استانی 02:58 - 01 آبان 1393
چهره ماندگار علمی کشور مطرح کرد
چهره ماندگار علمی کشور گفت: به نظر می‌رسد مشکلاتی در جذب و بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور وجود دارد.

وجود معضل در جذب و بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یوسف ثبوتی چهارشنبه شب در دیدار رئیس جهمور با نخبگان استان زنجان با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین علی (ع) درباره تربیت فرزندان برای زمان خود اظهار داشت: به واقع باید بررسی شود که عنوان یک شیعه چه قدر به این فرمایش عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد نسل فعلی از متفاوت بودن نسل آینده به نوعی هراس دارد، اضافه کرد: باید از خود پرسید مگر ما به مانند پدرانمان عمل می‌کنیم که از فرزندان خود چنین انتظاری داریم.

چهره ماندگار علمی کشور بر لزوم پرهیز از سیاست زدگی محیط دانشگاه‌ها تصریح کرد: محیط‌های سختگیرانه و گزینشی موجبات تکدر خاطر و ملال جوانان را فراهم و عوارض بعدی را موجب می‌شود.

وی با تاکید بر آرمانگرا بودن جوانان به ویژه دانشجویان ادامه داد: این آرمانگرایی به دلیل عدم آشنایی با واقعیات موجبات آسیب آنها را فراهم می‌کند.

ثبوتی با بیان اینکه ایران بعد از 20 تا 25 سال تلاش و زحمت آموزش جوانان خود را تقدیم بیگانگان می‌کند، ادامه داد: به نظر می‌رسد مشکلاتی در جذب و به کار گیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید برای حل مشکل فرار مغزها تدبیری اندیشید تا جلوی خروج نیروهای کارآمد کشور گرفته شود.

چهره ماندگار علمی کشور خطاب به رئیس جمهور گفت: درست است که مشکلات اقتصادی و تعامل با مخالفان و موافقان داخلی و خارجی از اولویت‌های کاری دولت تدبیر و امید است ولی باید مستحضر بود که موضوع دانشگاه هم کم اهمیت نیست.

وی به خروج موضوع تصمیم‌گیری و استخدام اساتید در دانشگاه‌ها از دست دانشگاهیان افزود: این موضوع چند سالی است که توسط افرادی خارج از دانشگاه انجام می‌شود که باید اصلاح شود.

ثبوتی با اشاره به ضرورت اداره دانشگاه‌ها توسط یک مدیریت اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید در راستای یک هدف حرکت و یک محصول را تولید کنند.

وی از حضور 60 هزار دانشجو در استان زنجان خبر داد و بیان داشت: این به معنای این است که از هشت زنجانی یک نفر دانشجو است.

چهره ماندگار علمی کشور دانشگاه علوم پایه زنجان را یکی از دانشگاه‌های برتر کشور دانست و تاکید کرد: دانشگاهی بودن زنجان یکی از مزیت‌های آن محسوب می‌شود.

وی با یادآوری سابقه علمی استان زنجان و گرامیداشت یاد و خاطره بزرگان علمی آن از رئیس جمهور برای تحقق اهداف آموزشی درخواست کمک کرد و گفت: ما هم از هر نوع اقدامی برای پیشبرد این هدف مذایقه نمی‌کنیم.


5018599
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است