استانی 00:47 - 29 مهر 1399
یک مسئول خبر داد
ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در حال حاضر ۳۳ درصد واحدهای صنعتی این استان غیرفعالند.

غیرفعال بودن ۳۳درصد واحدهای تولیدی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

" دارا فرامرزی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد را کمبود نقدینگی، بدهی و معوقات تسهیلات بانکی، مشکلات مدیریتی، افزایش قیمت مواد اولیه و تجهیزات و لوازم یدکی، فرسودگی خطوط تولید، کمبود مواد اولیه، بدهی های مالیاتی، بیمه ای، حامل های انرژی برق و گاز و آب و ...، نرخ بالای بیمه کارگران بخش صنعت و... عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۲۸ واحد تولیدی صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری یک هزار و ۱۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۸ هزار و ۴۵ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد موجود است. 

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: بیشترین واحدهای موجود در استان در گروه فعالیت های مرتبط با صنایع کانی غیر فلزی و صنایع معدنی(مصنوعات سیمانی، مصالح ساختمانی، شن و ماسه، بتن آماده، آسفالت، سیمان، آجر و ...)، صنایع شیمیایی و پلاستیک، صنایع غذایی و آشامیدنی، صنایع آرایشی و بهداشتی و صنایع فلزی دسته بندی می شوند.

فرامرزی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵۴ واحد صنعتی از مجموع واحدهای موجود در استان، فعال و نیمه فعال هستند و تعداد ۱۷۴ واحد نیز غیرفعالند، عنوان کرد: در مجموع بیش از ۶۷ درصد واحدهای تولیدی استان فعال یا نیمه فعال هستند.

وی بیان کرد: بازدید میدانی و احصا دقیق مشکلات و طرح مشکلات واحد ها در کارگروه تسهیل استانی و ملی، تامین تسهیلات سرمایه درگردش و بازسازی و نوسازی، تقسیط بدهی های معوق، مشاوره فنی و کارشناسی در بهبود فرآیند تولید و افزایش بهره وری و همکاری دستگاه های اجرایی و بانک‌های عامل و دستگاه‌های خدمت رسان در اجرای مصوبات استانی و ملی، از جمله راهکارهای تعیین تکلیف واحدهای غیرفعال استان است.

انتهای پیام


10771417
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است