اجتماعی 18:47 - 24 بهمن 1396
از کتاب‌ داستان به جای "پیک‌ نوروزی" تا زنگ خطر تغییرات اقلیمی
"عملیات ۴۸ ساعته پلیس برای انهدام ۲۹ باند مجرمانه در تهران، تولید خودروهای گازسوز راهکاری مهم برای کاهش آلودگی هوا، سازمان هواشناسی زنگ خطر را در مورد تغییر اقلیم به صدا درآورد، کتاب‌های داستان جایگزین «پیک‌ نوروزی» می‌شود، پشت‌پرده و چرایی حذف نشدن «کنکور»، کمک ۱۰۰میلیونی تهرانی‌ها در ۲۲بهمن‌، بررسی وضعیت «متروی تهران» روی میز «جهانگیری» و آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروهای خدمات شهری برای بارش‌های پایتخت" از مهمترین عناوین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از ۵۵ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

عملیات ۴۸ ساعته پلیس برای انهدام ۲۹ باند مجرمانه در تهران

رئیس پلیس پایتخت از عملیات گسترده پلیس آگاهی برای برخورد با مجرمان پایتخت خبر داد.

سردار حسین رحیمی با اشاره به دستاوردها و نتایج این عملیات گفت: در عملیات‌های ماموران پلیس آگاهی ۱۰ باند سارقان به عنف، زورگیری، کیف قاپی و ... منهدم شده و در مجموع ۴۰ نفر از سارقان دستگیر شدند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به طرح‌های ویژه پلیس برای روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش حضور در مراکز خرید و همچنین افزایش حجم تردد در معابر، ماموران پلیس برای روانسازی ترافیک و همچنین پیشگیری از سرقت و انواع جرایم در سطح معابر و نیز اطراف مراکز خرید حضور فعال خواهند داشت.

فقدان اطلاعات مشترک امدادی؛‌ پاشنه آشیل امدادرسانی

مدیر مرکز کنترل هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات با تاکید بر ضرورت ایجاد بستری مشترک برای در اختیار قرار گرفتن اطلاعات بخش‌های مختلف و استفاده از آن در زمان امدادرسانی گفت: اگر امکان اشتراک گذاری این اطلاعات بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد و منبعی باشد که تمام اطلاعات مراکز امدادی و دستگاه‌ها در آنجا بارگذاری شود،‌ هر یک از سازمان‌ها می‌توانند بر اساس نیاز خود از این اطلاعات در راستای خدمت‌رسانی بهتر استفاده کنند.

حسین درخشان با اشاره به اینکه بیشتر حوادث در بخش جاده‌ای و بین‌شهری رخ می‌دهد،‌ اضافه کرد: معمولا افرادی که در جاده‌ها دچار حادثه می‌شوند از کسانی هستند که با منطقه آشنا نیستند و در صورتی که اتفاقی برای آنها رخ دهد در آن زمان اطلاع دقیق از موقعیت مکانی خود را ندارد تا بتوانند ارائه کنند. 

تولید خودروهای گازسوز راهکاری مهم برای کاهش آلودگی هوا

محمدعلی احترام عضو هیئت علمی دانشکده انرژی و مکانیک دانشگاه شهید بهشتی در مورد راهکار موثر در کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه اگر مسئولان در حال برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای کاهش آلودگی هوا هستند؛ بهتر است روی تولید سواری‌ها و اتوبوس‌های گازسوز نیز کار کنند، گفت: اگر جهت‌گیری ما در کلانشهرها به سمت تولید خودروهای گازسوز حرکت کند، مشکل تولید ذرات معلق اولیه و ثانویه نیز تا حد زیادی حل و فصل می‌شود.

احترام در مورد واردات خودروهای برقی و هیبریدی به کشور به عنوان جایگزین سواری‌های بنزینی اظهار کرد: خودروهای برقی و هیبریدی قیمت زیادی دارند و حتی با تعرفه صفر نیز برای همه مصرف‌کنندگان ایرانی امکان خرید این خودروها وجود ندارد، ضمن اینکه دولت مجبور به دادن یارانه به آن‌ها است که هزینه زیادی برای کشور ایجاد می‌کند.

سازمان هواشناسی زنگ خطر را در مورد تغییر اقلیم به صدا درآورد

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ارائه گزارش تغییر اقلیم به مقام معظم رهبری، سران سه قوه، وزیران و ... اظهار کرد: در این گزارش زنگ خطر را درباره افزایش دمای کشور و آسیب‌های ناشی از تغییر اقلیم به صدا درآورده‌ایم.

