سیاسی 17:09 - 09 اسفند 1393
تعدادی از اعضای حزب اراده ملت طی نامه‌ای به دبیران کل و نمایندگان احزاب اصلاح طلب در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، نسبت به بروز تخلفات در روند برگزاری انتخابات شورای سیاست گذاری این حزب اعتراض کردند.

نامه‌ای که دو تن از اعضای حزب اراده ملت تکذیب کردند

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، هفتمین کنگره حزب اراده ملت ایران برای انتخاب دبیرکل و اعضای شورای سیاست گذاری این حزب ابتدای اسفند ماه جاری برگزار شد.

پس از این انتخابات تعدادی از موسسان، مسئولین و اعضای شورای سیاستگذاری این حزب طی نامه ای به «دبیران کل و نمایندگان احزاب اصلاح طلب در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» نسبت به روند برگزاری انتخابات مذکور اعتراض کردند.

در این نامه که با عنوان «تخلف و مهندسی انتخابات شورای سیاست گذاری حزب اراده ملت ایران» منتشر و به امضای تعدادی از اعضای و مسئولان این حزب رسیده، تاکید شده که روند برگزاری انتخابات حزب با تخلفات بسیاری روبرو بوده است.

در ادامه نیز تعدادی از اعضای حزب اراده ملت ایران طی گفت‌وگوهایی با خبرگزاری فارس تاکید کردند که در روند برگزاری انتخابات تخلف های آشکاری از جمله به کارگیری تعداد «277 تعرفه اضافی» صورت گرفته است.

افراد امضا کننده این نامه عبارتند از «علی شفاهی قائم مقام»، «اسماعیل مختاری سخنگو»، «مهدی لایق رئیس کمیته استان‌ها»، «کمال مرادی رئیس کمیته مالی و پشتیبانی»، «بیژن شاملو رئیس کمیته برگزاری انتخابات»، «محمدحسن طاهری کمیته تشکیلات و بازرسی»، «رحیم حمزه عضو سابق شورای سیاست گذاری»، «سید حسین حسینی عضو سابق شورای سیاست گذاری» و «حمید نصیرپور عضو سابق شورای سیاست گذاری»

بنابر این گزارش، احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت اما در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس بروز هرگونه تخلف در برگزاری انتخابات حزب اراده ملت را رد کرد.

وی تصریح کرد:‌ «معمولاً در هر انتخاباتی عده‌ای احساس می‌کنند حق‌شان خورده شده است اما نظر نهایی را باید وزارت کشور بدهد.»

در این میان پس از انتشار خبر اعتراض عده‌ای از اعضای حزب اراده ملت به روند برگزاری انتخابات حزب، برخی از امضا کنندگان نامه مذکور مدعی شدند که نامه‌ای مبنی بر «اعتراض به صورت گرفتن تخلف در روند برگزاری انتخابات حزب اراده ملت» را امضا نکرده‌اند.

خبرگزاری فارس در ادامه متن و تصویر نامه ارسال شده از اعضای معترض حزب اراده ملت که به امضای آنها نیز رسیده را به طور کامل منتشر می‌کند:

«دبیران کل و نمایندگان محترم احزاب اصلاح طلب در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

موضوع: تخلف و مهندسی انتخابات شورای سیاست گذاری حزب اراده ملت ایران

سلام علیکم،

احتراماً همانطور که استحضار دارند هفتمین کنگره حزب اراده ملت ایران روز جمعه اول اسفند ماه 1393  با حضور مدعوین و میهمانان و همچنین تعدادی از اعضای حزب از چند استان برگزار گردید. در بخش اختصاصی این کنگره قرار بود انتخابات شورای سیاست‌گذاری حزب بر اساس برنامه‌ریزی و تمهیداتی که تدارک دیده شده بود، برگزار گردد.

متأسفانه سیاست و حکومت در ایران طی سالیان متمادی علیرغم مجاهدت‌های بزرگان و اندیشمندان و خرمندان این کشور از مشروطه تا انقلاب اسلامی، هنوز گرفتار عدم توسعه و موانع گسترده توسعه می‌باشد. از جمله این موانع عدم تمکین سیاستمداران به اصول اخلاقی و قواعد بازی دموکراتیک می‌باشد. مهندسی و دستکاری در انتخابات از جمله مواردی است که هر چندگاهی به شکلی خودنمایی می‌کند و کشور را از مسیر صحیح توسعه و روند تکامل تدریجی خارج می‌سازد.

در کنگره اخیر حزب اراده ملت ایران، حزبی که قرار بود در مسیر یافتن راه کارها و پاسخ‌هایی برای علل عدم تحقق آرمان‌های آزادیخواهاننه ملت از مشروطه به اینطرف باشد، خود گرفتار یکی از آن موانع جدی توسعه، خصوصاً در مورد تحزب گردید. به آگاهی می‌رساند طبق سناریویی که با هماهنگی و همراهی (حتی به دستور) دبیر کل محترم جناب آقای حکیمی پور صورت گرفت، تمامی موسسین حقیقی و حقوقی حزب، بجز خود ایشان که از جمله موسسین حقیقی حزب می‌باشند، همچنین قائم مقام، سخنگو، مسئولین تمامی کمیته‌های حزب، بجز تشکیلات که خود ایشان مسئول آن بودند، و تعداد دیگری از اعضای شورای سیاستگذاری را طی سناریوی انتخابات اخیر کنار گذاشتند.

به استحضار می‌رساند، ایشان در یک سالنی که نزدیک 250 نفر هوادار، ناظر و میهمان از شهرستان‌ها و همچنین اعضای دارای حق رای که طبق تعرفه توزیع شده توسط مسئول توزیع تعرفه طبق تصمیم شورای سیاستگذاری، جمعاً 150 نفر دارای حق رای بوده (حداکثر)، ایشان از صندوق‌ها 377 رای بیرون کشیدند و برای خودشان 314 رای منظور نمودند.

دبیران کل و نمایندگان محترم احزاب در شورای هماهنگی، اینجانبان تا زمان اعاده حق تضییع شده خود، از تمام ظرفیت‌های قانونی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور استفاده خواهیم کرد تا چنین لکه ننگینی دامن تحزب در کشور را نگرفته و بالاتر از همه جبهه اصلاحات آلوده به چنین بی‌آبرویی بخاطر رفتار ناشایست و مغایر با روح اصلاح طلبی نگردد و بالاتر از همه فرزندان این ملت بخاطر تبعات نامیمونی که نهایتاً در عرصه فعالیت حزبی نصیب آنها خواهد شد، از گرایش به سمت احزاب نا امید نشوند. اینجانبان، شورای سیاستگذاری و دبیر کل منتخب آنرا غیر مشروع دانسته و آراء صادره و تصمیمات متخذه توسط آقای حکیمی‌پور و شورای سیاستگذاری وی را غیرقانونی می‌داند و حرب اراده ملت ایران تصمیمات متخذه توسط ایشان را لازم الاتباع ندانسته و از طرف این حزب نمایندگی ندارند.

از شما عالیجانبان نیز تقاضا داریم اعضای حزب اراده ملت را در تحقق حقوق از دسته رفته آنها یاری نمایید.

جمعی از موسسان، مسئولین و اعضای شورای سیاستگذاری حزب اراده ملت ایران.»



تصویر نامه ارسال شده از سوی اعضای معترض حزب اراده ملت

به نمایندگان احزاب اصلاح طلب در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات


5943443
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است