بین‌الملل 12:14 - 01 بهمن 1399
به گزارش سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ در آخرین شنبه شب اقامتش در کاخ سفید، هشداری مشوش‌کننده دریافت کرد.

در جلسه ترامپ، ایوانکا و کوشنر با وکلا چه گذشت؟

به گزارش ایسنا، مشاوران حقوقی رئیس جمهوری آمریکا به او گفتند که اگر آن طور که زمانی گفته بود بخواهد خودش و خانواده‌اش را عفو کند، از نظر قانونی در وضعیت خطرناکی قرار می‌گیرد، زیرا این گونه القا می‌شود که جرمی در کار است.

همچنین به ترامپ هشدار داده شد که اگر بخواهد اعضایی از کنگره را که به دلیل دست داشتن در یورش به کنگره در ششم ژانویه دست داشتند عفو کند، بقیه سناتورها علیه او در جریان استیضاحش موضع خواهند گرفت.

بنابر این گزارش، در این جلسه که علاوه بر ترامپ دخترش ایوانکا، و دامادش جارد کوشنر هم حضور داشتند، پت سیپولون و وکیل دیگری که نمایندگی ترامپ را در اولین استیضاحش به عهده داشتند، به او گفتند که نباید خودش، خانواده‌اش یا هر عضو جمهوری‌خواه کنگره را پیشاپیش عفو کند مگر آن که به جرم خاصی اشاره کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، ویلیام بار، دادستان کل سابق آمریکا هم پیشتر همین هشدار را به ترامپ داده بود.

بر اساس این گزارش، ترامپ چند روز پس از این هشدار باز هم فکر عفو خودش و خانواده‌اش را مطرح می‌کرد، ولی ظاهرا دیگر آن را دنبال نمی‌کند.

روز سه شنبه، میچ مک‌کانل، رهبر کنونی اکثریت مجلس سنا، در آخرین روز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به این هم‌حزبی خود حمله کرد. او گفت یورش روز ۶ ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا به «تحریک» ترامپ انجام شده است. مک‌کانل در حالی این مسئولیت را به گردن ترامپ می‌گذارد که مجلس سنا به زودی باید محاکمه استیضاح ترامپ را آغاز کند.

مجلس نمایندگان در آخرین روزهای ریاست‌جمهوری ترامپ برای دومین بار او را استیضاح کرد و حالا سنا باید با محاکمه ترامپ به این رای دهد که آیا اتهام «تحریک به شورش» علیه او موجه است یا نه. از جمله مجازاتی که می‌تواند در نتیجه این اتهام متوجه ترامپ شود این است که دیگر هرگز قادر به انتخاب شدن برای هیچ سمتی نخواهد بود. این در حالی است که خیلی‌ها از احتمال بازگشت ترامپ در سال ۲۰۲۴ خبر می‌دهند.

انتهای پیام


10912527
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است