یک عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران در این باره به آنا، گفت: متاسفانه در آخرین جلسه‌ای که برای تصمیم‌گیری در خصوص سرنوشت سازه میدان سپاه از سوی شورای شهر تهران تشکیل شد، بازهم شورای عالی شهرسازی و معماری و نیروهای مسلح در خصوص سازه میدان سپاه به نتیجه نرسیدند.

ابوالفضل قناعتی افزود: به همین علت قرار شد که کارشناسانی مشخص شوند تا نظرات قانونی هر دو طرف پرونده را بررسی کرده و درباره ضوابط مربوط ساخت و ساز توسط نیروهای مسلح تحقیق کنند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح برای ساخت‌وساز ضوابط مختص به خود را دارند و نماینده آنها در جلسه‌ای که شورای شهر تهران برای حل و فصل این موضوع برگزار کرد به این موضوع نیز اشاره کرد که تعریف آنها برای ساخت‌وساز بر اساس ضوابط شهرسازی نیست اما در همان جلسه نماینده شورای عالی شهرسازی و معماری عنوان کرد که به هر صورت باید خط آسمان برای سازه میدان سپاه رعایت شود و در نهایت قرار شد تفسیر حرف‌های دو طرف به عهده کارشناسان گذاشته شود.

به گفته وی در صورتی که قانون‌گذار چنین قانونی را برای نیروهای مسلح تعیین کرده باشد، قانون مربوط به هر دوره‌ای که باشد باید بر اساس آن تصمیم‌گیری شود اما در صورتی که چنین قانونی وجود نداشته باشد، شورای عالی شهرسازی و معماری می‌تواند در نامه‌ای از مقام معظم رهبری که فرمانده کل قوا هستند، در خصوص تبعیت نیروهای مسلح از ضوابط شهرسازی نظرخواهی کند.

این عضو شورای شهر چهارم گفت: در صورتی که رهبری اعلام کنند که موافق این درخواست شورای عالی شهرسازی و معماری هستند، بنابراین باید ساخت طبقات بالاتر از خط آسمان سازه میدان سپاه متوقف شده و نیروهای مسلح برای ساخت‌وساز تابع قوانین معماری و شهرسازی باشد.

به دستور سردار جعفری، ساخت سه طبقه از سازه میدان سپاه متوقف شده است

قناعتی در بخش دیگری از سخنانش به توقف ساخت سه طبقه از سازه میدان سپاه به دستور سردار جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بر همین اساس فعلا ساخت سه تا پنج طبقه از این سازه متوقف شده است.

وی یادآور شد: باید توجه داشت که هر دو طرف این پرونده برای نظام زحمت می‌کشند. نیروهای مسلح امنیت کشور را تامین می‌کند و شورای عالی معماری و شهرسازی نیز بر اجرای قوانین و مقرارت شهری نظارت دارد. بنابراین می‌توان گفت که هر دو طرف حق دارند اما اینکه کدامیک از آنها نزدیک‌تر به قانون عمل می‌کند چیزی است که کارشناسان باید مشخص کنند.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: این پرونده به دیوان عدالت اداری نرفته اما رئیس دیوان نیز در مصاحبه‌ای مخالفت خود را با ساخت چنین سازه‌هایی در شهر اعلام کرده است.

به گزارش آنا، در حالی گره کور پرونده میدان سپاه همچنان گشوده نشده است که محمد باقر قالیباف، شهردار تهران چندی پیش در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از سردار جعفری، فرمانده سپاه، به خاطر همکاری و دستور وی درباره کاهش طبقات این سازه قدردانی کرده بود.


6842027
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک جرم شناس به پلیس پیشنهاد کرد تا در راستای افزایش بازدارندگی مجازات مجرمان، دوره‌های آموزش و چک لیست‌هایی را برای ماموران میدانی خود پیش‌بینی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: نجاتگران این جمعیت به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات امدادی ارائه کردند و ۱۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، تسهیلات درمانی در نظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ توسط دولت را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است