داود پرهیزکار از اجرای برخی طرح‌های توسعه در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شاهد ارائه و انجام طرح‌هایی در حوزه آب هستیم که سازمان هواشناسی موافقتی با اجرای آن‌ها ندارد و بارها نظر علمی خود را در این موضوعات اعلام کرده است اما هنوز متاسفانه شاهد حرف‌های غیرعلمی هستیم. حرف‌هایی که به مثابه دادن آدرس غلط به مردم است.

وی با انتقاد از ارائه پیشنهادات و طرح‌ها برای انتقال آب اظهار کرد: در چنین شرایطی ایده‌های ژول ورنی برای انتقال آب خزر به مناطق مرکزی کشور و انتقال آب دریای عمان به کرمان به منظور ایجاد صنعت فولاد در این منطقه داده می‌شود. این ایده‌ها همگی تخیلی است. انتقال آب‌ها مثل همان ایده تمیز کردن هوای تهران با هواپیما با آبپاش است که زمانی عده‌ای خواستند با هواپیمای سم پاش آب بپاشند و با این کار هوا را تمیز کنند؛ کاری که باعث شد همه دنیا به ما بخندند. این‌ها همه ناشی از فکرهای بیمار است که شب خواب نما و صبح بلند می‌شوند و طرحی را بدون داشتن مبنای علمی اجرا می‌کنند.

تذکر چند تن از اعضای شورای شهر درباره حواشی بازداشت تعدادی از محیط زیستی‌ها

چند تن از اعضای شورای شهر تهران درباره حواشی بازداشت تعدادی از محیط زیستی‌ها در جلسه امروز شورا تذکراتی را بیان کردند.

مرتضی الویری صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش در تذکر پیش از دستور خود، تصریح کرد:‌ بنده با تجربه شش بار دستگیری باید بگویم که یک زندانی اگر به هر دلیلی خودکشی کند مسئولیتش با حاکمیت است و مسئولین زندان باید این مسئولیت را بپذیرند.

آرش میلانی نیز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه نسبت به سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد به خصوص در حوزه محیط زیست باید اعتماد سازی انجام شود گفت: حرف‌هایی که اخیرا مطرح شده ناشی از بی‌اعتمادی است که نگران کننداند؛ چرا که جوانان عاشقانه برای حفظ محیط زیست کمک می‌کنند؛ اما دیدگاه امنیتی به موضوع ، پر ابهام و سوال است و مسئولین مجلس و قوه قضاییه بایستی دسترسی آزادنه و رسیدگی عادلانه را در دستور کار قرار دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

کتاب‌های داستان جایگزین «پیک‌ نوروزی» می‌شود/با استعدادها و نخبه‌ها شناسایی می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده پیک‌های نوروزی در تثبیت و تعمیق یادگیری چندان نقشی نداشتند گفت: داستان خوانی و داستان گویی جایگزین پیک های نوروزی می شود. همچنین ویژگی‌های کتاب مناسب را به استان ها ابلاغ خواهیم کرد تا از معرفی کتب نامناسب خودداری شود.

رضوان حکیم زاده اظهار کرد: تصمیم گرفتیم برای آشتی دادن کودکان با قصه و داستان، قصه خوانی، قصه شنیدن و قصه گویی را به عنوان تکلیف نوروزی کودکانمان در ایام نوروز درنظر بگیریم. در ارزش های داستان به عنوان قالب اساسی شکی نیست و داستان زبان قرآن است. روایت داستان گونه سفرهای نوروزی نیز در این دستورالعمل امکان پذیر است. کودکان می‌توانند داستان هایی را از پدرومادر و یا بزرگترها بشنوند و آن را بنویسند. یا کتابی را بخوانند و خانواه آن را ضبط کنند.

پشت‌پرده و چرایی حذف نشدن «کنکور»

یک کارشناس آموزش و پرورش با اشاره به تبعات ناشی از تبلیغات موسسات کنکوری بویژه در رسانه ملی گفت: علیرغم مشکلات عدیده‌ای که کنکور به همراه دارد، حداقل مزیت‌اش این است که عادلانه‌ترین روش موجود است و پای رانت و جایگزینی روابط به جای ضوابط را کوتاه می‌کند و اجازه نمی‌دهد یک عارضه اجتماعی عمیق‌تر شود.

هامون سبطی افزود: چه کنکور و چه هر روش دیگری باید قادر باشد که با توجه به این رشته محل‌های خاص از بین دست کم ۵۰۰هزار نفر تعدادی را گزینش کند. این در حالی است که آموزش و پرورش نمی‌تواند چنین غربالگری کند زیرا در این صورت، باید بر میزان سختی سوالات امتحانات نهایی بیفزاید که خود تبعاتی دارد و کار به جایی می‌رسد که ممکن است همه دانش آموزان نتوانند پایه تحصیلی خود را پشت سر بگذارند و فارغ‌التحصیل شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تشریح کرد

از شرط راه‌اندازی «اتاق تزریق» تا چرایی توقف فعالیت دستگاه‌های خودپرداز سرنگ

 سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه خدمات کاهش آسیب در کشور مورد توافق همه گروه‌های فعال حوزه مبارزه با مواد مخدر است گفت: همانطور که در جلسه مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیته درمان تصویب شده است، امکان راه‌اندازی « اتاق تزریق» در استان‌هایی که این درخواست را دارند، در صورت فراهم شدن شرایط و تصویب شورای هماهنگی استان‌ها فراهم خواهد شد.

