استانی 02:00 - 08 شهریور 1393
با حضور مقامات کشوری صورت می‌گیرد
شهردار شیراز به افتتاح 10.5 کیلومتر از خط یک مترو شیراز در نیمه دوم شهریور با حضور مقامات کشوری خبر داد.

بهره‌برداری از 10.5 کیلومتر قطار شهری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌فطرت اظهار داشت: در تهران و سایر کلان‌شهرها افتتاح نخستین بخش مترو بیش از 12 سال طول کشید و اکنون شیراز به‌عنوان سومین شهر صاحب مترو می‌شود و این در حالی است که برخی کلان‌شهرها حتی 4.5 کیلومتر نیز آماده افتتاح ندارند.

وی ادامه داد: از فاز دو خط نخست حدود 60 درصد کار انجام‌شده و در دو ایستگاه میدان امام حسین (ع) و زند که وضعیت ازلحاظ ترافیکی بحرانی بود با همکاری پلیس راهور کار را آغاز کردیم و تا 18 ماه آینده ایستگاه‌های باقی‌مانده کار تکمیل‌شده و تلاش داریم تا دو سال آینده کل خط یک افتتاح شود.

شهردار شیراز با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط دو مترو شیراز، افزود: پیمانکار انتخاب‌شده در این خط توانمند بوده و سابقه اجرای خطوط سه و هفت مترو تهران را در کارنامه دارد و امید داریم قرارگاه خاتم با استفاده از روش‌های نوین کار ساخت این خط را در زیرزمین انجام داده و بدون مزاحمت بتوانیم فاز یک را از شهرک بهارستان (میانرود) تا میدان آزادی (فلکه گاز) تا پنج سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با ورود پیمانکار جدید ساخت فاز دو خط 2 از شهرک سعدی تا فلکه گاز نیز آغاز شود.

شهردار شیراز در مورد وضعیت ساختمان‌های بلوار زند با بیان اینکه برای کلان‌شهری مانند شیراز این دو ساختمان 25 طبقه، ساختمانی متوسط است و شیراز نیازمند ساختمان‌های بلندتری است، تصریح کرد: این ساختمان‌ها به ‌یقین ساخته می‌شود.

پاک‌فطرت خواستار مراجعه معترضان به پروژه‌های برج‌سازی به مشهد شد و بیان داشت: در این شهر 55 ساختمان بالای 25 طبقه در حال ساخت است ضمن اینکه در اصفهان ساختمان‌های 30 طبقه معمولی بوده و میزان سطح اشغال برج زند 25 درصد است و باقی فضا به‌صورت فضای سبز و عمومی حفظ خواهد شد.

شهردار شیراز با تأکید بر اینکه قرار نیست این مجموعه به بوتیک تبدیل شود، اظهار داشت: قصد داریم فروشگاه‌های کالای پزشکی و مراکز درمانی را در این مرکز متمرکز کنیم تا شهروندان به‌راحتی به تمام نیازهای خود دسترسی داشته باشند؛ ضمن اینکه در تلاش برای اتصال این برج به ایستگاه مترو نمازی از طریق تونل زیرزمینی هستیم و به میزان دو تا سه برابر مقدار موردنیاز نیز پارکینگ در این پروژه دیده‌شده است.

* تغییر الگوی فضای سبز شیراز

پاک‌فطرت در ادامه به مشکل کم‌آبی و خشک‌سالی اشاره و عنوان کرد: با کم کردن میزان کاشت چمن که آب بسیاری لازم دارد با همکاری متخصصان فضای سبز در حال جایگزینی درختان سایه‌انداز در فضای سبز شیراز هستیم و به‌وسیله گیاهان کم‌آب، رونده، پوششی و درختان جنگلی، کاربری فضای سبز شیراز را تغییر خواهیم داد.

شهردار شیراز گفت: با مذاکراتی که با مدیریت فرودگاه شیراز داشته‌ایم مجموعه تجاری تفریحی و خدماتی بزرگی جانمایی و طراحی‌شده که با ورود سرمایه‌گذارانی که تمایل به چنین پروژه‌های دارند، ساخت آن شروع می‌شود.


4595276
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است