گوناگون 08:32 - 27 مهر 1397

موکب «طلاب المقاومة الحسینة» با حضور دانشجویان جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری مهر، «سبحان افشاریان» مسئول موکب طلاب المقاومة الحسینة بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به برپایی موکب «طلاب المقاومة الحسینة» در ایام پیاده روی اربعین گفت: این موکب بین‌المللی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)  و با همکاری دانشجویان جهان اسلام در ایام اربعین برپا می‌شود.



مسئول موکب طلاب المقاومة الحسینة بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: ما در این موکب میزبان میهمانانی از کشورهای یمن، اسپانیا، آمریکا، تایلند و دیگر کشورها در عمود ۹۳۲ در مسیر پیاده روی نجف به کربلا خواهیم بود.



وی افزود: در موکب امسال غرفه‌ی «اطفال المقاومة» هم همراه با ارائه بسته فرهنگی‌ای متناسب با سنین مخاطبان که به دنبال تبیین ساده‌ای از فلسفه راهپیمایی اربعین حسینی است برپا خواهد شد و هم‌چنین بخش‌های مختلف دیگری از جمله نقاشی و نیز آموزش لغات ابتدایی زبان عربی و... نیز در آن برقرار خواهد بود.



افشاریان خاطرنشان کرد: امسال نیز هیئت میثاق با شهدای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) برنامه‌های عزاداری خود را با سخنرانی سخنرانان مطرح کشوری و مداحی آقای میثم مطیعی و دیگر مداحان اهل‌بیت(ع) از تاریخ ۳ آبان‌ماه الی ۶ آبان‌ماه در موکب در دو وعده‌ی ظهر و شب برگزار خواهد کرد.



وی در ادامه این گفت‌وگو اضافه کرد: در موکب امسال در غرفه صدور انقلاب اسلامی برنامه‌هایی برای زوار ایرانی و عراقی و ... در نظر گرفته شده است تا فلسفه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و غایات ارزنده آن در متحد شدن امت اسلامی و برائت از استکبار و طاغوت ارائه شود.



این فعال دانشجویی تصریح کرد: در این موکب برنامه‌هایی از جمله‌ی پخش مستند و فیلم، نمایشگاه عکس مقاومت از اشغال فلسطین و جنگ یمن و...، ارائه مردم‌شناسی عراق برای زوار ایرانی، ارائه نشریات گفتمان‌ساز و نخبگانی «فتح» و «حیات» به زبان‌های فارسی و عربی که به تبیین گفتمان حسینی و غایات و اثرات آن پرداخته است و برنامه‌های دیگر برگزار خواهد شد.



مسئول موکب طلاب المقاومة الحسینة در ادامه اضافه کرد: موکب طلاب المقاومة الحسینة از ده روز قبل از اربعین برپا می‌شود و به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.



وی گفت: ارائه خدمات پزشکی، ایجاد غرفه محصولات هیئت میثاق با شهدا، برگزاری سینما سنگر و همچنین ارائه تولیدات رسانه‌ای از دیگر برنامه های این موکب خواهد بود.


9947064
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است