اجتماعی 08:00 - 10 بهمن 1393
اندونزی به رغم فشارهای بین المللی از اعدام هفت شهروند خارجی از جمله دو استرالیایی خبر داد، اقدامی که بیشتر شهروندان استرالیایی حمایت خود را از آن اعلام کرده اند.

هفت خارجی دیگر در اندونزی به سزای اعمال خود می رسند

 

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از ایرنا، اندونزی به رغم فشارهای بین المللی آماده اعدام هفت خارجی است که درخواست عفو ریاست جمهوری آنها مورد تایید قرار نگرفته است.

 

براساس گزارش های منتشر شده دو تن از سرکرده های استرالیایی یک گروه قاچاق مواد مخدر به نام 'بالی ناین' خواستار عفو خود به وسیله 'جوکو ویدودو' رییس جمهور اندونزی شدند که وی این درخواست ها را رد کرد.

 

'تونی اسپونتانا' سخنگوی دفتر دادستانی اندونزی اعلام کرد که علاوه بر این دو شهروند استرالیایی پنج قاچاقچی دیگر از فرانسه، برزیل، نیجریه و غنا نیز در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.

 

درخواست عفو چهار اندونزیایی محکوم به مرگ نیز به وسیله رییس جمهور این کشور رد شد که در مجموع 11 نفر دیگر قرار است به زودی در اندونزی اعدام شوند.

اندونزی اوایل ماه جاری میلادی با اعدام شش نفر از جمله یک برزیلی و یک هلندی واکنش های از سوی این کشورها دریافت کرد، اما با دفاع از عملکرد خود بر اساس قانون این کشور تاکید کرد افرادی که دارای حکم اعدام هستند بدون کوچکترین مماشاتی به سزای اعمال خود می رسند.

 

روزنامه جاکارتا پست اندونزی همچنین با انتشار نتایج یک تحقیق انجام شده در استرالیا که به وسیله مرکز تحقیقاتی 'روی مورگان' انجام شده است، اعلام کرد که 52 درصد از دو هزار و 123 پاسخگو خواستار اعدام دو شهروند استرالیایی هستند و نیازی نیست کانبرا اقدامی برای توقف این احکام انجام دهد.

 

از نظر جنسیتی 60 درصد مردان و 46 درصد زنان استرالیایی خواستار اجرای حکم اعدام این افراد بودند.

بیش از 60 درصد از پاسخگویان در این مطالعه معتقدند که دولت استرالیا نباید اقدام خاصی برای شهروندانی که در کشورهای خارجی به اعدام محکوم شده اند، انجام دهند.

 

2007

 


5732677
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است