استانی 10:12 - 16 فروردین 1399
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان:
ایسنا/زنجان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در سال جهش تولید، صنایع‌ کم‌آب‌بر در اولویت تخصیص آب هستند.

صنایع‌ کم‌آب‌بر در اولویت تخصیص آب هستند

اسمعیل افشاری در گفت‌وگو با ایسنا، از اولویت  شرکت آب منطقه‌ای زنجان در اختصاص آب جهت اشتغال‌زایی بخش صنعت خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه پارسال بارندگی مطلوبی را در استان داشتیم که سبب شد سطح‌آب‌های زیرزمینی بهبود پیدا کند ولی هنوز کمبودهایی در آب‌های زیرزمینی داریم.

این مسئول با بیان اینکه در بعضی از دشت‌های استان آب‌های زیرزمینی همچنان ۱۵ متری افت دارند، ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون مترمکعب آب به صنعت و مصارف آن اختصاص داده شده و ۱۰۰ فقره پرونده افراد متقاضی در بخش صنعت در سال جهش تولید وجود دارد که امیدواریم بتوانیم نیاز آبی صنایعی را که کم آب‌بر هستند، در بحث اشتغالزایی جامعه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به مصرف بیش از ۹۰ درصد منابع آب در بخش کشاورزی، افزود: تنها در بخش شرب ۶ درصد و صنعت ۴ درصد آب مصرف می‌شود که به این جهت طرح توسعه اراضی طی دو سال گذشته به خاطر افت آب‌های زیرزمینی، ممنوع اعلام و طرحی با عنوان سازگاری با کم‌آبی مطرح شده و باید در آن کشت از شکل سنتی به حالت تحت فشار، قطره‌ای و ... جهت کاهش مصرف آب در دشت‌ها اعمال شود.

افشاری تصریح کرد: یک میلیون مترمکعب آب به متقاضیان جدید در بخش صنعت و صنایعی که کم‌آب‌بر هستند، تخصیص داده شده تا در سال جهش تولید صنایع با مشکل کم‌آبی مواجه نشوند که البته اختصاص آب به صنایع کم‌آب‌بر با هدف اشتغالزایی ۲۵۰ متقاضی در دستور کار است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان با اشاره به قوانین و طرح وزارت نیرو در بحث سازگاری با کم‌آبی و فرهنگ‌سازی در استفاده از آبیاری به صورت تحت فشار، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۸۹ چاه‌های غیرمجاز باید هر چه سریع‌تر تعیین‌ تکلیف شده و حتی  برای بهره‌بردارانی که تخلف می‌کردند، جرایم سنگینی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام


10467899
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است