سیاسی 01:21 - 07 خرداد 1394
ظریف مطرح کرد؛
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ترک کویت ضمن اشاره به دستاوردهای اجلاس چهل و دوم وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی از تاکید کشورهای عضو بر ضرورت پایان عملیات نظامی در یمن خبر داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ترک کویت ضمن اشاره به دستاوردهای اجلاس چهل و دوم وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی از تاکید کشورهای عضو بر ضرورت پایان عملیات نظامی در یمن خبر داد.


وی خاطر نشان کرد: سازمان همکاری های اسلامی یکی از مهمترین سازمان های بین المللی است که تنها محل گرد آمدن کشورهای اسلامی می باشد و از همین حیث برای جمهوری اسلامی ایران مهم است که حضوری فعال و گسترده در این سازمان داشته باشد.


وزیر امور خارجه کشورمان افزود : این اجلاس با توجه به شرایط حساس کنونی منطقه فرصتی را برای ما فراهم کرد تا دیدگاه کلی جمهوری اسلامی ایران را بدون ورود به مسائلی که برای منطقه خطر آفریده، پیرامون نوع روابطی که در جهان اسلام خواهان آن هستیم، مطرح کنیم.


ظریف متذکر شد، برخی کشورها با تلاش برای تحمیل نظرات خود بر دیگران در این گونه نشست ها فرصت سوزی می کنند که البته پیش از این نیز شاهد چنین اقداماتی از سوی این کشورها بوده ایم.


وزیر امور خارجه ادامه داد: علیرغم زمان کوتاهی که برای شرکت در این اجلاس داشتیم اما فرصت را برای طرح نظرات ایران مغتنم شمردیم و در کنار آن دیدارهایی حاشیه ای نیز با تعداد قابل توجهی از مقامات کشورها داشتیم که طی آن در مورد تحولات بسیار خطرناک منطقه تبادل نظر کردیم و معتقدیم به این شیوه می توان به نزدیک شدن دیدگاه ها کمک کرد.


وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از وزرای خارجه که با آنها دیدار داشتیم بر حل سیاسی بحران یمن و ضرورت انجام گفتگو های بین یمنی و ناکار آمدی شیوه های نظامی تاکید کردند اما متاسفانه برخی فشارهای سیاسی موجب می گردد بعضی کشورها فارغ از موضع اصولی خود، در قبال اتفاقات منطقه سکوت کنند، یا این که به همراهی با گرایش هایی که ضد اسلام هستند، بپردازند.


ظریف افزود: آنچه که کاملا در این اجلاس مشهود بود اعتقاد همه کشورها به پایان هرچه سریعتر عملیات نظامی در یمن و غیر قابل توجیه بودن ادامه آن بود و همه معتقد به ارسال کمک های انسانی به این کشور هستند و امیدواریم این سازمان بتواند به تسریع این روند و برگزاری مذاکرات بدون هرگونه پیش شرط تحت نظارت سازمان ملل کمک کند.


وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: مذاکراتی را در پیوند با مسائل منطقه ای با وزیر خارجه عراق داشتیم و بطور کلی گفت و گوهای منظم و مستمری را با مقامات این کشور در مورد وضعیت داخلی عراق داریم و ابراهیم جعفری (وزیر خارجه عراق) را نسبت به توان دولت و مردم عراق برای دفاع از این کشور و مقابله با داعش خوشبین دیدم.


ظریف در پیوند با ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری امریکا گفت: آنچه که در واقعیت مشاهده می شود، عدم توفیق این ائتلاف در سرکوب داعش است و در مواقعی که مردم عراق واد عمل شده اند، پیشروی های بسیار بهتری بدست آمده است.


انتهای پیام/

6457968
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور پارلمانی دولت درباره آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حمایت اردن از اسرائیل در زمان حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی باعث تعجب صهیونیست‌ها شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» هشدار رئیس‌جمهور به رژیم صهیونیستی و نمایش تسلیحات پیشرفته در مراسم روز ارتش از عناوین روزنامه‌های امروز است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران ...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین خاطرنشان کرد: ایران همواره در طول سالیان گذشته از خود خویشتن‌داری و صبر راهبردی نشان داده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق، از پیگیری حقوقی وصول ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ تحمیلی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پیامی به رئیس دفتر سیاسی حماس شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های وی در حمله دشمن صهیونیستی را تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست عالی شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با موضوع فلسطین به نیویورک سفر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است