پرویز افشار با بیان اینکه جانمایی دستگاه‌های خود پرداز توزیع سرنگ، سوزن و لوازم بهداشتی در محل اقامت این معتادان امکان پذیر نیست تصریح کرد: محل اقامت این معتادان دائما در حال تغییر است و قرار دادن چنین دستگاه‌هایی به شکل عملی کارایی بالایی ندارد. به همین دلیل ما باید به دلیل تغییر مکان معتادان این گروه‌ها را به سراغشان  بفرستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران خبر داد

کمک ۱۰۰میلیونی تهرانی‌ها در ۲۲بهمن‌/ افتتاح نخستین دفتر کاریابی کمیته‌ امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گزارشی از عملکرد این نهاد در دهه فجر ارائه کرد.

محسن ولیئی با بیان اینکه کمک‌های مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است، گفت: مردم نیکوکار استان تهران ۱۰۰ میلیون تومان دراین روز برای امور نیازمندان و فقرا به کمیته امداد استان کمک کردند.

وزیر بهداشت ضمن تشریح دستاوردهای ۴۰ساله سلامت، تاکید کرد

اجرای قانون؛ برنامه اصلی وزارت بهداشت/"مجلس" زمینه را فراهم کند

وزیر بهداشت با اشاره به توسعه اقدامات پیشگیرانه از طریق ایجاد شبکه بهداشتی گسترده‌ در سراسر کشور بعد از انقلاب اسلامی، افزود: بر این اساس در حال حاضر شاهد پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون در کشور هستیم، در حالیکه میزان پوشش واکسیناسیون در ابتدای انقلاب تنها ۳۰ درصد بود. البته پیش از پیروزی انقلاب اسلامی انسان‌های شریفی در حوزه سلامت، پایه‌گذار شبکه بهداشت و درمان بودند و انصاف حکم می‌کند که از آنها یاد کنیم؛ چراکه اگر اکنون هم این افراد بودند، قطعا در این حوزه تلاش بیشتری انجام می‌دادند.

دکتر سید حسن هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر از نظر دسترسی به پزشک شرایط خوبی داریم، گفت: به طوریکه تقریبا تمام مراکز درمانی‌مان دارای پزشک بوده و همه آنها هم از فرزندان همین کشورند و دانش و مهارت‌شان هم در حد استانداردهای بین‌المللی است. در عین حال از نظر دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی هم شرایط خوبی در کشور حاکم است؛ به‌طوریکه در روستاها بالغ بر ۴۶۰ قلم دارو فراهم است. همچنین همه روستاییان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و بیمه‌ آنها تقریبا رایگان است.

ماجرای انتقاد رادیولوژیست‌ها و ۲۰۰ شهری که رادیولوژیست ندارند

معاون وزیر بهداشت:‌ حقوق بیماران، خط قرمز وزارت بهداشت است

۲۰۰ شهر کشور رادیولوژیست ندارند و به اذعان مسوولان وزارت بهداشت کمبود متخصص رادیولوژی در سراسر کشور واضح است؛ سوال این است که در خلاء این کمبود، نیازهای اورژانسی ساکنان این مناطق چگونه باید پاسخ داده شود؟

دکتر قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به آیین‌نامه انجام سونوگرافی سطح یک توسط متخصصان زنان و زایمان گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه باید تامین‌کننده منافع عمومی باشد و خط قرمزش هم حمایت از حقوق دریافت‌کننده خدمات یعنی آحاد مردم به خصوص در زمان رنج و بیماری است.

وی افزود: کمبود متخصص رادیولوژی در سراسر کشور به خصوص مناطق محروم و کمتر توسعه یافته که همیشه اولویت خدمت برای دست‌اندرکاران حوزه سلامت بوده است، واضح و مبرهن است. شاید این کمبود در برخی موارد بخصوص موارد غیر اورژانس خطرات جانی نداشته باشد، اما در مواردی که سلامت مادر باردار و فرزند وی مطرح است، اهمیتی دو چندان دارد.

بررسی وضعیت «متروی تهران» روی میز «جهانگیری»

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون اول رییس جمهور برای بررسی وضعیت متروی تهران خبر داد.

محسن پور سید آقایی در خصوص وضعیت متروی پایتخت و بودجه آن که در کمیسیون تلفیق مجلس کاهش یافته است گفت: توسعه مترو، اولویت شهرداری و دولت است.

