استانی 11:43 - 07 تیر 1396
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان آخرین وضعیت پروژه‌های مرمت و بازسازی کنسولگری انگلیس، خانه خشتی حاج آقاعلی و حمام باغ لله را تشریح کرد.

گزارش آخرین وضعیت مرمت چند اثر تاریخی در کرمان

«حمید روحی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره آخرین وضعیت مرمت و بازسازی چند اثر تاریخی در کرمان اظهار کرد: پروژه مرمت کنسولگری انگلیس براساس اعتبار گذاشته شده و قرارداد پیمانکار، تقریباً حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه زمان‌بندی باید تا پایان تابستان جاری کار مرمت تمام خواهد شد.



وی افزود: اعتبار این پروژه توسط شرکت نفت تأمین می‌شود که حدود 700 میلیون تومان در نظر گرفته شده و اداره‌کل میراث‌فرهنگی در نظارت و تایید طرح مرمت با آن‌ها همکاری می‌کند.



روحی تصریح کرد: اعتبار پروژه باغ بیرم‌آباد نیز از محل موقوفات آستان قدس رضوی تأمین و میراث فرهنگی در حد تایید مصالح و تایید طرح مرمت و کارهای نظارتی با آنها همکاری دارد و براساس روند پروژه، مرمت ساختمان کوشک باغ تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.



وی خاطرنشان کرد: پروژه بیرم‌آباد به‌صورت امانی کار می‌شود و تاکنون نزدیک به 100 میلیون تومان هزینه شده است.



معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان هم‌چنین درباره آخرین وضعیت مرمت خانه خشتی حاج آقاعلی شهرستان رفسنجان نیز گفت: مرمت و بازسازی خانه خشتی حاج آقاعلی رفسنجان با اعتبار بخش خصوصی(بنیاد توسعه موقوفات) در حال انجام است که هم‌اکنون با کندی پیش می‌رود که در بررسی‌های انجام شده اعلام کردند علت کندی پروژه مشکل اعتباری است.



وی افزود: قول داده‌اند از خردادماه با جدیت کار پیگیری شود، ضمن این‌که مراحل پایانی کار است که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورتی که اعتبار تزیرق شود در مدت کوتاهی قابل بهره‌برداری است.



روحی اظهار کرد: بنا به اعلام بخش خصوصی، تا پایان مرمت و بازسازی پروژه خانه حاج آقاعلی نزدیک به 6 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.



وی در ادامه با بیان این‌که هزینه و پیمانکاری پروژه بازسازی حمام باغ‌لله کرمان با شهرداری و سازمان بهسازی و نوسازی است و تایید طرح مرمت و نظارت به عهده میراث است، تصریح کرد: این پروژه مسیر خوبی را طی می‌کند و در صورتی که به همین شکل پیش برود، تا مهرماه قابل بهره‌برداری خواهد بود.



معاون میراث فرهنگی کرمان یادآور شد: براساس قرارداد، میزان اعتبار پروژه حمام باغ لله نزدیک به یک میلیارد و 300 میلیون تومان است.

انتهای پیام


9209332
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است