فرهنگی‌هنری 20:45 - 26 شهریور 1393
مشهد-ایرنا- رییس ستاد اقامه نماز و احیای زکات کشور گفت: متاسفانه تنها پنج درصد مردم استانهای مختلف کشور زکات پرداخت می کنند.

حجت الاسلام 'محسن قرائتی' عصر چهارشنبه در ادامه کنگره ملی برگزیدگان روستایی و عشایری کشور در مشهد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال دو هزار و 850 میلیارد ریال زکات در سطح کشور جمع آوری شده، فرهنگ پرداخت زکات در سطح کشور را ضعیف دانست و بر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر مردم و واجدین شرایط نسبت به پرداخت این سنت حسنه تاکید کرد.



وی اظهار کرد: مناطق روستایی نباید وابسته به مناطق شهری و دولت باشد بلکه این نقاط با ظرفیتهای بسیار خود باید به تولید کنندگان اصلی کل جامعه تبدیل شوند و مناطق روستایی محور توسعه کشور قرار گیرند.



این مفسر و تحلیل گر قرآن کریم گفت: یکی از راههای مهم توسعه بهینه مناطق روستایی توسعه عبادت و افزایش فعالیتهای فرهنگی مبتنی بر ارزشهای اسلامی است.



وی از فعالان فرهنگی مناطق روستایی و عشایری خواست که با ارتباط بیشتر با علماء و اسلام شناسان برای رفع شبهات دینی و معرفتی خود و مردم این مناطق گام بردارند.



سومین کنگره ملی برگزیدگان فرهنگی مناطق روستایی و عشایری کشور با اهداف شناخت قابلیتها، توانمند سازی و ارتقای کانونهای فرهنگی و هنری و فعالان این بخش در مناطق روستایی، شبکه سازی، الگو قراردادن و بازخوانی نقش و جایگاه مساجد در این روستاها، توسعه فعالیتها و جلب توجه بیشتر مسوولین به تنگناهای این مناطق بیست و ششم لغایت بیست و نهم شهریورماه جاری در مشهد در حال برگزاری است.



این کنگره با حضور 700 نفر از برگزیدگان و نخبگان روستایی و عشایری کشور در رشته ها و بخشهای گوناگون فرهنگی برگزار می شود و در حاشیه برگزاری آن نمایشگاهی از دستاوردها و توانمندی های اعضای کانونهای فرهنگی و هنری روستایی برپا می شود و مشکلات فرهنگی این مناطق نیز در کارگروه های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.



هم اکنون از مجموع حدود 19 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور، بیش از هشت هزار و 500 کانون در مناطق روستایی دایر است.



7490/522 / 1539

انتهای پیام /*


4746174
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کیانو ریوز بازیگر شناخته شده سینما در حال گفتگو برای بازی در فیلمی دلهره آور با نام «سیستم سرگرمی خراب است» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صرافان گفت: من برای اولین‌بار در کودکستان عشق را تجربه کردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است