پورسید آقایی در خصوص سرانجام مناقصه واگن‌های مترو نیز با بیان اینکه مسئولان وزارت کشور قول داده‌اند که امروز ( سه شنبه) پاکت‌های مناقصه باز شود گفت: معاون اول رییس جمهور نیز چهارشنبه هفته جاری جلسه‌ای مخصوص بحث تامین واگن‌های متروی تهران تشکیل داده‌اند که نمایندگان وزارت کشور، وزارت صنایع، شهرداری و... به دعوت از معاون اول رییس جمهور، گرد هم می‌آیند تا برنامه دقیقی از تامین واگن مترو تهران داشته باشیم و قطعا یکی از مسائلی که در این جلسه مطرح خواهد شد، موضوع  مناقصه است چرا که باید نحوه تأمین منابع،‌پیش پرداخت، فاینانس و... مشخص شود.  

مدیرکل امور خدمات شهری معاونت خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد

آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروهای خدمات شهری برای بارش‌های پایتخت

مدیرکل امور خدمات شهری معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران برای بارش باران و برف در تمامی مناطق سطح شهر تهران خبر داد.

اصغر عطایی گفت: از ماههای گذشته کانالها و مسیلهای سطح شهر تهران که جریان آب در آنها وجود دارد پاکسازی شده اند. در حال حاضر ۵۰۰ کیلومتر مسیل و کانال در شهر تهران وجود دارد که همگی پاکسازی و آماده جریان یافتن آب هستند.

مدیرکل امور خدمات شهری معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر آمادگی و تجهیز ۱۶۲ سایت برف روبی در سطح شهر تهران گفت: ۳۵۰۰ مخزن زرد رنگ حاوی شن و نمک در سطح شهر تجهیز و آماده استفاده شهروندان است به این ترتیب تمامی عوامل شهر تهران در آمادگی کامل به سر می برند تا علاوه بر بهره‌مندی از مواهب بارش‌ها، از ایجاد مشکل برای شهروندان جلوگیری کنیم.

شهردار تهران خبر داد

افزایش سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده ظرف دو سال آینده

شهردار تهران از افزایش سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران ظرف سال‌های ۹۷ و ۹۸ خبر داد.

محمد علی نجفی در آیین افتتاح ۳۳ پروژه اجتماعی فرهنگی و عمرانی منطقه ۱۷ با اشاره به انتقال خط راه آهن به زیر زمین در این منطقه در خصوص تعیین تکلیف زمین‌های آزاد شده با انتقال خط راه آهن گفت: بیش از دو ماه است با مسئولین راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی در مذاکره هستیم تا این زمین‌ها که چهار کیلومتر آن درمنطقه ۱۷ و ۵ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ واقع شده است به شهرداری تهران واگذار شود. امیدواریم این توافق حاصل شود. البته قیمت‌هایی که برای واگذاری اعلام می‌شود با وجود اینکه شهرداری تهران می خواهد کار عام المنفعه‌ای انجام دهند بسیار بالا است و امیدواریم که بتوانیم این کار را انجام دهیم.

توصیه‌های وزارت بهداشت درباره آنفلوآنزای پرندگان / از تماس با پرندگان وحشی خودداری کنید

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: احتمال انتقال ویروس آنفلوآنزای پرندگان «H۵N۶» به انسان بسیار ناچیز است، اما همچنان لازم است که مردم از تماس و شکار پرندگان وحشی خودداری کنند و این موضوع را جدی بگیرند.

دکتر محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشاهده مواردی از ابتلای پرندگان به ویروس آنفلوآنزا در گیلان، درباره امکان انتقال ویروس «H۵N۶« که سبب ابتلای پرندگان به آنفلوآنزا می‌شود، اظهار کرد: تا کنون فقط ۱۸ مورد از ابتلا به این بیماری در دنیا گزارش شده و همه این موارد نیز در کشور چین اتفاق افتاده است. این ویروس توانایی انتقال به انسان را دارد، اما تا امروز این بیماری به جز چین در هیچ کشور دیگری مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

پشت‌پرده و چرایی حذف نشدن «کنکور»

سازمان هواشناسی زنگ خطر را در مورد تغییر اقلیم به صدا درآورد

بررسی وضعیت «متروی تهران» روی میز «جهانگیری»

کتاب‌های داستان جایگزین «پیک‌ نوروزی» می‌شود/با استعدادها و نخبه‌ها شناسایی می‌شوند

روش‌های صحیح خوابیدن برای کاهش کمردرد

انتهای پیام


9676744
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که به طرز دلخراشی همسرش هدف شلیک گلوله قرار داده و به تهرن متواری شده بود به دام افتاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ ثوب البسه قاچاق خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است