گوناگون 14:55 - 10 اسفند 1399

توصیه‌ های بهداشتی استفاده از ماسک را جدی بگیرید

به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، گفت: استفاده درست و صحیح از ماسک، به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ بسیار حائز اهمیت است. بر این اساس توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده از ماسک دقت کنید که ماسک مورد استفاده، آسیب دیده، پاره و یا مرطوب نباشد.

وی افزود: قبل و بعد از استفاده از ماسک دست‌های خود را به خوبی ضدعفونی کرده یا با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه شست و شو دهید. ماسک را به شکلی بر روی صورت قرار دهید که دهان، بینی و چانه به طور کامل پوشانده شود و از عدم ایجاد هرگونه شکاف بین صورت و ماسک اطمینان حاصل کنید.

لاری ادامه داد: در طول مدت استفاده از ماسک از هرگونه لمس آن به طور جدی خودداری کنید. به هنگام صحبت کردن به هیچ وجه ماسک را از صورت خود برندارید. به محض مرطوب شدن ماسک مورد استفاده آن را با ماسک تمیز جایگزین کنید. به هنگام درآوردن ماسک از صورت به هیچ وجه جلوی ماسک را لمس نکرده و آن را از پشت سر خارج کنید. بعد از استفاده از ماسک، ماسک استفاده شده را از خود و سطوح اطراف دور نگه داشته و آن را در داخل سطل زباله در دار بیندازید. بعد از برداشت ماسک از صورت ضمن خودداری از هرگونه تماس دست به صورت، دهان، بینی، چشم‌ها، دست‌ها را ضدعفونی کرده یا با آب و صابون شست‌وشو دهید.

وی گفت: همچنین ضروری است که از استفاده بیش از یکبار ماسک‌های یکبار مصرف به طور جدی خودداری کنید.


10970978
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است